• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Agamemnon
    SchumiFerrari skrev 2010-02-08 12:12:10 följande:
    Han har börjat med det nu... Snart så börjar han ju äta vanlig mat så då hoppas vi att det blir bättre....
    Ja, det får vi hoppas, då verkar det ju som om han behöver lite mer. Vi (eller jag då) slapp som tur är såna nattamningar med Olivia men så började vi ju också rätt tidigt med gröt. Å andra sidan har vi ju en som är liten i maten så det kanske inte hade gjort någon skillnad... Så jag svamlar, har jag nämnt att jag är aptrött?
  • Bettanspettan
    Agamemnon skrev 2010-02-08 12:13:20 följande:
    Men vad konstigt! Det är inte bara något han har fått för sig (att han har sett någon halta t.ex.)? Olivia sympatihostar med morfar eller när han hade spottpåse så fejkspottade hon också i alla påsar hon kom över. Fast om det inte släpper måste det naturligtvis kollas upp, det kanske är som du säger, att han har vrickat till den lite... Hoppas ni slipper stortvätt! Här la vi operation Trosa på is. Det hände inga olyckor men hon har inte riktigt fattat galoppen och går och håller sig och det är ju inte heller bra. Det blir ett projekt för våren eller sommaren.
    Ja det sa Jocke oxå när jag berättade det, att han kanske bara gör sig till, men jag tror inte det.. 

Det svåra som jag känner nu med pottan är att han säger inte till utan bara går o sätter sig där o kissar, jättebra iofs men svårt att tillämpa på dagis. Dessutom kan han inte dra ner kalsongerna själv, han drar bara i fram och så fastnar dom på rumpan. Så det blir nog bara hemma han är blöjfri ett tag till..
  • Agamemnon
    Bettanspettan skrev 2010-02-08 12:16:32 följande:
    Ja det sa Jocke oxå när jag berättade det, att han kanske bara gör sig till, men jag tror inte det..  Det svåra som jag känner nu med pottan är att han säger inte till utan bara går o sätter sig där o kissar, jättebra iofs men svårt att tillämpa på dagis. Dessutom kan han inte dra ner kalsongerna själv, han drar bara i fram och så fastnar dom på rumpan. Så det blir nog bara hemma han är blöjfri ett tag till..
    Bara hemma är ju ändå jättebra, inte så "bara" alls. Så länge han inte börjar vägra blöjan när han är på dagis eller så så är det ju bara att köra på så. Tänk vad pengar ni sparar in när ni inte behöver blöjor!
  • SchumiFerrari
    Agamemnon skrev 2010-02-08 12:16:27 följande:
    Ja, det får vi hoppas, då verkar det ju som om han behöver lite mer. Vi (eller jag då) slapp som tur är såna nattamningar med Olivia men så började vi ju också rätt tidigt med gröt. Å andra sidan har vi ju en som är liten i maten så det kanske inte hade gjort någon skillnad... Så jag svamlar, har jag nämnt att jag är aptrött?
    Tror att just nu ärmin mjölk lite sämre ich med min diet men från söndag så kommer han börja äta vanlig mat...

Nu ska jag gå ut en sväng
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • Agamemnon
    SchumiFerrari skrev 2010-02-08 12:22:39 följande:
    Tror att just nu ärmin mjölk lite sämre ich med min diet men från söndag så kommer han börja äta vanlig mat... Nu ska jag gå ut en sväng
    Då finns det ju ljus i tunneln!
    Min man ringde precis. Han har kommit fram till London - och det snöar! Jag tror jag hörde honom spy. Rätt åt honom.
  • Leos och Vincents mamma

Usch jag har med största sannolikhet blivit matförgiftad! Av pizzan jag åt igår..
    Jag har haft 12 timmar från helvetet här! Började inatt vid 12 tiden, jag hade sjukt ont i magen med värsta kramperna, jag trodde på alllvar att jag skulle dö.
    Rusade till toan och fick sitta där ett bra tag och det kom från båda ändar, sen har det hållt på så fram till nu..eller jag spydde iofs bara två ggr men från andra hållet har det kommit desto mer..sorry
    Har haft såå ont i magen och bara kunnat ligga på ett sätt för att kunna sova någorlunda, så imorse fick sambon lämna barnen på dagis och han hämtar oxå.
    Nu 12 timmar senare så känner jag mig liite bättre *peppar peppar*
    Kan sitta upp iaf..ska försöka plugga lite nu..

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-08 12:32:15 följande:
    Usch jag har med största sannolikhet blivit matförgiftad! Av pizzan jag åt igår.. Jag har haft 12 timmar från helvetet här! Började inatt vid 12 tiden, jag hade sjukt ont i magen med värsta kramperna, jag trodde på alllvar att jag skulle dö. Rusade till toan och fick sitta där ett bra tag och det kom från båda ändar, sen har det hållt på så fram till nu..eller jag spydde iofs bara två ggr men från andra hållet har det kommit desto mer..sorry Har haft såå ont i magen och bara kunnat ligga på ett sätt för att kunna sova någorlunda, så imorse fick sambon lämna barnen på dagis och han hämtar oxå. Nu 12 timmar senare så känner jag mig liite bättre *peppar peppar* Kan sitta upp iaf..ska försöka plugga lite nu..
    Men usch då! Hoppas allt är ute ur systemet nu! Jag kan tänka mig att du känner dig rätt utmattad... Bara vitt bröd och te idag! Krya på dig!
  • Agamemnon

Förresten, för er som inte följer min blogg , IKEA har barnvecka denna vecka (erbjudanden, aktiviteter,...). Kanske någon annan som är intresserad av att åka dit en sväng (och inte har 30 mil till nästa varuhus). Jag funderar på att ta med mig Oliven dit en sväng på onsdag men vi får se om jag orkar.

• SchumiFerrari

Nu har jag varit på Coop.. Tog mig typ 1 timme fram och tillbaka inkl den tid det tog att posta paket och handla ramlösa till mig..Lit små varm nu...

Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • Bettanspettan

Oskar sov 1½ timme utan blöja och UTAN att kissa på sig =) Sen åt han mat i lugn o ro innan han kissade på toaletten *STOLT*

Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9