• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • misa85

Jag har redan gått upp en storlek på BH:arna. Brösten är stenhårda. Det är så obehagligt.

• Miss Obsessive
    Lyndi skrev 2010-02-05 09:34:23 följande:
    Halloj! Ansluter mig till denna tråden också. Plussade i måndags och har enligt sista mens BF 10-10-10. Det är vårt andra barn. Ang kost så har jag lagt om min kost åt det nyttiga hållet. Jag har dessutom börjat motionera lite smått, då jag gick upp 20kg under min förra graviditet och fortfarande har några av dem kilona kvar. Jag vill absolut inte gå upp för mkt denna gången.
    Jo, blir ju nästan automatiskt att man äter mindre skräp, eftersom det blir att man tänker på lilla fröet i magen varje gång man stoppar i sig något. Är också livrädd för att gå upp mer än det som behövs, har ca 15 kg övervikt redan och har inte lust att bli en enda stor boll som rullar fram hela graviditeten och knappt orkar röra mig.. Har inte kommit igång med motionerandet, men ska köra igång med promenader nu under helgen och försöka få in en rutin på det. Är ju bara i början av graviditeten än, men börjar redan oroa mig för jobbet, eftersom jag jobbar som PA (personlig assistent) hos en brukare där vi har har mycket fysiskt ansträngande arbetsuppgifter, mycket tunga lyft och förflyttningar, samt arbetar i trånga utrymmen. Är så orolig att jag kanske utför något arbetsmoment som inte är bra! Hur gör ni andra med fysiskt tunga arbeten? 
  • thweni

Misstänker missfall. Har blodiga flytningar och inte så mycket symtom kvar. Bara att vänta och se om det blir störtflod eller om det avtar. Men jag tror tråkigt nog på mf.. :(

• Miss Obsessive
    misa85 skrev 2010-02-05 10:48:42 följande:
    Jag har redan gått upp en storlek på BH:arna. Brösten är stenhårda. Det är så obehagligt.
    Jag har faktiskt övervägt att köpa bröstvärmare till mina boobs {#lang_emotions_wink} Vet inte om det hjälper, men det ömmar och gör ont hela tiden och nu när det är så kallt ute så fryser de lättare, vilket är grymt obehagligt. Har gått från F-kupa till G-kupa.. Inte jättekul precis. Hoppas verkligen att de inte kommer växa så mycket mer, för det är helt galet tungt att gå och bära på!
  • misa85
    thweni skrev 2010-02-05 10:57:15 följande:
    Misstänker missfall. Har blodiga flytningar och inte så mycket symtom kvar. Bara att vänta och se om det blir störtflod eller om det avtar. Men jag tror tråkigt nog på mf.. :(
    Jag hoppas verkligen att det inte är ett missfall! Kramar!
  • misa85
    Miss Obsessive skrev 2010-02-05 11:11:22 följande:
    Jag har faktiskt övervägt att köpa bröstvärmare till mina boobs  Vet inte om det hjälper, men det ömmar och gör ont hela tiden och nu när det är så kallt ute så fryser de lättare, vilket är grymt obehagligt. Har gått från F-kupa till G-kupa.. Inte jättekul precis. Hoppas verkligen att de inte kommer växa så mycket mer, för det är helt galet tungt att gå och bära på!
    Ja, mina fryser också, eller det ena iaf. Jag tycker det är så läskigt.
    Jag har iofs bara fyllt ut en b-kupa än så länge =) Vilken jag egentligen är glad för, jag har äntligen bröst =) haha men samtidigt gör det så ont, och trycker och spänner, det är obehagligt.

Jag läste att du var nervös ang din vikt. Var inte det, börja motionera och träna redan nu. Ju tidigare desto bättre. Då kommer du klara av dina arbetsuppgifter mycket bättre också. (Har ni inte fått nån utbildning i teknik för lyft och dyligt?)

Jag jobbar som personlig tränare så jag är vääääääldigt för att man skall träna under sin graviditet, så det är bara att sätta igång :P
  • Miss Obsessive
    misa85 skrev 2010-02-05 11:25:18 följande:
    Ja, mina fryser också, eller det ena iaf. Jag tycker det är så läskigt. Jag har iofs bara fyllt ut en b-kupa än så länge =) Vilken jag egentligen är glad för, jag har äntligen bröst =) haha men samtidigt gör det så ont, och trycker och spänner, det är obehagligt. Jag läste att du var nervös ang din vikt. Var inte det, börja motionera och träna redan nu. Ju tidigare desto bättre. Då kommer du klara av dina arbetsuppgifter mycket bättre också. (Har ni inte fått nån utbildning i teknik för lyft och dyligt?) Jag jobbar som personlig tränare så jag är vääääääldigt för att man skall träna under sin graviditet, så det är bara att sätta igång :P
    Jo då, vi har fått genomgångar i lyftteknik med våra sjukgymnaster, men det är svårt att alltid anpassa hos den brukaren, bla eftersom vi arbetar i trånga utrymmen och jag vet inte hur smidigt det kommer bli att jobba med en stor mage som tar plats, men det är väl bara att finna en så bra lösning som möjligt antar jag..  {#lang_emotions_smile} 
  • LJ87
    thweni skrev 2010-02-05 10:57:15 följande:
    håller tummarna att de inte är mf.. vet själv hur de känns... hade själv mf i september.. hoppas du slipper mf o att de bara va en liten blödning...
  • Lyndi
    Miss Obsessive skrev 2010-02-05 10:55:07 följande:
    Jo, blir ju nästan automatiskt att man äter mindre skräp, eftersom det blir att man tänker på lilla fröet i magen varje gång man stoppar i sig något. Är också livrädd för att gå upp mer än det som behövs, har ca 15 kg övervikt redan och har inte lust att bli en enda stor boll som rullar fram hela graviditeten och knappt orkar röra mig.. Har inte kommit igång med motionerandet, men ska köra igång med promenader nu under helgen och försöka få in en rutin på det. Är ju bara i början av graviditeten än, men börjar redan oroa mig för jobbet, eftersom jag jobbar som PA (personlig assistent) hos en brukare där vi har har mycket fysiskt ansträngande arbetsuppgifter, mycket tunga lyft och förflyttningar, samt arbetar i trånga utrymmen. Är så orolig att jag kanske utför något arbetsmoment som inte är bra! Hur gör ni andra med fysiskt tunga arbeten? 
    Under förra graviditeten så resonerade jag "jamen det är ju lika bra att äta gott när man "får", alltså utan att behöva tänka på vikten". Så skulle jag INTE ha resonerat.
    Jag är 162 cm och vägde 64 kg när jag skrev in mig på förra graviditeten. Jag vägde mig i morse och väger nu 75kg. Jag är inte katastrofalt tjock på nåt vis, men jag behöver inte gå upp mer iallafall. Det kommer jag ju säkerligen att göra, men jag hoppas på att kunna hålla det i schack genom regelbunden motion och bra kost. Absolut inte banta, bara leva sunt!
    ♥ William ♥
  • Lyndi
    Miss Obsessive: Jag hade ett ansträngade jobb under förra graviditeten. Jobbade på en zoobutik med tunga lyft osv. Jag blev beviljad HP, men innan jag gick hem så tyckte jag att jag fixade det riktigt bra faktiskt!
    I värsta fall kanske du kan be om att få bli sjukskriven när det börjar kännas för tungt? 
    ♥ William ♥
Svar på tråden BF Oktober