• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • SchumiFerrari

Nu är det allvar med viktnedgång. väger 79.5 och  har 39.2% kroppsfett. Jag bör ligga  mellan 21-33% Imorgon börjar allvaret... inger godis, kakor mm... shit.... men det blir värt det i slutändan!!!

Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • LitenBlomma
    SchumiFerrari skrev 2010-02-03 16:33:30 följande:
    Nu är det allvar med viktnedgång. väger 79.5 och  har 39.2% kroppsfett. Jag bör ligga  mellan 21-33% Imorgon börjar allvaret... inger godis, kakor mm... shit.... men det blir värt det i slutändan!!!
    Vad duktig du är som ska ta tag i det! Du får uppdatera här om hur det går.
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • LitenBlomma

På tal om kropp och vikt, jag fick sånt sug efter en till bebis idag. När kommer man att känna sig nöjd tror ni? {#lang_emotions_sealed}

• SchumiFerrari
    LitenBlomma skrev 2010-02-03 16:54:53 följande:
    På tal om kropp och vikt, jag fick sånt sug efter en till bebis idag. När kommer man att känna sig nöjd tror ni? 
    Inte en aning...  min man säger nej här hemma som tur är...Jag får ett sug ibland men han stoppar de tankarna..  Det gör ifs sömnbristen  oxå...
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • Mollan70

Movieprincess- Jobbigt med diabetesen.Hoppas att det blir bättre!
    Jättekram från mig.

Agamemnon- Jag skickar även en massa kramar till dig.
    Stå på er angående sjukvården.
    De har gjort en hel del fel med min svärmor också som nyligen gick bort.
    Utredning på gång så vi fårsevad de säger.
    Hoppas att din pappa slipper respiratorn snart!!!

I morgon är svärmors begravning.
    Det kommer att bli urjobbigt!

• Movieprincess
    Agamemnon: Japp imorogn är det UL
    Hur är det med din pappa?
    LitenBlomma skrev 2010-02-03 15:54:52 följande:
    Fy vad jobbigt! Men vad duktigt av dig, jag är likadan när det gäller nålar...huuu!Ska du fortsätta att sticka och kolla långt efteråt eller hur funkar det?
    Jag ska sticka mej 4ggr om dan 3 dagar i veckan.... efter bebisen är ute brukar det försvinna men jag kommer få gå på extra kontroller 1gång/år eller nåt...
    Får ju gå på en massa extra koller hos läkaren på spec.mvc nu med och extra UL men just Ul tackar jag ju inte nej till

Mollan: Tack!
    Förstår att det blir jobbigt! Ska tänka på dej/er! *kramar*

Schumi: Heja, heja!!
    ♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥bebis i magen♥
  • Agamemnon

LitenBlomma: Skönt att det inte var något "allvarligt" med bilen. Inte bara vi som får vinterkrämpor tydligen.

Schumi: Det kommer att gå jättebra, så motiverad som du är! Du får ladda med en massa nyttigheter istället, ifall suget blir för starkt.
    Mollan: Kram! Förstår att det kommer att bli jättejobbigt!
    Movieprincess: Jag var tvungen att själv ta trombossprutor (kommer inte ihåg vad de hette) och efter de två första gick det faktiskt riktigt bra. Inte något man ber om att få göra direkt men måste man så går det. Och extra UL är ju inte fel.
    Bebislängtan... ja, vad ska jag säga...
    Pappas infektionsvärde är under 500 så antibiotikan verkar bita. I morgon ska de göra ett försök och låta honom andas själv. Jag och maken åker in på förmiddagen. Olivia har målat en tavla med vattenfärger idag som vi ska ta med.
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • LitenBlomma

Kramar till er som behöver!!{#lang_emotions_flower}

Jag känner mig lite ledsen nu, men mina "problem" är långt ifrån så jobbiga som era. Var på öppna förskolan nyss och det var inte så många där. De som var där pratade mest med varandra och jag försökte verkligen att hänga med och flika in lite jag med här och var. Ibland hörde dem inte och hur dum känner man sig inte då, sitta där och prata för sig själv

Nu ska vi snart på Föräldra gruppen genom bvc men jag har egentligen ingen vidare lust med det. Sen ska Ida vägas och mätas så jag är nog inte hemma innan kl 5. Lång dag och jag har redan ont i huvudet.

Igår var vi ute hela kvällen, barnen lekte i en stor snöhög som Jimmie fixat. Gick upp till toppen och åkte pulka därifrån. Ida sov i vagnen i 3h och jag skottade snö runt huset ner till källaren och vidare bort till ladan. När det är för kallt eldar vi och då är det inte kul att plumsa i snö med famnen full med ved.

• Leos och Vincents mamma

Igår hade jag och sambon en mysig kväll, vi lagade och åt mat i lugn och ro när barnen hade somnat och fick prata utan att bli störda Vi firade 9 år igår

Ang bebislängtan så tror jag för min del att den alltid kommer vara där, men man kan ju inte producera hur mycket barn som helst bara för man har en bebislängtan

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • LitenBlomma
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-04 12:41:08 följande:
    Igår hade jag och sambon en mysig kväll, vi lagade och åt mat i lugn och ro när barnen hade somnat och fick prata utan att bli störda Vi firade 9 år igår Ang bebislängtan så tror jag för min del att den alltid kommer vara där, men man kan ju inte producera hur mycket barn som helst bara för man har en bebislängtan
    Var det en pik eller  Varför är det så att folk känner att de är färdiga och är sååå nöjda och verkligen inte vill börja om igen. Har man, som mamma, inte alltid ett litet litet sug efter bebislukt eller yttepyttebebiskläder eller är det så att när man har det suget så vill man ha en till? {#lang_emotions_dreamer}
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9