• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Leos och Vincents mamma
    Agamemnon skrev 2010-02-22 14:47:01 följande:
    Jag vet, och då är det två veckor kvar = hinner spontanköpa en massa till. Jag erkänner, jag har jättesvårt att hålla mig. Jag älskar att köpa/göra/hitta på presenter till andra, jag överdriver alltid...
    Sån är jag med, skulle egentligen kunna handla hur mycket somm helst till barnen, men eftersom båda barnen har överfulla rum så måste jag hejda mig

Min mamma älskar att handla kläder till barnen så de får massa nya kläder av henne i present, Vincent behöver massa nytt och så har sommarkläderna börjat komma lite smått såg jag på H&M idag, så då lär min mamma handla sånt till barnen oxå..
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • SchumiFerrari
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-22 14:46:03 följande:
    Vincent ska "bara" få några bilar och en paraply vagn till sin docka oxå..och sen garaget och dammsugaren som jag köpte idag. Det tycker inte jag är så mycket. Sen lär både han och Leo få en hel del av alla de andra oxå..
    Med tanke på att Noa får ett halsband och ev 1 film så känns det som mycket... Vi har sagt nej till leksaker förutom Rorri saker. Av mina föräldrar får han ifs ett släp till sin Bobbycar...
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09
    SchumiFerrari skrev 2010-02-22 14:55:55 följande:
    Med tanke på att Noa får ett halsband och ev 1 film så känns det som mycket... Vi har sagt nej till leksaker förutom Rorri saker. Av mina föräldrar får han ifs ett släp till sin Bobbycar...
    Ok, jag tyckte dock det var ganska lite med tanke på hur mycket de fick i julklapp
  • SchumiFerrari
    Bobbenn skrev 2010-02-22 14:51:25 följande:
    Azaah får inget av oss
    Tur att det inte bara är vi som är "snåla" och "elaka"...

Sen är ju jag sån som vill ha rättvisa mellan mina barn, kanske töntigt, men sån är jag. Och eftersom mina barn fyller så nära varandra så vill jag att det ska vara rättvist med paket så får ex Leo 5 paket så måste Vincent oxå få det. Vet iofs inte hur mycket de egentligen bryr sig, men jag bryr mig

• Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-22 14:51:41 följande:
    Sån är jag med, skulle egentligen kunna handla hur mycket somm helst till barnen, men eftersom båda barnen har överfulla rum så måste jag hejda mig Min mamma älskar att handla kläder till barnen så de får massa nya kläder av henne i present, Vincent behöver massa nytt och så har sommarkläderna börjat komma lite smått såg jag på H&M idag, så då lär min mamma handla sånt till barnen oxå..
    Jag får klura ut nya förvaringsmöjligheter hela tiden. Nästa steg blir nog krokar i taket.
    Min mamma tycker om att köpa möbler (jag vet inte, det är en fix idé) men hon gick med på att istället köpa typ en "bra" skaljacka och byxor eller något sånt. Sen fick hon veta att vi planerar att byta rum och då blev hon alldeles till sig för då behöver Skruttan ju en garderob... Jag kom förresten precis på att hon även ska få två nya CD-skivor till sin lilla stereo ju. Och min man har inte släppt idén med dataspelet. Jag säger ju, man hinner köpa mycket på två veckor.
  • Agamemnon
    SchumiFerrari skrev 2010-02-22 14:59:15 följande:
    Det är väl ingen som har sagt att det är snålt eller elakt att inte köpa en massa presenter? Vi har helt enkelt olika hobbys.
    SchumiFerrari skrev 2010-02-22 14:59:15 följande:
    Det är väl ingen som är snål eller elak bara för man ger olika mycket till sina barn, alla tycker vi olika och alla har olika mycket pengar.
  • SchumiFerrari
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-22 14:59:37 följande:
    Sen är ju jag sån som vill ha rättvisa mellan mina barn, kanske töntigt, men sån är jag. Och eftersom mina barn fyller så nära varandra så vill jag att det ska vara rättvist med paket så får ex Leo 5 paket så måste Vincent oxå få det. Vet iofs inte hur mycket de egentligen bryr sig, men jag bryr mig
    Så kommer det inte att vara här.. visserligen fyller 1 i mars och 1 i aug men inte ens på jul kommer de att få lika många då jag anser att det lätt kan bli så fel då. Man räknar paket och "måste" ha lika många... Nepp det vill vi undvika. De kommer få vad vi anser att de "behöver" sedan om det innebär att 1 får 10 paket och den andre 4 så fine. Då får det vara så. Livet är inte millimeter rättvist. Men alla har ju rätt att göra som de vill
    Agamemnon skrev 2010-02-22 14:59:44 följande:
    Jag får klura ut nya förvaringsmöjligheter hela tiden. Nästa steg blir nog krokar i taket. Min mamma tycker om att köpa möbler (jag vet inte, det är en fix idé) men hon gick med på att istället köpa typ en "bra" skaljacka och byxor eller något sånt. Sen fick hon veta att vi planerar att byta rum och då blev hon alldeles till sig för då behöver Skruttan ju en garderob... Jag kom förresten precis på att hon även ska få två nya CD-skivor till sin lilla stereo ju. Och min man har inte släppt idén med dataspelet. Jag säger ju, man hinner köpa mycket på två veckor.
    Haha Ungefär som min mamma med kläder då..så fort jag nämner att vi ska köpa nya kläder till barnen så säger hon att hon vill köpa det. Och igår nämnde jag att jag ska köpa kalsonger till Vincent, då blev hon eld och lågor för det ville ju hon köpa Men det är ju bara att låta våra mammor köpa så sparar ju vi pengar
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9