• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Agamemnon
    Mitt livs lycka skrev 2010-02-17 21:44:39 följande:
    Jag har sett den i verkligheten och jag reflekterade inte över att den skulle vara liten. Dock var inte William med så han har inte provsuttit den - kanske borde låta honom göra det så man vet med säkerhet! Vad har ni för vagn till Oliven?
    Vi har en Maclaren Quest som vi köpte i England förra året, det är "resevagnen" för den är så smidig, liten och lätt och sen har vi en Britax Vigour med fyra hjul. Jag älskar den! En av anledningarna att jag ser fram emot ett plus är att jag vill köra den med babyskyddet igen.
  • Mitt livs lycka
    Agamemnon skrev 2010-02-17 21:48:22 följande:
    Vi har en Maclaren Quest som vi köpte i England förra året, det är "resevagnen" för den är så smidig, liten och lätt och sen har vi en Britax Vigour med fyra hjul. Jag älskar den! En av anledningarna att jag ser fram emot ett plus är att jag vill köra den med babyskyddet igen.
    Jag är jättesugen på en Britax B-Mobile 4 som kommer i nästa vecka men de kommer att vara dubbelt så dyra i Sverige som i england. Det är därför jag funderar på att beställa från England istället!

Hur fungerar Vigourn i snö/på grus? Det är ju så små hjul... Sen skulle jag vilja ha en "båge" framtill på B-Mobilen men det är det inte. Vill inte vara tvungen att spänna fast William varje gång (gör det nämligen aldrig nu och vill slippa börja med det. William sitter alltid still och försöker aldrig klättra ur.)
  • Mitt livs lycka
    Mitt livs lycka skrev 2010-02-17 21:52:54 följande:
    Jag är jättesugen på en Britax B-Mobile 4 som kommer i nästa vecka men de kommer att vara dubbelt så dyra i Sverige som i england. Det är därför jag funderar på att beställa från England istället!Hur fungerar Vigourn i snö/på grus? Det är ju så små hjul... Sen skulle jag vilja ha en "båge" framtill på B-Mobilen men det är det inte. Vill inte vara tvungen att spänna fast William varje gång (gör det nämligen aldrig nu och vill slippa börja med det. William sitter alltid still och försöker aldrig klättra ur.)
    Insåg nu att B-Mobile-vagnen har mindre hjul än Vigourn... Och Vigourn har en säkerhetsbygel (inte båge som jag kallade det) som jag också vill ha! Vad väger Vigourn - vet du det?
  • Agamemnon
    Mitt livs lycka skrev 2010-02-17 21:55:35 följande:
    Insåg nu att B-Mobile-vagnen har mindre hjul än Vigourn... Och Vigourn har en säkerhetsbygel (inte båge som jag kallade det) som jag också vill ha! Vad väger Vigourn - vet du det?
    Jag minns inte, men jag vet att vi köpte den bl.a. för att den var lätt (innan hade vi värsta klumpen). Ca 10 kg tror jag. Den har en sån där bygel och den funkar hur bra som helst i snö, i skogen, på gräs,... Tycker det är lite kul att den kallas "city vagn" för den har då klarat alla väglag hittills.
  • Mitt livs lycka
    Mitt livs lycka skrev 2010-02-17 21:55:35 följande:
    hmm... hittade nu info om vikten på Vigourn - 11 kg - det är för mycket - jag vill ha en lättare vagn...

Får fundera vidare! Det är ju helt galet mycket att tänka på och välja mellan...
  • Agamemnon

En annan fördel (förutom att den är lätt) är att den är lite högre än andra vagnar så barnet kommer högre upp och kan se mer/sitter bättre (tycker vi då).

• SchumiFerrari
    Mitt livs lycka skrev 2010-02-17 22:08:20 följande:
    hmm... hittade nu info om vikten på Vigourn - 11 kg - det är för mycket - jag vill ha en lättare vagn... Får fundera vidare! Det är ju helt galet mycket att tänka på och välja mellan...
    Lättare än 11kilo... Bugaboo är nog den enda och då en bugaboo Bee främst.. Jag har eb Bugaboo Cameleon. Finns ofta (ganska iaf) på Blocket
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • Agamemnon
    SchumiFerrari skrev 2010-02-18 10:20:03 följande:
    Lättare än 11kilo... Bugaboo är nog den enda och då en bugaboo Bee främst.. Jag har eb Bugaboo Cameleon. Finns ofta (ganska iaf) på Blocket
    Jag tror inte heller att det finns många lättare "riktiga" barnvagnar. Vår Maclaren tror jag väger 7 kg men den skulle jag klassa som "stabilare paraplyvagn".
  • Bobbenn
    Agamemnon skrev 2010-02-18 11:22:48 följande:
    Olivia är förresten tillbaka på dagis igen! Hurra för det! Nu kan jag "njuta av" att vara sjuk i lugn och ro.
    härligt!
    Sidfot
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9