• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • kanske 4a
    Saturnus skrev 2014-05-22 21:12:19 följande:
    Hej! Det gick inte bra. Jag tog en sticka, väldigt svagt och sedan tog jag digitala = inte gravid! Det känns tungt! Det enda positiva var att min vänstra äggledare plockade upp ägg från höger äggstock. Sen vet jag ju inte om det fastnade i äggledaren eller livmodern. Det var väl något fel i cell delningen! Fick en blödning nu på kvällen. Ledsen och besviken, hoppades så mycket och sade t o m nu ska jag bara njuta!

Beklagar verkligen :(
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling. MA juni-12. X hö-2014. Båda äggledarna borttagna
  • mariekarolina
    Saturnus skrev 2014-05-22 21:12:19 följande:
    Hej!
    Det gick inte bra. Jag tog en sticka, väldigt svagt och sedan tog jag digitala = inte gravid! Det känns tungt! Det enda positiva var att min vänstra äggledare plockade upp ägg från höger äggstock. Sen vet jag ju inte om det fastnade i äggledaren eller livmodern. Det var väl något fel i cell delningen! Fick en blödning nu på kvällen.

Ledsen och besviken, hoppades så mycket och sade t o m nu ska jag bara njuta!
    Skönt att det finns något positivt i eländet! Men jag beklagar verkligen :( Jag håller mina tummar att det går bättre nästa gång <3
    ~ Felicia 110806 ~ Utomkveds juni -13 ~ BF 140830 ~
  • Saffron

å vad tråkigt Saturnus! Lider med dig!  Gråter

Är fortfarande sjukskriven pga stressreaktion och utmattning efter persen med vårt missfall och allt annat som bara har byggts upp. Idag pratade vi med ivf-kliniken. Vi kommer lik förbaskat (jävla skit, ursäkta uttrycket) inte hinna med ivf innan sommarstängt då jag har så långa cykler och min mens beräknas börja i mitten av juni. Har fortfarande flytningar och fått blödningar emellan menserna också nu. Har ALDRIG haft detta förut och är orolig för min äggledare. Ska tjata till mig en spolning åtminstone före sommaren.

I morgon är det ofrivilligt barnlösas dag. Vi har varit ofrivilligt barnlösa i 4 år nu. Först 3 år utan att bli gravida alls. Därefter ett utomkved som blev dramatiskt, och sedan missfall med tvillinggraviditeten. Utan tvekan är detta just nu den tuffaste tiden i hela mitt liv, och vissa dagar är värre än andra...

Håller tummarna för oss alla!

• Supers

Saturnus: Nä fy vad tråkigt!!! Kan det liksom bara gå vägen för oss alla....

Kram på er.

• tusa

Kikar in och säger hej Glad

Här möts man som vanligt av en blandning av glada och sorgliga nyheter.. 

Pepp till er som går igenom svåra tider nu... Jag vet var ni är och hur otroligt tungt och hopplöst det känns. Hoppas ni inte behöver vänta för länge på era små {#emotions_dlg.flower}

Kanske 4a: Oj..ni har ett svårt beslut! Ta hand om er Hjärta

Supers: Hurra!! Är ni i gång igen redan?? Så roligt att ni hann innan sommaren Solig När har ni ÄP planerat? Är det ett nytt 3-pack ni köpt? v. 18+0 här idag och varit på RUL där allt såg ok ut, förutom att Liten är ganska liten och vi ska dit igen om 2,5v. Hur mår du nu? Taggad, orolig, lycklig?

• Supers
    tusa skrev 2014-05-28 23:20:07 följande:
    Kikar in och säger hej 

Här möts man som vanligt av en blandning av glada och sorgliga nyheter.. 

Pepp till er som går igenom svåra tider nu... Jag vet var ni är och hur otroligt tungt och hopplöst det känns. Hoppas ni inte behöver vänta för länge på era små 

Kanske 4a: Oj..ni har ett svårt beslut! Ta hand om er 

Supers: Hurra!! Är ni i gång igen redan?? Så roligt att ni hann innan sommaren  När har ni ÄP planerat? Är det ett nytt 3-pack ni köpt? v. 18+0 här idag och varit på RUL där allt såg ok ut, förutom att Liten är ganska liten och vi ska dit igen om 2,5v. Hur mår du nu? Taggad, orolig, lycklig?

Hej Tusa kul o höra ifrån dig. Vi har ÄP imorgon :) Vi är på 2:a gratisförsöket så vi hoppas på mga befruktade ägg även om detta ska lyckad :)

Mysigt att ha en liten i magen...hoppas lillen börjar växa mer el så är det bara en liten en helt enkelt. Jag mår bara bra, lite nervös är man ju men allmänt är det ok. Inte så stressad jag jobbar inte nu så vi ska se om det gör någon skillnad med tanke på stressen.

All lycka till o kika gärna in igen. Kram
  • tusa
    Supers skrev 2014-05-29 06:37:11 följande:

Hej Tusa kul o höra ifrån dig. Vi har ÄP imorgon :) Vi är på 2:a gratisförsöket så vi hoppas på mga befruktade ägg även om detta ska lyckad :)
    Mysigt att ha en liten i magen...hoppas lillen börjar växa mer el så är det bara en liten en helt enkelt. Jag mår bara bra, lite nervös är man ju men allmänt är det ok. Inte så stressad jag jobbar inte nu så vi ska se om det gör någon skillnad med tanke på stressen.
    All lycka till o kika gärna in igen. Kram
    Lycka till idag!! Så spännande Förvånad Hoppas på massor av högsta klassens ägg och lika många befruktningar!! {#emotions_dlg.flower} Klart man är lite spänd en sån här dag...den är ju ganska viktig och avgörande på ett sätt.. Kram, tänker på dig Hjärta

Ja. är fortfarande lite otroligt att JAG har en baby därinne och inte bara är fet!?Flört Blev ganska verkligt igår när vi fick se hen, men annars så känner jag ju inga rörelser knappt, bara magen växer Obestämd
  • lilsis

Äntligen nästan slut på hCG och ny ägglossning på G om jag tolkar min kropp rätt.

Sjukt långdraget den här historien.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3