• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • 2små2stora
    Edda2 skrev 2010-02-28 17:50:27 följande:
    Det som kallas äggviteämne eller risk för diabetes eller vad menas med det? Ska ringa mvc i morgon eller gå in om när jag lämnat barnen på dagis så kan fråga om detta.
    Äggvite ämne är proteiner. Socker kan vara en risk för diabetes eller något annat.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Jamtland4ever

Nu blir jag lite avis av att läsa att ni inte mår så illa. Mitt illamående har kommit igång rejält igen. suck. Vill verkligen slippa det. Men har hittat en sak som jag får behålla inte direkt mycket men det får gå tills jag mår bättre. Kräm med mjölk vad gott det är ibland.

• Tifan
    Jamtland4ever skrev 2010-02-28 20:15:34 följande:
    Nu blir jag lite avis av att läsa att ni inte mår så illa. Mitt illamående har kommit igång rejält igen. suck. Vill verkligen slippa det. Men har hittat en sak som jag får behålla inte direkt mycket men det får gå tills jag mår bättre. Kräm med mjölk vad gott det är ibland.
    Jag lever på popcorn och Loka det är vad jag får behålla =P
  • Edda2
    Meria skrev 2010-02-28 18:43:48 följande:
    Här var det lite mer fart, så jag testar att hoppa in här också Är gravid med nr 3, har två pojkar på 1 och 3 år nu. Bf är satt till 19/10. Mitt illamående har varvat lite men just nu tror jag att det har börjat "komma igång"... tyvärr. Mår illa på morgonen och när det gått för länge sen jag åt. Så det är bäst att ladda med mellanmål och wishyvatten... Yeey  Gardrobsblomma: Vi har inte fått de bästa reaktionerna heller, men skulle aldrig låta någon annan påverka oss. Vi tillsammans kom fram till att behålla trots att detta inte var planerat. Även om reaktionerna inte är de bästa nu, lugnar det säkert ner sig bara liten är här. Det brukar det göra... Men jag vet att det inte är alls kul att höra att man inte har stöd från sin mamma.
    Jo det brukar ju lugna ner sig när det har smelt lite. varkens min syser eller pappa vet något än. Men även om jag viste mamma skulle reagera som hon gjorde så känns det skönt att ha sagt det.

Jag blir avis på de sominte är så trötta Nu blir det dax för sängen för mig. Har lagt mig senast 21 den senaste tiden och brukar kunna vara uppe till iallafall 23 men det går inte nu.
    Men jag tror mitt illamående börjar komma krypandes men får gäran hålla sig borta.
    Magen känns som en gravid mage i 3-4mån bläää. Så ska man vara pigg och kry på jobb och sedan hemma efter dagis med barnen. Vill bara SOVA! haha
  • Edda2
    Tifan skrev 2010-02-28 20:21:20 följande:
    Jag lever på popcorn och Loka det är vad jag får behålla =P
    Me det är väl inte helt dumt
  • Tifan
    Edda2 skrev 2010-02-28 20:27:00 följande:
    Me det är väl inte helt dumt
    nej, det är det väl inte men det ger inte mycket engrgi alls =P men bätter än inget ;)
  • Tejj

kan skatta mig lycklig som inte alls mår illa, mer sugen på mat kanske jag däremot är, jämfört med vad jag var förut... men försöker hålla det på en normal nivå =) trött är jag, men inte alls så trött som vissa av er här beskriver... energin finns inte hos mig som den gjort förut men somnar ändå inte förrän runt 23 varje kväll o då ingen power nap under efm.... men hey... ska väl inte ta ut nåt i förskott... mitt kanske kommer, imorrn om det så vill sig ;)

• Meria

urrk... jag var så NÖJD med att inte må så illa än... pfft. Levt på knäckebröd och vatten idag. Funkar utmärkt för att få några minuter av att inte må piss. Tjoho. Tur att det är sportlov på skolan nu, lite svårt att klara praktiken när man måste springa ut ur klassrummet stup i ett

♥ Loke -06 & Isak -08 & Hoppsan bf 19/10 ♥
  • Tejj

Nån mer än jag som får svallningar.... svettningar... Stod o sminkade mig imorse, o trodde jag skulle flyta bort... svetten bara lackade på mig så fick sätta mig ner o ta en paus... likadant är det nu på jobbet, såååå varm så... känns precis så där det brukar kännas när man börjar få feber.... nån mer som känner så?

• CarroW86

Jag har nästan inga symtom alls, nu har även både bröst och mage kännas mindre svullna :s..

Svar på tråden BF Oktober