• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • sthlmfilur
    Agamemnon skrev 2010-02-25 09:33:45 följande:
    Nu har jag bokat en tid för 2-årskoll. Egentligen ska de inte till BVC förrän när de är 2,5 år här men vi skulle ju lägga in en extrakontroll för att hålla koll på vikten. Ska bli spännande, nästa fredag vet vi exakt hur mycket dunderklump hon har blivit.
    jag var på kontoll med emiliya och hon har äntligen passerat 10 kg hon väger 10,2 och 83 lång..
    Emiliya 080304 & Imran 090214
  • Agamemnon
    sthlmfilur skrev 2010-02-25 09:33:14 följande:
    jag ringde han igår som att han får posten hit och det gick bra.. men i måndags när jag ville ha tillbaka nyckeln och att han skulle skriva på skilsmässopappren så blev det tumult speciellt när han kallar mig för hora framför barnen..
    Men usch. Jag förstår ju att han är upprörd (ffa om han inte är den "drivande kraften" bakom skilsmässan) men han borde ju ha sig under lite bättre kontroll framför barnen... Det kanske vore bättre om ni kunde ordna såna saker utan att de är med.
  • Agamemnon
    sthlmfilur skrev 2010-02-25 09:36:04 följande:
    jag var på kontoll med emiliya och hon har äntligen passerat 10 kg hon väger 10,2 och 83 lång..
    Jättebra ju! Jag gissar att Olivia har passerat 11 kg. Eller, det är jag säker på, gissar på 11,5 kg nu och kanske 88 cm lång.
  • Leos och Vincents mamma
    Agamemnon skrev 2010-02-25 09:33:45 följande:
    Nu har jag bokat en tid för 2-årskoll. Egentligen ska de inte till BVC förrän när de är 2,5 år här men vi skulle ju lägga in en extrakontroll för att hålla koll på vikten. Ska bli spännande, nästa fredag vet vi exakt hur mycket dunderklump hon har blivit.
    Ska oxå boka in en extra viktkontroll på Vincent, vill veta både hur mycket han väger men framför allt hur lång han är eftersom vi tycker att han har sprungit iväg massor på längden.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Leos och Vincents mamma

När vi vägde Vincent hemma för ca en månad sen vägde han 11,2 kg så jag hoppas att det stämmer.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • SchumiFerrari

Noa väger typ 12, kanske 12,5 kilo och är väl typ 86 lång.. Så han är inte så stor

Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • Ly75

Igår fick vi ta blodprov på lillen, inte nån höjdare. De satte på nåt bedövningsplåster som skulle sitta på en timme. Inte populärt! Gillar inte att behöva hålla fast honom med våld, som tex igår... Passade på och vägde honom..11,7 kg med kläder på. Längden har jag dock ingen aning om.

Sthlmfilur..det där låter inte kul för fem öre Man kan ju tycka att han borde behärska sig när barnen är i närheten, men alla funkar ju inte så..tyvärr... Förstår det är jobbigt just nu, men du ska se att det känns bättre längre fram..när allt har lagt sig och du fått ordning på tillvaron igen. Styrkekramar från norr!

LoVm...hade oxå jättejobbigt första gången jag klippte lillen, oj vad jag mådde dåligt över de fina lockarna som flög. Men nu har jag hunnit klippa honom ett gäng gånger och tack och lov var det bara första gången det tog emot

• Agamemnon

Ly75: Stackars plutten! När får ni resultaten? Jag fasade inför Olivias första blodprov i armvecket men det gick som tur är jättebra.

Såg även i kalendern att det är dags för första riktiga tandläkarbesöket nästa vecka. Det ska också bli spännande att se hur det går.
  • sthlmfilur
    Agamemnon skrev 2010-02-25 09:36:47 följande:
    Men usch. Jag förstår ju att han är upprörd (ffa om han inte är den "drivande kraften" bakom skilsmässan) men han borde ju ha sig under lite bättre kontroll framför barnen... Det kanske vore bättre om ni kunde ordna såna saker utan att de är med.
    jo.. min mamma hade barnen, och vi gick in i ett annat rum.. men han gick ut och där ifrån skrek och gapa.. nej jag är ju den som valt att ta ut skilsmässan.. men han är ju en birdragande orsak till det..
    Agamemnon skrev 2010-02-25 09:37:47 följande:
    Jättebra ju! Jag gissar att Olivia har passerat 11 kg. Eller, det är jag säker på, gissar på 11,5 kg nu och kanske 88 cm lång.
    jo det är ju bra att hon går upp.. imran däremot väger 10,7
    Ly75 skrev 2010-02-25 09:53:36 följande:
    Igår fick vi ta blodprov på lillen, inte nån höjdare. De satte på nåt bedövningsplåster som skulle sitta på en timme. Inte populärt! Gillar inte att behöva hålla fast honom med våld, som tex igår... Passade på och vägde honom..11,7 kg med kläder på. Längden har jag dock ingen aning om.Sthlmfilur..det där låter inte kul för fem öre Man kan ju tycka att han borde behärska sig när barnen är i närheten, men alla funkar ju inte så..tyvärr... Förstår det är jobbigt just nu, men du ska se att det känns bättre längre fram..när allt har lagt sig och du fått ordning på tillvaron igen. Styrkekramar från norr!LoVm...hade oxå jättejobbigt första gången jag klippte lillen, oj vad jag mådde dåligt över de fina lockarna som flög. Men nu har jag hunnit klippa honom ett gäng gånger och tack och lov var det bara första gången det tog emot
    jo om ett tag känns det ju bättre.. en sak kändes ju lite bättre var när jag fick tillbaka nyckeln när jag vet att han inte kan ta sig in i lägenheten.. det är en liten trygghet.. sen kommer jag aldrig förbjuda han att komma hit och träffa barnen.. för vi vill båda att barnen ska ha både mamma och pappa.. så det kommer säkert bli varannan vecka så fort han får en lägenhet..
  • sthlmfilur

så har jag precis varit och hämta barnen på förskolan.. de ringde där ifrån och imran har magsjukan.. det var den psykologin imorgon.. tur att man har bra kontakt med en klasskamrat så man får reda på vad som ska göras..

Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9