• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

ÄrtaMärta skrev 2011-02-12 12:44:33 följande:
    Hej alla tjejer!
    Har inte varit inne på lääänge, vi har varit utomlands.
    Hoppas flera av er plussat under tiden, själv hoppas jag på ett + om ett par veckor, min ÄL brukar komma på dag 18 men den verkar sen denna månad, är på dag 22 idag och tror att jag hade ÄL igår.
    Sjukt lång cykel isf!

Kram på er och hoppas ni alla mår fint!
    Välkommen hem! skönt med semester och avkoppling. Var var ni nu? ¨något du rekomenderar om man har ett barn på 2 år med sig???
    Inget pluss för mig men några andra här så det är kul. Jag hade också äl sent förra gången, men nu inväntar vi nästa.
    Och Miny här inne var så snäll och rekommenderade en massa bra saker. så jag och några till tror jag går på både vitaminer och bidrottninggele.
    Nu hoppas vi på många pluss, under tiden får jag pass apå att äta gott och dricka gott!
  • Lemis
    Virrpirr skrev 2011-02-12 21:16:34 följande:

ABsolut! Det är ju inte förrän BIM man "ska" testa. Förra gången tror jag inte att jag plussade förrän efter BIM.

Jag hade BIM i fredags och testet är fortfarande negativt men ingen mens dock.

Jag är säker på att jag inte är´gravid, men det är nog bara cykeln som är lite längre ibland.

det var så det var för mig förr gången, min mens som 1 vecka senare. och jag tror det berodde på att äl var senare osv.
    jag kände också att jag aldrig var gravid. vänta lite till. men förstår din oro.
  • Lemis
    ÄrtaMärta skrev 2011-02-12 16:39:22 följande:
    Vi var till Kap Verde och absolut kan ni ha med er barn! Vi hade våran son som är 20 månader med oss och det gick hur bra som helst.
    Överhuvudtaget är det enkelt att resa med barn, detta var tredje gången var utomlands med våran son varav andra gången just till Kap Verde.

Jag äter oxå bidrottninggele sedan fyra månader tillbaka (royal jelly) men hae ej blivit gravid ännu.
    Hoppas dock på ett pluss denna månad!
    låter härligt, ska nog läsa på lite om ditt resmål.
    jag äter apiforce-bidrottninggele. jag hoppas vi är några fler som plussar snart
  • Lemis

GRATTIS MiNY igen, jätte fin bild, du är värd detta som kämpat länge. Jag hoppas jag också snart kommer att sitta där med en sån fin bild. stor kram till dig!

• Lemis
    KämparPå skrev 2011-02-14 16:22:40 följande:
    Nu försvann mensen igen, =/
    jag hade min senaste mens i bara en hel dag sen kom det lite så jag behövde bara ha trosskydd i ca 4 dagar.
    men jag testade mig igen på ett gravtest i vecka senare bara för att vara säker så det inte skulle vara ett X.
  • Lemis
    Sunflower Sthlm skrev 2011-02-15 11:19:17 följande:

Själv har jag en brutal svacka idag. Mitt hcg har minskat med nästan hälften från förra tisdagen men det går så segt. Ska tillbaka nästa vecka och då hoppas jag verkligen att det är nere på noll igen. *suck, suck* Det enda positiva i det är dock att min gyn inte tror att det var ett X utan ett

Dessutom, som en liten bonus på den redan jobbiga situationen, så berättade min bästa vän att hon är gravid. På första försöket. Jag är såklart glad för hennes skull och för att hon slippit gå igenom vad jag har tvingats göra men är samtidigt så avundsjuk att jag håller på att gå sönder inombords. Hon fick veta för en vecka sedan och har haft ångest sedan dess eftersom hon inte vill att jag ska bli ledsen. Och det är ju också hemskt, att hon inte är glad eftersom hon vet att jag blir ledsen. Känner mig hemsk. Men samtidigt säger hon att det är så tidigt i graviditeten och att hon inte kommer att vara glad förrän efter vecka12 iaf.

jag förstår också hur det känns. Varit med om precis samma sak, ja samma vecka som jag fick op min äl med bukop osv. men jag är så glad att hon berättade ändå, för annars hade jag nog blivit arg om jag fått veta sist osv. det är ingen lätt situation för nån.
    Hoppas ditt hcg går ner snabbt så du får komma igång med kroppen.
  • Lemis
    Hemlighet skrev 2011-02-15 22:29:57 följande:
    Äntligen har min mens dykt upp. 4,5 vecka efter op. Som jag har längtat
    vad kul, då kan ni köra på nästa äl eller?
  • Lemis
    Virrpirr skrev 2011-02-14 16:59:46 följande:
    Attans, här är mensen 3 dagar sen, men testet visar så negativt det bara kan. Vet ju att mensen kan vara lite oregelbunden, men ändå blir man hoppfull...
    hur har det gått, har du fått mensen än?
  • Lemis
    acinna skrev 2011-02-16 15:56:46 följande:
    Går idag in i vecka 19, det vill säga 18+0. Har varit på RUL och sett vårt Pyre som inte är så litet längre. Fick med oss 6 eller 7 bilder hem och fick ett nytt BF 5 dagar senare än tidigare. Nya datumet är 25 juli, och vi är då egentligen i v. 17+2 idag. Ska be sambon om hjälp att få in någon av bilderna i datorn.
    så spännande, tog ni reda på kön?? hur mår du??
  • Lemis
    Virrpirr skrev 2011-02-16 21:58:40 följande:

Min kropp är skum just nu allltså.

Idag är jag på BIM+5, men gravtesten visar fortfarande negativt.

Testade med ett ÄL-test idag och det var väldigt starkt, vad fasiken kan det bero på?

har du haft mens sen op? äl är kanske senare. Jag har äl idad vilket är jätte tidigt jämfört med förra gången. det tar nog sin tid efter op.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3