• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Edda2
    drömmaromsmått skrev 2010-03-02 06:33:33 följande:
    Så börjar vi dagen med härliga spyor
    Usch glad så länge jag slipper det hoppas det inte har fortsatt hela dagen.

Känner mig fortfarande inte så gravid längre haft lite smärtor i magen till och från idag. Massa möten nu i slutet på veckan massa saker jag måse klara upp:-/
    Orolig för samtalet på fre med kurator på mvc.
    Känner mig så glad över graviditeten men så får mina nära och kära mig att känna att dteta är fel.
  • Pumsig
    Strumpan08 skrev 2010-03-01 23:11:52 följande:
    Usch, jag mår också illa och har börjat kräkas nu... Har ingen matlust och det lilla jag äter det tvingar jag i mig. Känner mig jätteuppblåst och svullen men vikten, den går bara neråt. Så det är ingen ordning på det hela. Försöker med postafen nu, men under förra graviditeten kunde jag inte ta den för jag fungerade inte som människa sen, var en zombie och sov bort hela dagar bara.Ursäkta för äcklig fråga, men hur funkar era magar? Jag funderar på om det blivit stopp i systemet nämligen.
    magen är det si och så med ena dagen bra andra dagen dåligt men så var det sist med. i morgon är det läkarbesök och vul för min del så jag hoppas nu att allt är som det ska så man kan lugna sig lite grann

någon som har svårt för någon speciell mat?? jag kan verkligen inte äta kött det tar tvärstopp jag kväjls så här får man leva på ris, pasta o potatis =)
  • drömmaromsmått

Var iväg på VUL idag och fick se pytteliten för "andra" gången, fast första gången var den ju bara ett litet ägg men det är kul att ha till bebisboken "här är du som ägg" =)
    Hjärtat pickade på jätte fint så nu kan vi slappna av lite lätt här hemma och försöka ta oss igenom tiden av spyor óch illamående.. {#lang_emotions_laughing}

La in en bild i mitt galleri om någon är intresserad =)

• Taryn
    Tejj skrev 2010-03-01 10:31:35 följande:
    Nån mer än jag som får svallningar.... svettningar... Stod o sminkade mig imorse, o trodde jag skulle flyta bort... svetten bara lackade på mig så fick sätta mig ner o ta en paus... likadant är det nu på jobbet, såååå varm så... känns precis så där det brukar kännas när man börjar få feber.... nån mer som känner så?
    Jag har fatt varm kroppstempratur. Sambon maste flytta sig efter tag, vi brukar sova sked men han tycker jag ar jatte varm.
    Att sta o fixa med haret (handerna ovanfor huvudet) gor mig svettig o trott.

Blir lite orolig da man inte ska bada i jacuzzi for att inte bli for varm, det ar inte bra for barnet sager dom, men jag tror jag blir varmare an sa pa natterna? Ar det farligt?
  • Edda2

Mått illa till och från nu under em. Stod och gjorde mat och kände att får jag inte äta snart så kräker jag här och nu.
    Jag har min trötthet som det "jobbiga" vet inte vad jag ska göra åt det?

Pumsig: Än kan jag äta vad jag känner för men under första gravidteten hade jag som dig. Kunde inte äta kött klarade inte ens av mjukost med skinka i :-P Blev näst intill vegiterian var bara kyckling som funka.
    Pizza kunde jag inte äta och tog nästan 1 år till efter han föddes tills jag kunde äta det igen.

• Idaar

Taryn - Jag har precis lika dant, ligger och är super varm. Sambon tror att jag är sjuk men mår ju som vanligt. Super knäppt är det!

Till något annat, finns det någon som har mycket huvudvärk?
    Jag har alltid haft lätt för huvudvärk i hela mitt liv plus migrän. Men nu sen graviditeten har jag fått en speciell huvudvärk som inte går att förklara, typ som molande huvudvärk. Men den kommer iallafall på morgonen och håller i sig hela dagen och mot kvällen börjar jag må illa och bara ligger och kräker hela tiden!
    Detta har hänt ungefär 5 ggr och jag är i v.10 nu.

• Tejj
    Taryn skrev 2010-03-02 17:18:20 följande:
    Jag har fatt varm kroppstempratur. Sambon maste flytta sig efter tag, vi brukar sova sked men han tycker jag ar jatte varm.Att sta o fixa med haret (handerna ovanfor huvudet) gor mig svettig o trott.Blir lite orolig da man inte ska bada i jacuzzi for att inte bli for varm, det ar inte bra for barnet sager dom, men jag tror jag blir varmare an sa pa natterna? Ar det farligt?
    Oxå varm när jag ligger i sängen, är annars så frusen av mig.... men att stå o fixa med håret (händerna ovanför huvudet) är ändå värst... gör mig svimfärdig...!!!!

Kollade med min BM igår ang. bada i jacuzzi.... hon hade inte hört nåt om att det skulle skada barnet... visst att man badar varmt, men man duschar ju lika varmt samt när man är ute på sommaren o solar, så blir ytan på magen varm... men hon sa oxå att kroppen är ganska bra på att reglera värmen INNE i magen... så bara för att man badar i 40 grader varm jacuzzi tex. så är det ändå kroppstemp., 37 grader, inne i kroppen.... det sa hon iaf... så jag ska nog ta mig ett dopp i våran ute jacuzzi i helgen iaf =)
  • Taryn
    Tejj skrev 2010-03-03 14:28:49 följande:
    Oxå varm när jag ligger i sängen, är annars så frusen av mig.... men att stå o fixa med håret (händerna ovanför huvudet) är ändå värst... gör mig svimfärdig...!!!!Kollade med min BM igår ang. bada i jacuzzi.... hon hade inte hört nåt om att det skulle skada barnet... visst att man badar varmt, men man duschar ju lika varmt samt när man är ute på sommaren o solar, så blir ytan på magen varm... men hon sa oxå att kroppen är ganska bra på att reglera värmen INNE i magen... så bara för att man badar i 40 grader varm jacuzzi tex. så är det ändå kroppstemp., 37 grader, inne i kroppen.... det sa hon iaf... så jag ska nog ta mig ett dopp i våran ute jacuzzi i helgen iaf =)
    Ok bra o veta for jag gillar varma bad, igar satt jag bara med fotterna i pa kanten och ville i.

Samma har, langt har som behover fonas och plattas och jag klarar knappt av det.. Far satta mig ner med jamna mellanrum och aterfa medvetandet nastan. Fudnerar pa att skola sambon till denna uppgift hehe.
  • 2små2stora

Jag har rationaliserat bort allt jobbigt håret sätts upp i en tofs måste ha håret uppsatt på jobbet så det är enklast så.

Mitt illamående har blivit värre denna vecka

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • LJ87

he tjejer! hru e de med er alla... här e allt bara finfint.. =) ska minsann på inskrivning imorn, de ska bli spännande.. börjar kännas att de e på riktigt nu... =)

kramkram

Svar på tråden BF Oktober