• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • unwritten
    Tifan skrev 2010-02-28 20:21:20 följande:
    Jag lever på popcorn och Loka det är vad jag får behålla =P
    Det är lite så jag tänker med att bättre äta något än inget, men man e ju klart rädd att det ska skada barnet att man inte får i sig tillräckligt =/
  • unwritten
    Jamtland4ever skrev 2010-02-28 20:15:34 följande:
    Nu blir jag lite avis av att läsa att ni inte mår så illa. Mitt illamående har kommit igång rejält igen. suck. Vill verkligen slippa det. Men har hittat en sak som jag får behålla inte direkt mycket men det får gå tills jag mår bättre. Kräm med mjölk vad gott det är ibland.
    Det låter som en bra ide, det ska jag testa =) Men i dagens blåsväder är man inte lockad att gå till affären direkt =/
  • Edda2
    Tejj skrev 2010-03-01 10:31:35 följande:
    Nån mer än jag som får svallningar.... svettningar... Stod o sminkade mig imorse, o trodde jag skulle flyta bort... svetten bara lackade på mig så fick sätta mig ner o ta en paus... likadant är det nu på jobbet, såååå varm så... känns precis så där det brukar kännas när man börjar få feber.... nån mer som känner så?
    Blir bara fort anfådd men inget mer.

Idag känner jag mig inte alls gravid :-/ Förutom att magen känns "full" mätt på något konstigt vis men annars är jag som vanligt.
  • drömmaromsmått

jag lyckas behålla piggelin glassar och då och då som nu kan jag äta mjölk med havrefras i.
    Ska åka och hämta ut lergigan om en stund, skönt att testa det också för illamående och kräkningar är tröttsamt

• Taryn

Ny vecka o nya tag, illamaendet har slappt lite antligen i vecka 10, hoppas den haller sig borta nu.

Hunden rymde i morse och jag fick springa over garden och pa gatorna i klackar och jaga henne den idioten i vild panik.

Markte att mitt flas har blivit riktigt daligt och efter jakten da jag antligen fick tag pa henne och fick in henne sa gjorde hela kroppen sa ont och hjartat slog sa jag trodd ejag skulle fa en hjartattack! Av ren anstrangning!  Jag som har kunnat springa lange o fort forut!!

En annan observation, kottfars ger mig metallsmak i munnen usch..

• Edda2
    Taryn skrev 2010-03-01 17:26:03 följande:
    Ny vecka o nya tag, illamaendet har slappt lite antligen i vecka 10, hoppas den haller sig borta nu.Hunden rymde i morse och jag fick springa over garden och pa gatorna i klackar och jaga henne den idioten i vild panik. Markte att mitt flas har blivit riktigt daligt och efter jakten da jag antligen fick tag pa henne och fick in henne sa gjorde hela kroppen sa ont och hjartat slog sa jag trodd ejag skulle fa en hjartattack! Av ren anstrangning!  Jag som har kunnat springa lange o fort forut!!En annan observation, kottfars ger mig metallsmak i munnen usch..
    Dumma hund, tur du fick tag på henne iallfall
  • Taryn
    Edda2 skrev 2010-03-01 18:09:11 följande:
    Dumma hund, tur du fick tag på henne iallfall
    Ja den byrackan.. nu far se till o ga in o ut genom dorren sa pass aktsamt att hon inte smiter.. Eller ringa den Brittiska tjejen pa tv som laxar upp hundar o agare
    Trodde vis kulle ha en lugn skotsam hund nar vi skaffade mops men icke..
  • Strumpan08

Usch, jag mår också illa och har börjat kräkas nu... Har ingen matlust och det lilla jag äter det tvingar jag i mig. Känner mig jätteuppblåst och svullen men vikten, den går bara neråt. Så det är ingen ordning på det hela. Försöker med postafen nu, men under förra graviditeten kunde jag inte ta den för jag fungerade inte som människa sen, var en zombie och sov bort hela dagar bara.

Ursäkta för äcklig fråga, men hur funkar era magar? Jag funderar på om det blivit stopp i systemet nämligen.

Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • Jamtland4ever
    drömmaromsmått skrev 2010-03-02 06:33:33 följande:
    Så börjar vi dagen med härliga spyor
    Det lät inget roligt. Än så länge på denna dagen så mår jag bra inga illamående eller trötthet.
Svar på tråden BF Oktober