• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Tejj
    Familjen Rockström skrev 2010-02-27 19:13:23 följande:
    Jag måste fråga er. jag börjar bli orolig! men dottern så spyde jag varje morgon men nu så mår jag inte ens illa. det enda är lite ont i brösten och är väldigt trött om kvällarna. jag börjar faktiskt tro att det är missfall på G eller något liknande. helt sjukt att tänka så men jag kan inte låta bli. jag känner mig ju inte gravid! är det här normalt?
    Nä det får vi hoppas att det INTE är.... har inte fler symptom än dig... väldigt öm i bröstvårtorna, o trött på efm/kvällen... annars inte mkt symptom... sista dagarna har jag fått några stora finnblaffer (stora, röda finnar som inte går att "trycka") men mer än så har jag inte... så känner mig heller inte så gravid.... Ska till BM nu på tis o tänker då kolla me henne om man kan få göra ett tidigt VUL så man kan se det lilla livets hjärta slå där nere i maggen....
    Så du har säkert inte så mkt o oroa dig för... men kolla om du kan få göra ett VUL du med snart, så får du se erat mirakel med egna ögon.... =)
  • drömmaromsmått

Ha ha då ska du inte göra som min vän som jag mötte när jag gjorde ivf, vi bor relativt nära de lyckades genom FET när de försökte få syskon och vi misslyckades på ET och fick gå vidade till donatorinsemination så jag ligger ett par månader efter henne i graviditeten så att säga.

Vi var och käkade härom veckan för att fira att vi äntligen har lyckats och hon delade med sig av sina erfarenheter från förra förlossningen och sina graviditeter.

Kommer in på det där med vikten och hon ryser lite och säger att nä så mycket ska hon inte gå upp.
    När vi kommer till resturangen beställer hon två dagens och servitören bara står och gapar och undrar om vi blir tre så att han ska ta fram åt en extra.
    Vi skakar på huvudet och han frågar om hon bara vill ha ett extra köttspett.
    Nä säger K då och klappar sig på magen, jag har en hungrig bäbis bara.

sen ser vi hur servitören och en servitris står och fnissar och pekar åt vårt håll när K fått i sig portion nummer två och jag fortfarande sitter med min och kämpar, K konstaterar att det där med 30+ kanske inte är så otänbart i alla fall, tyvärr.

• Edda2
    Familjen Rockström skrev 2010-02-27 19:13:23 följande:
    Jag måste fråga er. jag börjar bli orolig! men dottern så spyde jag varje morgon men nu så mår jag inte ens illa. det enda är lite ont i brösten och är väldigt trött om kvällarna. jag börjar faktiskt tro att det är missfall på G eller något liknande. helt sjukt att tänka så men jag kan inte låta bli. jag känner mig ju inte gravid! är det här normalt?
    Har inte mycket mer symtom än dig.
    Trötthet, ömhet i brösten och magont till och från.
    Har mått så på mina andra 2 graviditeter och min andra misstänkte jag att jag var gravid men fick neg på stickorna. Gjorde även test hos mvc som visade neg. Var då i v 8. Två veckor efter det så börja jag kräka, gör test. Ups gravid
    Då var jag bara trött, tänkte det inte är så konstig jag har en 7mån också.

Men idag var första morgonen där jag verkligen kände jag måte ta något att äta annars kommer jag kräkas.

Drömmaromsmått : Haha vad härligt hade nog också flinat om jag hade varit med om något sådant.
  • McYama

skönt att höra att det inte bara är jag som inte mår illa!!  {#lang_emotions_laughing} Började nästan bli lite orolig, men det kanske kanske kan vara så att jag kanske kanske är en av de få som inte mår så illa - jag hoppas det eftersom det INTE är kul att må illa!
    Nu är det dock dags för frukost!!

• Tejj

Inte trodde jag att det kunde vara så här jobbigt att städa....!!! Blir anfådd o trött av bara lite dammning!!!! {#lang_emotions_tongue_out} Nu ska här dammsugas {#lang_emotions_smile}

• Edda2

Var inne en tur hos min mamma idag tänkte berätta om gravidteten.
    Vet vad hon tycker om det hela men hennes reaktion var såhär.

NEJ! det får du inte vara det går inte. Du måste göra abort det är inget att fundera över mm.
    Så jag börja stor gråta och hon med.
    Hon sa att dte är mitt val och nu känner jag bara fan, är detta rätt? Mamma kanske har rätt?
    Är helt upp och ner och bara gråter just nu.
    Vist det har och är massa skit men jag ser detta som något possitivt och hoppas det blir ljusare tider nu.

Angående illmående så har det blivit värre idag, ett tåg åkte förbi lite fort var tvungen att vända mig om. Trodde jag skulle kräka när jag såg vagnarna swicha förbi.
    Inne i en affär trodde jag att jag både skulle kräka,kissa och göra nr 2 på samma gång.
    Vet inte om det är för mammas reaktion jag reagerar och mår som jag gör nu eller om dte bara är graviditeten.

• Edda2

Någon som upplever att urinen luktar sött? Har märkt detta den senaste tiden inget jag kommer ihåg från förr.

• 2små2stora
    Edda2 skrev 2010-02-28 17:02:04 följande:
    Någon som upplever att urinen luktar sött? Har märkt detta den senaste tiden inget jag kommer ihåg från förr.
    Det låter som om du läcker socker i urinen.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Edda2
    2små2stora skrev 2010-02-28 17:47:15 följande:
    Det låter som om du läcker socker i urinen.
    Det som kallas äggviteämne eller risk för diabetes eller vad menas med det?
    Ska ringa mvc i morgon eller gå in om när jag lämnat barnen på dagis så kan fråga om detta.
  • Meria

Här var det lite mer fart, så jag testar att hoppa in här också

Är gravid med nr 3, har två pojkar på 1 och 3 år nu. Bf är satt till 19/10.

Mitt illamående har varvat lite men just nu tror jag att det har börjat "komma igång"... tyvärr. Mår illa på morgonen och när det gått för länge sen jag åt. Så det är bäst att ladda med mellanmål och wishyvatten... Yeey

Gardrobsblomma:
    Vi har inte fått de bästa reaktionerna heller, men skulle aldrig låta någon annan påverka oss. Vi tillsammans kom fram till att behålla trots att detta inte var planerat. Även om reaktionerna inte är de bästa nu, lugnar det säkert ner sig bara liten är här. Det brukar det göra... Men jag vet att det inte är alls kul att höra att man inte har stöd från sin mamma.

♥ Loke -06 & Isak -08 & Hoppsan bf 19/10 ♥
Svar på tråden BF Oktober