• Petra 334

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hcgvärde på 46 idag. Inte så bra som jag hade hoppats på men ingen fara med smärtorna iaf med andra ord. Blir väl nytt prov nästa vecka igen. Fasen att det ska ta sån tid då.

• Petra 334

MCT79- Ja fick spruta. De trodde jag skulle vara nere på noll nästa vecka. Frågade om värden för när allt kom igång och det visste inte sköterskan jag pratade med idag men hon blev nyfiken själv och skulle ta reda på det och återkomma. Men gissar att det glömdes bort för ingen har hört av sig. Blöder idag igen och ursäkta äckliga detaljer men väldigt stora klumpar som levrat blod så hoppas det är sista slängen nu. Har haft idiotsmärtor 1 gång om dagen i 4 dagar nu på kvällen efter 18. Lite lustigt men men.

Glad påsk till er alla iaf. Hoppas påskharen hittar hem till er :)

• Petra 334

Hoppas du fick positiva besked idag Tusa! Kram

Honeyboney78 - Hur går det för dig? Tänker på dig och håller tummar och tår!

Hur har eran ÄL känts första gången efter allt?
    Jag har inte haft någon kramp sen torsdags men molande och stickande varje dag och så även idag fast lite mera. Vilket jag trodde berodde på att jag jobbat och rört mycket på mig. Har haft trådiga flytningar med i ganska rikliga mängder mer än jag brukar men de har inte varit klara så trodde det var typ rester.. Men tog ett ÄL test idag som visade positivt.
    Eftersom hcg var 46 i onsdags räknade jag med 2 veckor till ÄL och hade oskyddat sex i söndags och igår!! Det kan juh fasen inte vara sant?!

• Petra 334

Jag frågade sköterskan jag pratade med i torsdags om hur lång tid det tog att komma igång igen och vid vilka värden kroppen reagerade men hon hade inga svar och skulle återkomma. Självklart trodde jag inte det var någon fara då...

• Petra 334

Mitt hcg låg på straxt över 1000 när jag fick sprutan. Sen ökade det till kanske 1200 innan det bände efter 2-3 dagar. Vet inte än om det är ÄL nu fick svagt positivt igen på gravtest igår så.. Det var negativt häromdagen likaså ältestet.

• Petra 334

Jag beställer billigt från minipris-tester. 180kr för 21 älstickor och 10 gravtest. Fraktfritt om man beställer över 50kr och beställer man över 200 får man 15% rabatt. Brukar slänga med ett 60pack folders tabletter för 39kr och betalar ca 187kr för alltihop :)

• Petra 334

Var och lämnade blodprov imorse igen men förra veckan låg hcg på 3,2 så nu måste det juh vara sista iaf.
    Har dock fortfarande småsint ibland. Som när jag blir kissnödig eller gasig i magen. Känns om jag sitter med benet uppdraget med spänner då. Hur länge efteråt har ni haft känningar?
    Eller kan det vara efter ÄL tänker jag.

• Petra 334

Minipris är faktist lite billigare är testlagret och där kommer de daagen efter om man beställer innan 18:00 tror jag det är Glad

HCG <1 idag!!!

• Petra 334

Idag kom första mensen efter allt.
    Hur var det för er var den annorlunda än den vanliga mensen hade mågot ändrats? Antalet dagar i cykeln, smärtan eller blödningen i sig?

Jag tycker det känns och ser ut som allt var när det började..

• Petra 334

Jag hade kort cykel innan 25 dagar 12 dagars luteal. Nu hade jag bara 11 dagars luteal.. Snart nere på mens var 3:e vecka känns det som.
    Har tidigare blödigt 4 dagar varav jag behövt binda första dagen sen har det räckt med trosskydd. Den verkar än så länge rikligare. Och bara mensvärk samma dag som den kom. Den här gången hade jag molvärk från ÄL...
    Hoppas det fixar till sig lite till nästa gång.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3