Mischa skrev 2012-06-11 18:43:23 följande:
Hej!
Har läst lite här i några dagar sedan läkarna började misstänka utomkveds på mig.
Mitt HCG: förra måndagen - 300, förra onsdagen - 312, i torsdags - 545, igår ca 639. De hittar inget på VUL. Det är så frustrerande. Jag har ont men inte så farligt. Som mensvärk ungefär fast mer bak i ryggen. Började blöda igår och blöder nu lite mindre än mens. Ska ta nytt blodprov på onsdag.
Mår skitdåligt och är orolig. Läkarna verkar bara tycka att jag är jobbig och jag har dessutom gjort IVF samt tagit bort cellförändringar sedan i mars så jag är helt slut mentalt. Ni verkar kunniga här inne om utomkveds, kan det vara så att det är på väg att blöda ut nu? Men om det inte är det, när får man cellgift och när operation? Alltså hur väljer de?
Om mitt värde fortsätter höjas, alltså är högre på onsdag, tror ni att de gör något då eller ska jag fortsätta vänta?
Det är lite olika på i olika landsting tror jag men Metotrexat ges om man har <1000 hcg vad jag förstått. Jag själv fick det samma dag som mitt låg på precis 1000 och det fungerade. Tog 2 veckor innan det släppte och blödde ut men hcg:t hade minskat efter 1 vecka. Sedan måste man då vänta 3 månader innan man får försöka igen pga av gifterna i kroppen.
Jag avvaktade 2 veckor från första blodprovet men hade gjort vul en vecka innan det så 3 egentligen då.
Eftersom det stiger så sakta och du inte har så ont kan du vänta lite om du vill tycker jag och hoppas på att kroppen tar hand om.
Det var inte kul att vänta 3 månader efteråt och att slippa operation vill man väl alltid.
Tråkigt att du med hamnat här och hoppas det löser sig på bästa sätt för dig. Kram!