• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Acinna: vad konstigt att de säger. Visserligen fick jag pencellin efteråt, men det är ju ifall ommålning att man skulle få infektion och sen fick vi inte ha sex på tre dagar. Lite frustrerande när det var så nära äl och dessutom på rätt sida, men vi höll oss. Dock tror jag nog inte på varannan gångs på äl från sidorna. I så fall så blev jag gravid på fel sida. Men d gör mig inget. Hur pass dålig är din äl , någon som tror sig veta av dina doktorer som op dig?

höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september
  • Lemis

Kontraströntgen och spolning av äggledare, är det samma sak?

• Lemis

Tusa: ok jag har förstått att det ska vara någonslags skillnad. En kompis till mig gjorde kontraströntgen och det gjorde jätte ont. Jag som gjorde spolning trodde det var samma och kände inget. Sen diskuterade vi hur allt gick till, hon fick nån stor apparat över magen som fotade när de spolade Äggledaren. Mig körde dem via ul. kanske därför alla känner så olika i dessa besök.

• Lemis

TereseA: jag hade värk till och från. Jag fick både snitt och titthål. Kunde få ont om jag reste mig upp för fort och jag kände ägglossning mycket mer. Jag fick även värk om jag var på väg att bli förstoppad. Mitt tips är att röra på dig, alltså ut och gå så man liksom tänjer lite på titthålen eller snittet. Men precis som andra skriver så kolla upp det om det händer för ofta eller får för ont. Har du feber?

• Lemis

Mika1980: antingen har du pms precis som jag hade varje månad eller så testar du för tidigt. Vänta lite till. Mina pms besvär så som ömma bröst slutade ömma och sen kom mensen samma dag. Nu när jag testade pluss så ömmade längre. Sen försvann det och nu ömmar de mest om natten. Jag tror inget är fel. Testa om några dagar. Kram

• Lemis

Kanske 4. Åååå tråkigt den där tant röd att vi sett tillräckligt av nu. Men nya tag och nya hopp. Kram

• Lemis

Mika: 1980. Så trist. Jag tycker nog också du ska testa ivf. Det finns ju tre pack. Vet inte vad det kostar. Får du göra det här i Sverige då?

• Lemis

Tusa: min kompis höll på med utredning och har båda äggledarna. Kan tänkas det var en mer genomgående utredning. De visade sig även att hon inte hade regelbunden mens osv piller hjälper inte för ägglossning. Men spolningen. Hon är också gravid nu. Men hon upplevde det hela jobbigt och smärtsamt. Jag kände inget. Fick ett piller i rumpan sen körde vi på. Men gud vad nervös jag var. Men det hjälpte oss. Blev gravid tredje försöket efter spolningen.

• Lemis

Lappgeten: gud så söta bilder. Hos dig/ er måste dem har det super bra.

• Lemis

Lappgeten: spännande teori. Mika1980: hoppas det löser sig för dig.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3