• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • misa85
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-03-14 15:45:53 följande:
    ja jag fick också veta att jag väntar tvillingar :) Vi fick panik först och han hade det i kanske en vecka men nu har det lugnat sig lite och nu känns det bara roligt :) Det var inte planerat för våran del och när det blev två så var paniken total, det är våra första barn :=)

Fick se dem i fredags igen och nu var det full fart där inne, de sparkade och fäktade med sina små armar och ben, så roligt att se.

Vilken vecka är du i?
  • ÄlsklingsAdam
    misa85 skrev 2010-03-14 16:05:02 följande:
    ja jag fick också veta att jag väntar tvillingar :) Vi fick panik först och han hade det i kanske en vecka men nu har det lugnat sig lite och nu känns det bara roligt :) Det var inte planerat för våran del och när det blev två så var paniken total, det är våra första barn :=) Fick se dem i fredags igen och nu var det full fart där inne, de sparkade och fäktade med sina små armar och ben, så roligt att se. Vilken vecka är du i?
    Såg att du hittat till tvilllingtråden,då kan vi ju följas där! 
    V 10 idag!
  • misa85
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-03-14 16:16:44 följande:
    vad roligt :) Tiden springer ju i väg!
  • McYama
    Hemi21 skrev 2010-03-14 08:56:11 följande:
    JAg var inne på gyn igår "akut", jag pallade inte mitt illamående mer och hade fått nog, så jag fick komma in och på lergigan och så frågade barnmorskan om jag ville göra ett ul för skojsskull, jag blev så glad fick äntligen se att det var något litet där  inne. Det var en liten på 7 cm som slog och sparkade och for runt, jag fattar inte att man inte känner det?Är så lycklig iaf! :)
    Åhhh grattis!!! Jätteglad för din skull!!!
  • Tifan

jag har en lite undran. Hur intresserade är era respektive av vad som händer i eran mage? även allt annat som kommer att hända runt om?

• misa85
    Tifan skrev 2010-03-15 21:33:46 följande:
    jag har en lite undran. Hur intresserade är era respektive av vad som händer i eran mage? även allt annat som kommer att hända runt om?
    Helt ärligt har min sambo inte sagt ett pip på flera veckor :/ Efter att tvillingbeskedet kom så fick han panik, sedan i lördags när vi berättade för hans familj så släppte ALLT :) Han har nog aldrig pratat så mkt och frågat och undrat. Han har bestämt barnvagn osv. Det är skönt att han äntligen är intresserad, jag förstår dock paniken som funnits, den har ju vart i mig med.

Hur är din sambo?
  • Tifan
    misa85 skrev 2010-03-15 21:44:10 följande:
    Helt ärligt har min sambo inte sagt ett pip på flera veckor :/ Efter att tvillingbeskedet kom så fick han panik, sedan i lördags när vi berättade för hans familj så släppte ALLT :) Han har nog aldrig pratat så mkt och frågat och undrat. Han har bestämt barnvagn osv. Det är skönt att han äntligen är intresserad, jag förstår dock paniken som funnits, den har ju vart i mig med. Hur är din sambo?
    Min kille är intresserad av hur jag mår o det är väldigt skönt men han frågar inte så mycket om allt annat som rör graviditeten... jag känner mig nästa lite pushig när jag pratar om det men jag vill att han ska vara delaktig o det har han själv sagt att han vill vara men är det inte iaf...

Hoppas att det blir bätte när vi har varit på det första UL om ca 2 veckor =)
  • ÄlsklingsAdam
    Tifan skrev 2010-03-15 22:24:35 följande:
    Min kille är intresserad av hur jag mår o det är väldigt skönt men han frågar inte så mycket om allt annat som rör graviditeten... jag känner mig nästa lite pushig när jag pratar om det men jag vill att han ska vara delaktig o det har han själv sagt att han vill vara men är det inte iaf... Hoppas att det blir bätte när vi har varit på det första UL om ca 2 veckor =)
    Jag tror man får respektera att männen inte riktigt har samma band och samma "närhet" till graviditeten. Det är ju i våra kroppar som det händer och det kan vara svårt att förstå för männen att känna samma närhet.
    Stora ulet brukar vara en vändpunkt för dem när de kan se bebisen på bild, och då är det ju en liten bebis man kan se.
    Tror inte du behöver vara orolig utan bara tänka på att det är annorlunda för dem....
  • evve02
    Tifan skrev 2010-03-15 22:24:35 följande:
    Min kille är intresserad av hur jag mår o det är väldigt skönt men han frågar inte så mycket om allt annat som rör graviditeten... jag känner mig nästa lite pushig när jag pratar om det men jag vill att han ska vara delaktig o det har han själv sagt att han vill vara men är det inte iaf... Hoppas att det blir bätte när vi har varit på det första UL om ca 2 veckor =)
    Ett tips är boken: Du ska bli pappa, författare: Dick Sundevall. Det står väldigt enkelt i den boken och det är skrivet av pappor till pappor. Min sambo gillar inte att kolla massa på nätet å söka på sidor å så, men denna boken tycker han är mysig! Jag tycker också den är kanon!! =) 
  • anja1661
    Tifan skrev 2010-03-15 21:33:46 följande:
    min man är väl sådär "intresserad". vi väntar ju vår 3a så vi har ju gjort detta förut..kanske spelar det in?
    men han klagar inte när jag vilar och somnar på soffan varje kväll runt 20-21.
    jag har även fått låna "ett barn blir till" av lennart nilsson av en kopmis och den har jag sett honom "smygläsa" i...   den lixom bara råkar ligga bredvid honom i soffan eller på matbordet...hahah...

var idag hos läkaren på ett tidigt UL och mannen var såklart med (även på inskrivningen). och jag blev ordinerad vila....vilket betyder att mannen måste dra ett större lass här hemma. det kändes skönt att han fick höra det av läkaren! tror det blir mer verkligt då...lixom inget som jag bara säger.
Svar på tråden BF Oktober