• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Bobbenn
    Agamemnon skrev 2010-02-08 08:07:56 följande:
    Schumi: Skönt att det ser lite ljusare ut iaf! Jag har haft en pissnatt. Först vaknade jag av att Olivia kom in till oss, sen vaknade jag av makens väckarklocka kl. 2, sen vaknade jag när han kom in för att pussa på oss innan han åkte kl. 3, kl. 4:30 fick jag för mig att någon ringt på dörren (där stod naturligtvis ingen) och kl. 6:30 ringde maken första gången för han kört vilse. Då vaknade naturligtvis också Oliven och var på strålande humör. Hon skulle se på Micky och rabblade alla dagisbarnens namn i olika toner och ljudnivåer. Preciiiis när hon höll på att somna om igne så ringde väckarklckan... Gissa om jag känner mig mosig...
    Blä förstår att det är jobbigt :S Skönt att trollis va glad iaf
    Sidfot
  • Bobbenn
    Bettanspettan skrev 2010-02-08 12:08:16 följande:
    Oskar haltar Har ingen aning om vad han gjort, har undersökt foten supernoga, tänkte om han hade nåt sår som kunde tyda på en sticka (vad nu den skulle komma från) eller glasbit eller nåt, men kan inte se nånting. nHan jämrar sig ingenting och är lika glad som alltid men går som en gammal gubbe med Gikt...   Min gissning är att han vrickat till foten lite, den är inte svullen eller nåt men normalt så studsar han fram och liksom hoppar jämfota genom rummen så det vore ju inte konstigt om han trampat snett.. Tycker så synd om honom bara Om det inte ger sig på nån dag eller två får jag se vad jag ska göra åt det.Han har inte blöja alls nu när vi är hemma, bara på natten och middagsluren men idag så vägrade han blöja nu när han skulle sova, får se om det blir stortvätt senare för han ligger i min säng
    Samma hände Azaah för 2 veckor sedan. Dom ringde från dagis, mannen va på vårdcentralen. Dom hittade inget. Dagen efter va hon som vanligt Kanske trampade hon snett och trodde honj hade ont?

Verkar han ha ont? *kram*
    Bettanspettan skrev 2010-02-08 12:10:32 följande:
    Just det ja, hans nya favoritsak är dammsugaren, som han tidigare va dödsförskräckt för. Han dammsög hela köket igår Verkligen spanade efter smulor o sånt på golvet och sen var han där med röret och sög upp det. I morse hälde han med flit ut lite Cheerios på golvet så han hade nåt att dammsuga upp
    Det kan du utnyttja
    Sidfot
  • SchumiFerrari

Bobbenn: KUL att se dig!!!!!!

Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • Bobbenn
    Agamemnon skrev 2010-02-08 12:30:44 följande:
    Då finns det ju ljus i tunneln! Min man ringde precis. Han har kommit fram till London - och det snöar! Jag tror jag hörde honom spy. Rätt åt honom.
    mm hörde på radion att i England stannar hela landet då det kommer 6 cm snö. Alla jobb, mataffärer och skolor stänger. Stackare!
    Sidfot
  • Bobbenn
    Bettanspettan skrev 2010-02-08 13:52:35 följande:
    Oskar sov 1½ timme utan blöja och UTAN att kissa på sig =) Sen åt han mat i lugn o ro innan han kissade på toaletten *STOLT*
    ååh vad duktig han är!
    Sidfot
  • Bobbenn
    SchumiFerrari skrev 2010-02-08 13:56:30 följande:
    Bobbenn: KUL att se dig!!!!!!
    Tack det samma Hur är det annars?
    Sidfot
  • Agamemnon
    Bobbenn skrev 2010-02-08 13:53:39 följande:
    Blä förstår att det är jobbigt :S Skönt att trollis va glad iaf
    Ja, HENNES humör var det då inget fel på. Ska bli spännande att se hur trött hon varit på dagis dock. Skulle förvåna mig om hon inte ville sova middag idag igen...
    Bettanspettan skrev 2010-02-08 13:52:35 följande:
    Oskar sov 1½ timme utan blöja och UTAN att kissa på sig =) Sen åt han mat i lugn o ro innan han kissade på toaletten *STOLT*
    Wow, det är ju jättebra!
    SchumiFerrari skrev 2010-02-08 13:49:11 följande:
    Nu har jag varit på Coop.. Tog mig typ 1 timme fram och tillbaka inkl den tid det tog att posta paket och handla ramlösa till mig..Lit små varm nu...
    Det måste väl klassas som dagens träningspass då?
    Jag har upptäckt att brödet som min man köpte igår också gick ut igår och, mycket, mycket, mycket värre: kaffet är slut! Nu har jag druckit en kopp instantkaffe men tvi vale, det blir att släpa sig in på Ica på vägen till dagis. Jag kan inte vara utan kaffe!
  • SchumiFerrari
    Bobbenn skrev 2010-02-08 13:57:50 följande:
    Tack det samma Hur är det annars?
    Det rullar på... Har börjat på Xtravaganzaviktminskning nu... Började i torsdags och ska ha första träffen med vägning på torsdag.. vägde 79.5 när jag började i torsdags... Målet är 70.
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • Agamemnon
    Bobbenn skrev 2010-02-08 13:56:49 följande:
    mm hörde på radion att i England stannar hela landet då det kommer 6 cm snö. Alla jobb, mataffärer och skolor stänger. Stackare!
    6 cm?! Då är paniken redan där! Vid 2 cm kan ingen längre köra bil och folk börjar storshoppa konserver och annat. En kund berättade att han skulle köpa mjölk men hyllorna var tomma och då låg snön inte ens kvar.
  • Bobbenn
    Agamemnon skrev 2010-02-08 14:00:21 följande:
    6 cm?! Då är paniken redan där! Vid 2 cm kan ingen längre köra bil och folk börjar storshoppa konserver och annat. En kund berättade att han skulle köpa mjölk men hyllorna var tomma och då låg snön inte ens kvar.
    Buhu liksom
    SchumiFerrari skrev 2010-02-08 13:59:12 följande:
    Det rullar på... Har börjat på Xtravaganzaviktminskning nu... Började i torsdags och ska ha första träffen med vägning på torsdag.. vägde 79.5 när jag började i torsdags... Målet är 70.
    Går det bra? Är det pulver? Dom har det här oxå nu
    Sidfot
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9