• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-02-10 10:17:59 följande:
    Hon sov förresten hela natten i sin säng!! Ja, till kl. 6:40 då men det får väl klassas som "hela natten".
    Absolut! Vilken duktig kicka!
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • Movieprincess

Mollan: Hoppas han blir frisk snart!!

Bettanspettan: Vilken duktig kille!! *impad*

Agamemnon: Nämen stackars liten, är det imorgon han kommer hem igen?
    Ja absolut, 06.40 är hela natten. Jag brukar räkna hela natten allt från 6 och framåt Fast nu dom senaste nätterna har Liam faktiskt sovit ända till kl 9 i sin säng (!)

Idag har jag testdag igen så jag sitter å väntar på att få stick mej...det är en stund kvar så jag fördriver tiden här och lillkillen kollar på barnkanalen

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥bebis i magen♥
  • SchumiFerrari

bettanspettan: Noa visar inte minsta tecken på att bli torr, tar det till sommaren då det är lättre.. De är ju inte stora än!

Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • Leos och Vincents mamma

Fast alla barn är olika och det har ju gått bra för Oskar. Jag tycker han är jätteduktig och tidig. Vincent går oxå på pottan varje dag och gör nästan bara sina bestyr i pottan men han är inte redo att gå utan blöja och eftersom Leo var 3 år och 3 månader när han blev torr så tar vi det med ro. Men visar barnen intresse för det så är det klart man ska testa.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Bettanspettan
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-10 12:11:57 följande:
    Fast alla barn är olika och det har ju gått bra för Oskar. Jag tycker han är jätteduktig och tidig. Vincent går oxå på pottan varje dag och gör nästan bara sina bestyr i pottan men han är inte redo att gå utan blöja och eftersom Leo var 3 år och 3 månader när han blev torr så tar vi det med ro. Men visar barnen intresse för det så är det klart man ska testa.
    SchumiFerrari skrev 2010-02-10 12:09:15 följande:
    bettanspettan: Noa visar inte minsta tecken på att bli torr, tar det till sommaren då det är lättre.. De är ju inte stora än!
    Nu har jag ju alltså INTE tjatat och tränat och hållit på. Det gjorde jag med första barnet men absolut inte med Oskar, däremot har pottan stått framme ocg han har gått utan blöja och själv valt att sätta sig där och kissa. Jag frågar när han ska sova middag om han vill ha blöja och han säger blankt nej så då får han väl sova utan, inte hela världen om det blir till att tvätta, däremot så tycker jag det är synd att tvinga på honom blöja om han inte vill ha och inte behöver. Jag tror han känner redan nu att det känns obehagligt med blöja när han vant sig med torr kalsong...

Självklart är barnen olika och det är helt upp till var och en när man vill börja.
    Anton -991105 Adrian -020117 Oskar -080315
  • Leos och Vincents mamma
    Bettanspettan skrev 2010-02-10 13:14:34 följande:
    Nu har jag ju alltså INTE tjatat och tränat och hållit på. Det gjorde jag med första barnet men absolut inte med Oskar, däremot har pottan stått framme ocg han har gått utan blöja och själv valt att sätta sig där och kissa. Jag frågar när han ska sova middag om han vill ha blöja och han säger blankt nej så då får han väl sova utan, inte hela världen om det blir till att tvätta, däremot så tycker jag det är synd att tvinga på honom blöja om han inte vill ha och inte behöver. Jag tror han känner redan nu att det känns obehagligt med blöja när han vant sig med torr kalsong...Självklart är barnen olika och det är helt upp till var och en när man vill börja.
    Självklart är det så och det var det jag menade oxå
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • SchumiFerrari
    Bettanspettan skrev 2010-02-10 13:14:34 följande:
    Nu har jag ju alltså INTE tjatat och tränat och hållit på. Det gjorde jag med första barnet men absolut inte med Oskar, däremot har pottan stått framme ocg han har gått utan blöja och själv valt att sätta sig där och kissa. Jag frågar när han ska sova middag om han vill ha blöja och han säger blankt nej så då får han väl sova utan, inte hela världen om det blir till att tvätta, däremot så tycker jag det är synd att tvinga på honom blöja om han inte vill ha och inte behöver. Jag tror han känner redan nu att det känns obehagligt med blöja när han vant sig med torr kalsong...Självklart är barnen olika och det är helt upp till var och en när man vill börja.
    jag menade mest att Noa inte vill än ch att  jag inte bryr mig så mycket om det
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • Agamemnon

Movieprincess: Hoppas stickandet gick bra!

Ja, han kommer hem i morgon och tur är det, inte kul att ha en sorgsen och deppig Skrutta hemma. På dagis sa de att hon antagligen känner sig sviken och inte förstår vad som händer och jag kan ju själv räkna ut att det stämmer. Jag planerar för en myskväll som förhoppningsvis avleder henne lite.
    Vi fick ingen post idag heller och nu har jag fått reda på att brevbäraren inte kommer åt vår brevlåda pga snön! Jag har skottat som en idiot, flera meter åt sidorna och fattar inte för fem öre hur det är möjligt men, men. Bara att gå och hämta ut den själv då. Det blir en liten promenad till efter dagis men sen är jag less på promenader tror jag.
  • Bettanspettan
    SchumiFerrari skrev 2010-02-10 13:30:29 följande:
    jag menade mest att Noa inte vill än ch att  jag inte bryr mig så mycket om det
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-10 13:26:57 följande:
    Självklart är det så och det var det jag menade oxå
    OK
  • Agamemnon

Schumi: Jag har fått min post!!! {#lang_emotions_kiss} Jag öppnar den dock nog antagligen inte förrän Olivia sover, annars ska hon bara vara med och pilla.

Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9