• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Agamemnon

Jag tror att Olivia är "sur" på min man... Sen i morse har hon inte frågat efter honom och nu har han två gånger försökt prata med henne på telefonen - då håller hon händerna för öronen, säger "bort, bort" och blir jätteupprörd. Hon verkar också nästan deppig, vill bara sitta i famnen... Nu ska jag se om ett bad kan muntra upp henne (det behövs ändå eftersom hon åt middag som en gris).

• SchumiFerrari

agamemnon: har posten kommit?

Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • Agamemnon
    SchumiFerrari skrev 2010-02-09 18:05:59 följande:
    agamemnon: har posten kommit?
    Nä, fick ingen post alls idag, trots att jag skottade en massa så brevbäraren inte skulle komma på idén och klaga...
  • Mollan70

Här har vi sjukstuga!
    Melvin har 40 graders feber. =(
    Tjock hosta och genomtäppt.
    Det började redan i lördags med ögoninflammation o snuva.
    Febern började dyka upp på söndagskvällen så nu hoppas jag att febertoppen vänder snart.

Här har vi inte börjat potträna på allvar.
    Nångång i bland får han sitta på sin lilla toaring och en gång kissade han faktiskt.
    Till sommaren kanske det ger sig självt med mindre kläder att ta av....

Agamemnon- Härligt med shopping....
    En verktygslåda står på Melvins önskelista till 2 årsdagen.
    Han tar alltid sin pappas mejslar... =)

SCHUMIFERRARI-Lycka till med pulverbantningen....

• LitenBlomma
    Mollan70 skrev 2010-02-09 22:43:22 följande:
    Här har vi sjukstuga!Melvin har 40 graders feber. =(Tjock hosta och genomtäppt.Det började redan i lördags med ögoninflammation o snuva.Febern började dyka upp på söndagskvällen så nu hoppas jag att febertoppen vänder snart.Här har vi inte börjat potträna på allvar.Nångång i bland får han sitta på sin lilla toaring och en gång kissade han faktiskt.Till sommaren kanske det ger sig självt med mindre kläder att ta av....Agamemnon- Härligt med shopping....En verktygslåda står på Melvins önskelista till 2 årsdagen.Han tar alltid sin pappas mejslar... =)SCHUMIFERRARI-Lycka till med pulverbantningen....
    Stackars liten. Hoppas att han blir bra snabbt!
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • Bettanspettan

Jag lämnade Oskar utan blöja på dagis igår och sa att dom fick göra som dom ville, dom behövde inte hålla på för mycket om dom märkte att han inte ville där, men han hade bara haft blöja under vilan och sen vart utan igen. Det var svärfar som hämtade på dagis igår så jag vet inte hur det hade gått sen men han hade iaf samma byxor på sig som när jag lämnade så han hade ju inte kissat på sig iaf Dom har både potta och en vanlig toalett och sen en sån där miniatyrtoalett på dagis som man kan se på bensinmackar ibland, vet inte var han kommer att vilja gå men vi kör på utan blöja nu ett tag iaf så får vi se..

Oskar fick spruta nr 2 igår och har haft väldigt ont i armen inatt men ingen feber och idag är han som vanligt..

Anton -991105 Adrian -020117 Oskar -080315
  • Leos och Vincents mamma
    Bettanspettan skrev 2010-02-10 10:06:40 följande:
    Jag lämnade Oskar utan blöja på dagis igår och sa att dom fick göra som dom ville, dom behövde inte hålla på för mycket om dom märkte att han inte ville där, men han hade bara haft blöja under vilan och sen vart utan igen. Det var svärfar som hämtade på dagis igår så jag vet inte hur det hade gått sen men han hade iaf samma byxor på sig som när jag lämnade så han hade ju inte kissat på sig iaf Dom har både potta och en vanlig toalett och sen en sån där miniatyrtoalett på dagis som man kan se på bensinmackar ibland, vet inte var han kommer att vilja gå men vi kör på utan blöja nu ett tag iaf så får vi se..Oskar fick spruta nr 2 igår och har haft väldigt ont i armen inatt men ingen feber och idag är han som vanligt..
    Gud så duktig han är!
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Agamemnon
    Mollan70 skrev 2010-02-09 22:43:22 följande:
    Här har vi sjukstuga! Melvin har 40 graders feber. =( Tjock hosta och genomtäppt. Det började redan i lördags med ögoninflammation o snuva. Febern började dyka upp på söndagskvällen så nu hoppas jag att febertoppen vänder snart. Här har vi inte börjat potträna på allvar. Nångång i bland får han sitta på sin lilla toaring och en gång kissade han faktiskt. Till sommaren kanske det ger sig självt med mindre kläder att ta av.... Agamemnon- Härligt med shopping.... En verktygslåda står på Melvins önskelista till 2 årsdagen. Han tar alltid sin pappas mejslar... =) SCHUMIFERRARI-Lycka till med pulverbantningen....
    Usch och fy för sjukstuga! Hoppas febern vänder typ NU!
    Bettanspettan skrev 2010-02-10 10:06:40 följande:
    Jag lämnade Oskar utan blöja på dagis igår och sa att dom fick göra som dom ville, dom behövde inte hålla på för mycket om dom märkte att han inte ville där, men han hade bara haft blöja under vilan och sen vart utan igen. Det var svärfar som hämtade på dagis igår så jag vet inte hur det hade gått sen men han hade iaf samma byxor på sig som när jag lämnade så han hade ju inte kissat på sig iaf Dom har både potta och en vanlig toalett och sen en sån där miniatyrtoalett på dagis som man kan se på bensinmackar ibland, vet inte var han kommer att vilja gå men vi kör på utan blöja nu ett tag iaf så får vi se.. Oskar fick spruta nr 2 igår och har haft väldigt ont i armen inatt men ingen feber och idag är han som vanligt..
    Säger som LoVm, vad duktig han är!
    Här har vi haft en konstig morgon. Egentligen har vi hemmadag idag men jag bytte till fredag istället så maken och Skruttan kan ta igen lite tid tillsammans. Hon är SÅ deppig här hemma. Vi gick hemifrån över en halvtimme tidigare bara för att hon var så ledsen. Tänkte att lite luft kanske livar upp henne (och hon vaknade ändå innan kl. 7 så vi var färdiga med allt i god tid). Ute sken hon upp som en sol så vi gick på långpromenad i snön innan dagis och sjöng lite och så. På dagis var det direkt full rulle på henne igen. Tror det är här hemma som hon märker att något viktigt fattas. Jaja, i morgon kommer han hem igen.
    Jag har även skottat en massa snö så om brevbäraren inte kommer idag så ska jag klaga.
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9