• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Kingston

Lilsis: håller tummarna för det!
    Själv fick man besök av tant röd idag. Henne avskyr jag som pesten just nu och jag vill egentligen bara dra täcket över huvudet och gråta...
    Hur fasen bär man sig åt för att bli gravid med bara en äggledare? Ingenting verkar fungera längre....

• lilsis
    Kingston skrev 2014-05-08 16:16:19 följande:
    Lilsis: håller tummarna för det!
    Själv fick man besök av tant röd idag. Henne avskyr jag som pesten just nu och jag vill egentligen bara dra täcket över huvudet och gråta...
    Hur fasen bär man sig åt för att bli gravid med bara en äggledare? Ingenting verkar fungera längre....
    Man ligger tills man storknar när man har ägglossning på rätt sida :p
  • Kingston

Lilsis: har provat det också hehe (tror jag, svårt att vara 100 % säker på vilken sida) men det verkar ju inte heller funka... Skit me!

• lilsis
    Kingston skrev 2014-05-08 17:06:07 följande:
    Lilsis: har provat det också hehe (tror jag, svårt att vara 100 % säker på vilken sida) men det verkar ju inte heller funka... Skit me!
    Nästa gång du tror att du har koll på vilken sida du ska ägglossa på så kan du ju be om att få ett VUL för att få det bekräftat, så blir det lättare. Kanske.
  • Kingston

Tror inte dom skulle gå med på det här...
    Dem kommer att motivera det med att det inte spelar någon roll eftersom den kvarvarande äggledaren "kan hämta upp ägg ifrån andra sidan". Det har jag fått nedkört i halsen så många ggr nu!

Dessutom så hjälper det ju mig bara just den månaden men nästa månad står man ju lika frågande igen. Man kan ju ha ägglossning på samma sida (eller inte alls men det kan man ju åtmn. veta med hjälp av äl-test).

Man får väl helt enkelt tvångsligga ett tag till...

• Saffron

Hmm. Varnar känsliga läsare, det här är äckelvarning...

Det här är jättekonstigt. Idag är det dag 16 efter pos äl-test. Brukar få mens dag 16-18 efter äl-test. Sedan igår kommer det bara lite bruna flytningar. Inget rödmonster. Ont, men inte mensvärk. Ingen migrän (första tecknet på att mensen ska komma). Hade ju blödningar och blodiga flytningar (mest bruna) fram till och med ägglossningen som var dag 22 efter missfallet. Vid ägglossningen (och efter lite mysstunder) hade jag ganska mycket brunfärgat. Luktar inte illa. Är rädd att det är en inflammation på gång? Är ju livrädd att min kvarvarande äggledare ska bli förstörd! Eller blir mensen så här konstig efter missfall? Nån som har erfarenhet av detta?

• lilsis
    Kingston skrev 2014-05-08 20:03:16 följande:
    Tror inte dom skulle gå med på det här... Dem kommer att motivera det med att det inte spelar någon roll eftersom den kvarvarande äggledaren "kan hämta upp ägg ifrån andra sidan". Det har jag fått nedkört i halsen så många ggr nu! Dessutom så hjälper det ju mig bara just den månaden men nästa månad står man ju lika frågande igen. Man kan ju ha ägglossning på samma sida (eller inte alls men det kan man ju åtmn. veta med hjälp av äl-test). Man får väl helt enkelt tvångsligga ett tag till...

Jag känner vilken sida, det är onekligen en fördel!
  • Kingston

Helt klart en riktigt bra fördel lilsis!

Tycker det sticker på båda sidor när jag har ägglossning. Knepigt det där...

• Manelma

hej hej, tror jag var med i denna tråd 2012, när jag fick mitt utomkveds i januari 2012, kroppen stötte ut det själv så jag fick behålla den felande äggledaren utan någon som helst åtgärd av den sen. I april 2012 blev jag gravid och fick en son januari 2013. Nu är det tankar på syskon igen, och vi har försökt ännu en gång att bli gravida. Vi prickade in ÄL som jag tror var på min vänstra äggstock precis som när vi blev gravida med sonen, men ja man kan ju inte garantera att det är vänstra äggledaren som tagit hand om ägget. Nu är det 2 dagar till BIM och jag har haft ljusrosa flytningar sen igår, vilket gör mig orolig. När jag blev gravid på rätt ställe blödde jag inte alls, när jag blev gravid med mitt utomkveds började jag blöda ungf när mensen var beräknad och ja blödde till slutet av mars, i ca 3 månader.... Så jag är så sjukt rädd nu, att det blir repris av det som hände 2012 igen. Känner efter alla symptom, och panikar över att inte testen visar något, då det var exakt samma med utomkveds, då visade inte stickorna först en vecka efter att jag blött. Hur ska man kunna tänka på annat och slappna av och låta dagarna gå när man inte vet vad som händer i kroppen. Jag brukar aldrig ha blodiga blödningar innan mens, utan kommer den så kommer den direkt rikligt med rött blod. Finns det något man kan göra så här tidigt? Kan man kontakta mödravården och be om att få hjälp att börja kolla upp en? För sist var det ju akuten jag fick åka in och ut på hundra gånger, eftersom det va dom som upptäckte det och ville att jag skulle återkomma på kontroller varannan dag för att övervaka hcg sänkningen då kroppen skötte utstöttningen själv. Ibland undrar jag om det var bra att det löste sig självt, för nu nojjar man och oroar sig varje gång efter det, eftersom det kan ske igen..

• Kingston

Manelma: hade jag varit som du hade jag avvaktat till efter helgen för att se hur det fortskrider. Är det oförändrat hade jag ringt en kvinnoklinik och rådfrågat. Risken är ju tyvärr stor att råka ut för X igen om man varit med om det tidigare...
    Blir det värre under helgen, dvs att du får ont hade jag åkt in akut.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3