• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Bobbenn
    LitenBlomma skrev 2010-02-22 18:38:01 följande:
    ...fast det är inte bra för barnet
    Bra jag inte ska ha FLER DÅ
    Sidfot
  • Movieprincess

Oj oj jag blir alldeles matt när jag ser familjen annorlunda! Jag skulle aldrig orka eller ha ens minsta tålamod till så många barn. Jag håller med om att alla barn behöver egentid med föräldrarna och hur hinner/orkar man det med 8st!??!
    Iofs kommer jag från en familj där vi var 5 systrar men vi hade alltid vår egen lilla grej med mamma o pappa...sånt som bara vi gjorde ihop!

Nä 2 blir nog lagom som det kännsnu iaf

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥bebis i magen♥
  • SchumiFerrari

Blir så arg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bad min syster att inte börja kalaset försent eftersom att Noa behöver sova senast 20.00 för att funka... 18.00 börjar kalaset....
    Det innebär att han kan vara med typ 1,5 timme innan man ska försöka få honom nattad i ett hus som inte är hemma och dessutom fullt med folk...

Hur dum i huvudet får man bli!!!?????

Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • Agamemnon
    SchumiFerrari skrev 2010-02-22 21:33:08 följande:
    Blir så arg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bad min syster att inte börja kalaset försent eftersom att Noa behöver sova senast 20.00 för att funka... 18.00 börjar kalaset.... Det innebär att han kan vara med typ 1,5 timme innan man ska försöka få honom nattad i ett hus som inte är hemma och dessutom fullt med folk... Hur dum i huvudet får man bli!!!?????
    Mäh. Är Noa och Smurfen de enda barnen som kommer? Kanske kan ni börja småfesta lite innan de andra gästerna kommer? Sen hör ju en fest inte direkt till den vanliga vardagen så det kanske inte gör så mycket om han är vaken lite längre?
  • SchumiFerrari
    Agamemnon skrev 2010-02-22 21:45:53 följande:
    Mäh. Är Noa och Smurfen de enda barnen som kommer? Kanske kan ni börja småfesta lite innan de andra gästerna kommer? Sen hör ju en fest inte direkt till den vanliga vardagen så det kanske inte gör så mycket om han är vaken lite längre?
    De är de enda barnen eller så små. Nästa kusin är 8 år... Saken är den att Noablir gnällig, jobbig och hopplös om han är uppe längre... Speciellt dagen efter och då ska vi vara med min underbara, älskade storasyster + att vi ska tillbringa 4 immar i bil hem....
  • Leos och Vincents mamma
    SchumiFerrari skrev 2010-02-22 21:33:08 följande:
    Blir så arg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bad min syster att inte börja kalaset försent eftersom att Noa behöver sova senast 20.00 för att funka... 18.00 börjar kalaset.... Det innebär att han kan vara med typ 1,5 timme innan man ska försöka få honom nattad i ett hus som inte är hemma och dessutom fullt med folk... Hur dum i huvudet får man bli!!!?????
    Men gör det jättemycket om han är uppe en liten stund extra?
    Vincent kan vara lite jobbig att lägga när vi är borta, men i fredags var vi hemma hos ett par kompisar där Leo, Vincent och deras son busade runt till 20 på kvällen (Vincent brukar somna senast 19), sen nattade vi honom i deras säng och vi trodde att det skulle bli jobbigt efter de andra barnen busade runt och lekte, men han somnade direkt och sov ända tills vi väckte honom när vi skulle åka hem vid 23 tiden.
    Så det kan gå ändå..
    Vi försöker göra en hel del saker trost att vi har barn..
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Bobbenn

När det är kalas får man tänja på gränserna lite

*kram*

Sidfot
  • Agamemnon
    SchumiFerrari skrev 2010-02-22 21:55:52 följande:
    De är de enda barnen eller så små. Nästa kusin är 8 år... Saken är den att Noablir gnällig, jobbig och hopplös om han är uppe längre... Speciellt dagen efter och då ska vi vara med min underbara, älskade storasyster + att vi ska tillbringa 4 immar i bil hem....
    Jag kan förstå att det är lite svårt att anpassa ett "vuxenkalas" till barnvänliga tider... Kanske ni kan kompromissa och några gäster (kanske de med barn?) kan komma lite tidigare? Annars tycker Noa kanske att det är fest nog att "hjälpa till" med förberedelserna?
    Förstår att du är orolig för dagen efter men ta inte ut något i förskott! Problemet (om det nu är ett) att natta honom i ett fullt hus har ni ju hur som, vare sig festen börjar tidigare eller inte och han kanske blir så glad och uppspelt av att träffa din andra syster att han glömmer att han är trött och sover i bilen på vägen hem.
    Prata med din syster, ni kommer säkert på en lösning tillsammans.
  • SchumiFerrari

Det som gör mig mest arg är just det faktum att jag bett henne ha kalaset så att det skulle funka med våra barn... Sedan så anpassar hon det så att det funkar för att min bror med sambo ska på bandy.. När hon lade kalaset 18 så hinner ju de komma..De bor bara i samma stad och kan träffas varje dag... Vi kommer upp typ 3 kanske 4 ggr om året...Träffas kanske total 6-7 ggr om året...

Men vi kommer att åka upp och senast 20 kommer vi att åka till hotellet som vi har valt att bo på.

• Agamemnon
    SchumiFerrari skrev 2010-02-23 09:12:54 följande:
    Det som gör mig mest arg är just det faktum att jag bett henne ha kalaset så att det skulle funka med våra barn... Sedan så anpassar hon det så att det funkar för att min bror med sambo ska på bandy.. När hon lade kalaset 18 så hinner ju de komma..De bor bara i samma stad och kan träffas varje dag... Vi kommer upp typ 3 kanske 4 ggr om året...Träffas kanske total 6-7 ggr om året... Men vi kommer att åka upp och senast 20 kommer vi att åka till hotellet som vi har valt att bo på.
    Det är naturligtvis lite knepigt... De hade ju även hunnit komma om kalaset hade börjat typ kl. 16. Det är ju lättare att komma senare än tidigare... Om ni sover på hotell så lär ju iaf alla få en någorlunda med bra sömn så dagen efter går förhoppningsvis riktigt smidigt!
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9