• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • SchumiFerrari
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-01-29 11:15:32 följande:
    Usch då..Men man klarar att sitta själv oxå Jag sitter själv oxå ikväll för sambon jobbar som dj. Imorgon oxå. Och i stort sett alla lördagskvällar sitter jag själv för sambon jobbar då.
    Jag är inte van att vara själv på fre-lör kvällar. Min man har ett jobb 8-17 mån-fre. Annars är han  hemma eller så gör vi något ihop. Just nu behöver jag min man hemma eftersom att  jag inte mår så bra men vi  måste oxå ha en fungerande bil...

Jag har en historia av sjuksrivningar pga depressioner. Tid fylld med medicinering, självdesktruktivt beteende i form av att äta godis, kakor mm, skurit mig... mm. Därför är det väldigt jobbigt just nu för mig när det inte är som vanligt i min vardag.

Men nog gnällt.. Hoppas att ni andra har det bra!
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • Leos och Vincents mamma
    SchumiFerrari skrev 2010-01-29 11:24:59 följande:
    Jag är inte van att vara själv på fre-lör kvällar. Min man har ett jobb 8-17 mån-fre. Annars är han  hemma eller så gör vi något ihop. Just nu behöver jag min man hemma eftersom att  jag inte mår så bra men vi  måste oxå ha en fungerande bil... Jag har en historia av sjuksrivningar pga depressioner. Tid fylld med medicinering, självdesktruktivt beteende i form av att äta godis, kakor mm, skurit mig... mm. Därför är det väldigt jobbigt just nu för mig när det inte är som vanligt i min vardag. Men nog gnällt.. Hoppas att ni andra har det bra!
    Låter inte bra.

Min sambo har oxå ett vanligt vardagsjobb, det han jobbar på fredagar och lördagkvällar är hans extra jobb, eller snarare hobby.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • LitenBlomma

Jag slutade att amma i onsdags morse och nu har hon äntligen accepterat flaskan så att hon t.o.m kan somna i min famn när den är slut.
    5 månader klarade jag och det har verkligen varit slitit. Vikten är en del av att jag slutar nu. Väger 4 kg mindre än vad läkaren rekommenderade mig så nu har jag gått ner 10 kg + alla gravkilona.

Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • Agamemnon
    SchumiFerrari skrev 2010-01-29 11:24:59 följande:
    Jag är inte van att vara själv på fre-lör kvällar. Min man har ett jobb 8-17 mån-fre. Annars är han  hemma eller så gör vi något ihop. Just nu behöver jag min man hemma eftersom att  jag inte mår så bra men vi  måste oxå ha en fungerande bil...   Jag har en historia av sjuksrivningar pga depressioner. Tid fylld med medicinering, självdesktruktivt beteende i form av att äta godis, kakor mm, skurit mig... mm. Därför är det väldigt jobbigt just nu för mig när det inte är som vanligt i min vardag. Men nog gnällt.. Hoppas att ni andra har det bra!
    Usch, så jobbigt! Du får försöka göra det bästa av kvällen, lite gottis, kanske ett fotbad och en ansiktsmask, och sen får ni göra det allra superbästa av i morgon! Har du någon du kan prata med?
    LitenBlomma skrev 2010-01-29 11:33:12 följande:
    Jag slutade att amma i onsdags morse och nu har hon äntligen accepterat flaskan så att hon t.o.m kan somna i min famn när den är slut. 5 månader klarade jag och det har verkligen varit slitit. Vikten är en del av att jag slutar nu. Väger 4 kg mindre än vad läkaren rekommenderade mig så nu har jag gått ner 10 kg + alla gravkilona.
    5 månader är ju ändå jättebra och går det inte så går det inte. Du kan ju inte amma "bara för att" och sen själv tyna bort. Härligt att det funkar med flaskan!
  • Movieprincess

LitenBlomma: typiskt med bilen! Hoppas det är nåt som är lätt/billigt att laga!
    5 månader är inte illa! Du måste ju tänka på din hälsa också du kan ju inte tyna bort du som var så smal redan innan. Föresten så slutade jag amma LIam vid 5månader för han var mer intresserad av flaskan så det blev bara tvärslut där

Schumi: Jobbigt! Hoppas att allt blir som vanligt igen i vardagen. *kram*

Idag ringde min bm... tydligen gick glukosbelastningen inte så bra som jag trott jag har aldrig haft höga värden  när jag kollat hos bm så jag fattar inget just nu! Hon sa nåt om att det inte var gravdiabetes men att jag hade låg glukostolerans. Fick en läkartid på spec.mvc och hos en diestist. Hon ringde och väckte mej så jag blev lite ställd och glömde helt av att fråga en massa. Om det nu inte är gravdiabetes varför en tid så snabbt på spec.mvc?

