• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • SchumiFerrari
    Agamemnon skrev 2010-02-08 08:07:56 följande:
    Schumi: Skönt att det ser lite ljusare ut iaf! Jag har haft en pissnatt. Först vaknade jag av att Olivia kom in till oss, sen vaknade jag av makens väckarklocka kl. 2, sen vaknade jag när han kom in för att pussa på oss innan han åkte kl. 3, kl. 4:30 fick jag för mig att någon ringt på dörren (där stod naturligtvis ingen) och kl. 6:30 ringde maken första gången för han kört vilse. Då vaknade naturligtvis också Oliven och var på strålande humör. Hon skulle se på Micky och rabblade alla dagisbarnens namn i olika toner och ljudnivåer. Preciiiis när hon höll på att somna om igne så ringde väckarklckan... Gissa om jag känner mig mosig...
    jippi....Jag vet hur det känns...Har vaknat varannan timme och matat liten...
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • LitenBlomma
    Schumi: Skönt att det ser lite ljusare ut iaf! Jag har haft en pissnatt. Först vaknade jag av att Olivia kom in till oss, sen vaknade jag av makens väckarklocka kl. 2, sen vaknade jag när han kom in för att pussa på oss innan han åkte kl. 3, kl. 4:30 fick jag för mig att någon ringt på dörren (där stod naturligtvis ingen) och kl. 6:30 ringde maken första gången för han kört vilse. Då vaknade naturligtvis också Oliven och var på strålande humör. Hon skulle se på Micky och rabblade alla dagisbarnens namn i olika toner och ljudnivåer. Preciiiis när hon höll på att somna om igne så ringde väckarklckan... Gissa om jag känner mig mosig...
    När det blir så där så vet man inte om man ska skratta eller gråta... {#lang_emotions_dreamer}
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-02-08 10:00:54 följande:
    När det blir så där så vet man inte om man ska skratta eller gråta...
    Jag är för trött för varken eller. Funderar på att lägga lite jobb på kvällen och ta igen lite sömn men det är lite svårt eftersom det hänger på hur Oliven sover och det vet man ju aldrig... Tur att min man glömde sina energidrycker. Jag tycker de är så äckliga men nu tvingar jag ner en.
    SchumiFerrari skrev 2010-02-08 08:39:47 följande:
    jippi....Jag vet hur det känns...Har vaknat varannan timme och matat liten...
    Oj, var han så hungrig! Då förstår jag att du också känner dig mer död än levande.
  • Movieprincess
    Oj oj vilken natt! Hoppas Olivia vill sova middag idag!
    ♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥bebis i magen♥
  • Bettanspettan

Oskar haltar Har ingen aning om vad han gjort, har undersökt foten supernoga, tänkte om han hade nåt sår som kunde tyda på en sticka (vad nu den skulle komma från) eller glasbit eller nåt, men kan inte se nånting. nHan jämrar sig ingenting och är lika glad som alltid men går som en gammal gubbe med Gikt...   Min gissning är att han vrickat till foten lite, den är inte svullen eller nåt men normalt så studsar han fram och liksom hoppar jämfota genom rummen så det vore ju inte konstigt om han trampat snett.. Tycker så synd om honom bara Om det inte ger sig på nån dag eller två får jag se vad jag ska göra åt det.

Han har inte blöja alls nu när vi är hemma, bara på natten och middagsluren men idag så vägrade han blöja nu när han skulle sova, får se om det blir stortvätt senare för han ligger i min säng

Anton -991105 Adrian -020117 Oskar -080315
  • Agamemnon
    Movieprincess skrev 2010-02-08 11:37:03 följande:
    Oj oj vilken natt! Hoppas Olivia vill sova middag idag!
    Ja, det hoppas (och tror) jag också! Jag har sagt att om hon vill sova idag så behöver de inte väcka henne. Då får jag ta den smällen i kväll (om det blir något) men nu när hon har varit lite krasslig är det bättre att hon får den sömn hon behöver/vill ha så vi inte får ett bakslag för ensam med krassligt barn vill jag helst inte vara om det går att undvika.
  • Bettanspettan

Just det ja, hans nya favoritsak är dammsugaren, som han tidigare va dödsförskräckt för. Han dammsög hela köket igår Verkligen spanade efter smulor o sånt på golvet och sen var han där med röret och sög upp det. I morse hälde han med flit ut lite Cheerios på golvet så han hade nåt att dammsuga upp

• SchumiFerrari
    Agamemnon skrev 2010-02-08 10:16:00 följande:
    Jag är för trött för varken eller. Funderar på att lägga lite jobb på kvällen och ta igen lite sömn men det är lite svårt eftersom det hänger på hur Oliven sover och det vet man ju aldrig... Tur att min man glömde sina energidrycker. Jag tycker de är så äckliga men nu tvingar jag ner en.
    Han har börjat med det nu... Snart så börjar han ju äta vanlig mat så då hoppas vi att det blir bättre....
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • Agamemnon
    Bettanspettan skrev 2010-02-08 12:08:16 följande:
    Oskar haltar Har ingen aning om vad han gjort, har undersökt foten supernoga, tänkte om han hade nåt sår som kunde tyda på en sticka (vad nu den skulle komma från) eller glasbit eller nåt, men kan inte se nånting. nHan jämrar sig ingenting och är lika glad som alltid men går som en gammal gubbe med Gikt...   Min gissning är att han vrickat till foten lite, den är inte svullen eller nåt men normalt så studsar han fram och liksom hoppar jämfota genom rummen så det vore ju inte konstigt om han trampat snett.. Tycker så synd om honom bara Om det inte ger sig på nån dag eller två får jag se vad jag ska göra åt det. Han har inte blöja alls nu när vi är hemma, bara på natten och middagsluren men idag så vägrade han blöja nu när han skulle sova, får se om det blir stortvätt senare för han ligger i min säng
    Men vad konstigt! Det är inte bara något han har fått för sig (att han har sett någon halta t.ex.)? Olivia sympatihostar med morfar eller när han hade spottpåse så fejkspottade hon också i alla påsar hon kom över. Fast om det inte släpper måste det naturligtvis kollas upp, det kanske är som du säger, att han har vrickat till den lite...
    Hoppas ni slipper stortvätt! Här la vi operation Trosa på is. Det hände inga olyckor men hon har inte riktigt fattat galoppen och går och håller sig och det är ju inte heller bra. Det blir ett projekt för våren eller sommaren.
  • Agamemnon
    Bettanspettan skrev 2010-02-08 12:10:32 följande:
    Just det ja, hans nya favoritsak är dammsugaren, som han tidigare va dödsförskräckt för. Han dammsög hela köket igår Verkligen spanade efter smulor o sånt på golvet och sen var han där med röret och sög upp det. I morse hälde han med flit ut lite Cheerios på golvet så han hade nåt att dammsuga upp
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9