BF Oktober
Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)
Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)
Har märkt jag är väldigt frusen på kvällarna här kan vara stängt överallt och ha värmen på högsta ändå fryster jag så naglarna är blå, kan jag göra annars med men nu har dte varit varje kväll.
Vaknar flera gånger/natt har ingen ro i kroppen verkar det som, vid 3 går jag upp och kissar varit så nu ett tag men efter 3 är det inte mycket sömn sedan går jag upp vid 6 med de andra barnen.
Har ni fått finnar/utslag? har inget i ansiktet men på ryggen har jag som små plitor vet inte om dte har med hormonerna att göra?
Men annars mår jag väl fin fint, men tröttheten sitter i fortfarande.
Nä det är väldigt irriterande att inte få sova som man vill. Klarar knappt att ha minsta i sängen heller längre, kommer någon av barnen in i min/vår säng så lägger jag mig i deras:-P
Hade massa finnar i anniktet under mina andra gravidteter glad jag slipper dem ..peppar, peppar.....
Tålamod har jag inte heller, vad är det för något?
Men mitt humör svänger bättre än en ja jag vet inte haha. Stackas sabo är ju tyvärr han som får det mesta också:-P
Hejsan tjejer. Nu har jag berättat för min mamma. Hon sa inte så mycket förutom okej. Hade faktiskt inte tänkt mig något annat om jag ska vara ärlig. Min pappa jobbar tyvärr utomlands så mamma ringde och skvallra för honom.
Blev lite rädd av när han ringde upp mig då jag vet att pappa vill att jag mionst ska vänta tills jag är över 25 år innan jag skaffar barn. Men jag blev chockad. Han var jätte glad och han sa till och med Grattis. Märks att man är full av hormoner för jag börja gråta när han sa det. Blev så glad.
Tur att någon blivit glad i omgivningen om denna graviditet.
Idag mår jag skit annars. Är så illamående. Men igår mådde jag toppen.
ska nog tillägga att jag och mina föräldrar har väldigt dålig relation och det har den varit länge. Det var nog mest det att jag blev chockad att han var glad över något jag "gjort" då han bara tryckt ner mig hela tiden. Så hoppas att barnet gör så jag får bättre relation till mina föräldrar
Jag sover jätte dåligt på nätterna.
Ropade in en po.p fleeceoverall på tradera
Litet tidigt kanske men det är nu det är bättre pris på dem i höst stiger priserna.