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥bebis i magen♥
  • LitenBlomma
    Movieprincess skrev 2010-01-29 12:03:51 följande:
    LitenBlomma: typiskt med bilen! Hoppas det är nåt som är lätt/billigt att laga!5 månader är inte illa! Du måste ju tänka på din hälsa också du kan ju inte tyna bort du som var så smal redan innan. Föresten så slutade jag amma LIam vid 5månader för han var mer intresserad av flaskan så det blev bara tvärslut där Schumi: Jobbigt! Hoppas att allt blir som vanligt igen i vardagen. *kram*Idag ringde min bm... tydligen gick glukosbelastningen inte så bra som jag trott jag har aldrig haft höga värden  när jag kollat hos bm så jag fattar inget just nu! Hon sa nåt om att det inte var gravdiabetes men att jag hade låg glukostolerans. Fick en läkartid på spec.mvc och hos en diestist. Hon ringde och väckte mej så jag blev lite ställd och glömde helt av att fråga en massa. Om det nu inte är gravdiabetes varför en tid så snabbt på spec.mvc?
    Jag kommer att sakna det som fasen, det är ju egentligen mysigt att amma. Men nu när hon börjar bli lite rörligare så känner jag mig mest som en matmaskin. Hon bits och bökar vid bröstet, river och nyper mig. Jag försöker bara få det överstökat så hon här nöjd och då är det inte roligt längre. Det plus vikten och att man känner sig låst... ja alla som ammat vet ju hur det är... nån gång slutar man.

Vad märkligt att du ska få en tid så snabbt om det inte är gravdiabetes? Är det på väg att bli det, du kanske låg i gränszonen?
  • Agamemnon

Movieprincess: Men oj då! Du kanske ligger på något gränsvärde? När fick du en tid? Förstår att du blev tagen på sängkanten och inte tänkte på vad du skulle fråga. Viktiga saker får man inte berätta för mig/fråga mig innan lunch.

LitenBlomma: Missade helt att du hade förstört bilen (hur man nu kan missa ett sånt långt inlägg). Hoppas det inte är motorn. Vi har lämnat in vår nya gamla bil idag så de kan fixa dörren. "Här kommer vi, ny bil med trasig dörr" sa jag när vi kom in. "Vad är det med er och dörrar?" fick jag som reaktion. Hoppas vi kan få rabatt.
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-01-29 12:26:31 följande:
    Movieprincess: Men oj då! Du kanske ligger på något gränsvärde? När fick du en tid? Förstår att du blev tagen på sängkanten och inte tänkte på vad du skulle fråga. Viktiga saker får man inte berätta för mig/fråga mig innan lunch. LitenBlomma: Missade helt att du hade förstört bilen (hur man nu kan missa ett sånt långt inlägg). Hoppas det inte är motorn. Vi har lämnat in vår nya gamla bil idag så de kan fixa dörren. "Här kommer vi, ny bil med trasig dörr" sa jag när vi kom in. "Vad är det med er och dörrar?" fick jag som reaktion. Hoppas vi kan få rabatt.
    Klart ni borde få "dörrabatt"
  • SchumiFerrari

agamemnon: Jag har ingen att prata med. gnäller av mig till er och till min man. Har svårt för att prata med psykologer/terapeuter. Känns så stressat och forcerat...
    Jag ska försöka ta mig iväg och köpa godis... Har ingen lust att ta mig ner till bilen och hämta dubbelvagnen men måste nog göra det...
    Måste bara få på Noa kläder...

Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • LitenBlomma
    SchumiFerrari skrev 2010-01-29 12:42:55 följande:
    agamemnon: Jag har ingen att prata med. gnäller av mig till er och till min man. Har svårt för att prata med psykologer/terapeuter. Känns så stressat och forcerat... Jag ska försöka ta mig iväg och köpa godis... Har ingen lust att ta mig ner till bilen och hämta dubbelvagnen men måste nog göra det... Måste bara få på Noa kläder...
    Här får man gnälla så mycket som man behöver! {#lang_emotions_flower} Köp lite godis till mig med, jag verkar inte kunna ta mig nånstans idag Och magen har krånglat i 3 dagar {#lang_emotions_embarassed} så nån bowling verkar det inte heller bli av.
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9