• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Leos och Vincents mamma
    SchumiFerrari skrev 2010-02-22 15:02:24 följande:
    Så kommer det inte att vara här.. visserligen fyller 1 i mars och 1 i aug men inte ens på jul kommer de att få lika många då jag anser att det lätt kan bli så fel då. Man räknar paket och "måste" ha lika många... Nepp det vill vi undvika. De kommer få vad vi anser att de "behöver" sedan om det innebär att 1 får 10 paket och den andre 4 så fine. Då får det vara så. Livet är inte millimeter rättvist. Men alla har ju rätt att göra som de vill
    Fast jag vet att så kände jag och min bror när vi växte upp, vi fick alltid olika mycket paket, men mina föräldrar gick på summan istället, så vi fick alltid för precis samma summa, men olika mycket paket beroende på hur mycket de kostade. Men det visste ju inte vi när vi var små så bråkade alltid (speciellt på julen då) om vem som fick mest paket, så det vill jag undvika med mina barn.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Ly75

Vi har köpt två walkitalkisar..eller vad heter det..walkie talkie? Aja, ni fattar..det ska lillen få när han fyller år. Det blir alles, hans rum är fullproppat med leksaker. Var kommer alla prylar ifrån?? :-O 

• SchumiFerrari
    Ly75 skrev 2010-02-22 15:14:20 följande:
    Vi har köpt två walkitalkisar..eller vad heter det..walkie talkie? Aja, ni fattar..det ska lillen få när han fyller år. Det blir alles, hans rum är fullproppat med leksaker. Var kommer alla prylar ifrån?? :-O 
    säger det samma...
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09

Att Vincent har så mycket leksaker beror mest på att han ärver alla leksaker från Leo (det som inte har gått sönder). Bara igår fick Vincent två nya backar med leksaker till sitt rum som har varit Leos och det var för att Vincent fick ta över Leos kök med alla tillbehör till nu..

• Bobbenn
    Agamemnon skrev 2010-02-22 15:00:49 följande:
    Det är väl ingen som har sagt att det är snålt eller elakt att inte köpa en massa presenter? Vi har helt enkelt olika hobbys.
    Ingen här men tro mig, det förekommer
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-22 15:21:02 följande:
    Följer just nu denna tråd med stort intresse www.familjeliv.se/Forum-4-337/m50940080.html  Bra att veta ju då jag skulle vilja ha en flicka nästa gång
    3 baRN? Är dom inte kloka säger jag
    Sidfot
  • LitenBlomma
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-22 15:21:02 följande:
    Följer just nu denna tråd med stort intresse www.familjeliv.se/Forum-4-337/m50940080.html  Bra att veta ju då jag skulle vilja ha en flicka nästa gång
    Det där kör jag stenhårt på här hemma Det är bara 11% chans att vi får en till flicka så Jimmie har chans att få en egen son.
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • Agamemnon

Bobbenn: Det skulle iofs inte förvåna mig, det finns ju folk för allt... 

LoVm: Jag vet inte, man har ju alltid en 50/50 chans... För vår del får jag hoppas på en pojke så jag får en anledning till att shoppa. Iofs så har vi gett bort de flesta av Olivias kläder så det skulle behövas nytt även till en flicka.  
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
    LitenBlomma skrev 2010-02-22 15:32:33 följande:
    Det där kör jag stenhårt på här hemma Det är bara 11% chans att vi får en till flicka så Jimmie har chans att få en egen son.
    Jag kör med det oxå Både jag och sambon vill ha en flicka
    Bobbenn skrev 2010-02-22 15:27:14 följande:
    3 baRN? Är dom inte kloka säger jag
    Hehe, jag vill ha ett barn till
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9