• Petra 334

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Är fruktansvärt less på att vänta nu... lite mer än 1 mån kvar innan vi får börja försöka igen. Är orolig att det inte kommer gå eller bli fel igen. Har fortfarande känningar lite varje dag. Inger inte direkt positiva känslor. Börjar känna mig stressad. Och gammal!!

• Petra 334
    Manelma skrev 2012-05-08 13:29:22 följande:
    Hej! Ledsen att jag inte skrev något igår, men ialf så var det goda besked! Bebisen sitter i livmodern och allt ser bra ut! Så nu håller vi tummarna att han/hon trivs och stannar till januari 2013! :))
    Solig
  • Petra 334

Johanna - massa varma kramar.
    Ta ett steg i taget, för varje steg är du lite närmare ditt mål. Hoppas du kan komma förbi din känsla av att vara värdelös, inget du har gjort eller inte gjort som är orsak.
    Det finns hjälp att få då du tyvärr inte är ensam om sådana problem. Kram igen.

• Petra 334

Grattis acinna!

Här har jag tant röd äntligen kommit och nästa ÄL får vi äntligen starta bebisverkstaden igen!

• Petra 334

Nu har vi äntligen väntat ut de 3 månaderna efter x:t sånär som på några dagar och igår var det ÄL. Första försöket efter allt. Efter all väntan borde det väl kännas bra att få börja försöka igen men ändå gör det inte det.. På något sätt känns det som chansen kommit och gått.

• Petra 334

Ja hade jag inte haft åldern mot mig hade jag nog valt att vänta lite men efter allt känner jag bara ännu mera press då jag blir 34 i år.. Tanken på om det går fel fler gånger eller inte går alls är jobbig när tiden känns knapp redan nu.

• Petra 334

Tack alla för peppningar och stöd :) blir juh mycket så att många tankar man inte säger högt luftas här på fl istället. En ventil så att säga. Hjälper oerhört mycket. Att läsa om andra ger även distans till sina egna bekymmer. Men ibland är det fasen tvärtom, att läsa om bekymmer ger en konstiga tankar.

Ja Nelliepop äntligen får vi köra igen! Som sagt v25, du ser hur fort tiden gått ;) härligt r dig!! Massa kramar :)

• Petra 334

Plussade på 3:e försöket förra gången så det är inte det som är rädslan utan mer att jag inte ska hinna kunna få utterligare ett barn senare utan att behöva bli gravid direkt igen. Jag skulle hinna få första innan 34 och nästa säg vid 36-37.

Problemet är helt enkelt att min plan är spolierad misstänker jag ;)

Grattis Majbebbe måste kännas superskönt!

• Petra 334
    Mischa skrev 2012-06-11 18:43:23 följande:
    Hej! 

Har läst lite här i några dagar sedan läkarna började misstänka utomkveds på mig.

Mitt HCG: förra måndagen - 300, förra onsdagen - 312, i torsdags - 545, igår ca 639. De hittar inget på VUL. Det är så frustrerande. Jag har ont men inte så farligt. Som mensvärk ungefär fast mer bak i ryggen. Började blöda igår och blöder nu lite mindre än mens.  Ska ta nytt blodprov på onsdag. 

Mår skitdåligt och är orolig. Läkarna verkar bara tycka att jag är jobbig och jag har dessutom gjort IVF samt tagit bort cellförändringar sedan i mars så jag är helt slut mentalt. Ni verkar kunniga här inne om utomkveds, kan det vara så att det är på väg att blöda ut nu? Men om det inte är det, när får man cellgift och när operation? Alltså hur väljer de? 

Om mitt värde fortsätter höjas, alltså är högre på onsdag, tror ni att de gör något då eller ska jag fortsätta vänta?  
    Det är lite olika på i olika landsting tror jag men Metotrexat ges om man har <1000 hcg vad jag förstått. Jag själv fick det samma dag som mitt låg på precis 1000 och det fungerade. Tog 2 veckor innan det släppte och blödde ut men hcg:t hade minskat efter 1 vecka. Sedan måste man då vänta 3 månader innan man får försöka igen pga av gifterna i kroppen.
    Jag avvaktade 2 veckor från första blodprovet men hade gjort vul en vecka innan det så 3 egentligen då.
    Eftersom det stiger så sakta och du inte har så ont kan du vänta lite om du vill tycker jag och hoppas på att kroppen tar hand om.
    Det var inte kul att vänta 3 månader efteråt och att slippa operation vill man väl alltid.

Tråkigt att du med hamnat här och hoppas det löser sig på bästa sätt för dig. Kram!
  • Petra 334

Jag åkte in akut 2 veckor efter metotrexatbehandlingen. Hade blod i magen men hcg:t hade sjunkit från 600 veckan innan till 127 så de gjorde inget sedan dock låg jag inne med dropp 1 dag pga blodtrycksfall och smärtstillande. Hade svåra kramper 4 dagar i rad veckan efter som avhjälptes med lite värktabletter jag hade hemma och blödde ganska rikligt.
    Tydligen blöder det en del när graviditeten släpper från ÄL.
    Har fortfarande känningar vid ÄL och mens nu fortfarande 3 mån senare.
    På fredag är första BIM med nytt försök och har kännt av det stället varje dag sedan några dagar innan ÄL...

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3