• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Kingston

Saturnus: förstår din oro! Har inte varit i din sits, men kan det inte vara lite olika "kvalitet" på stickorna bara?

• Petra 334
    Saturnus skrev 2014-05-21 16:14:08 följande:

Är så ledsen. I morse när jag skulle testa för att se om testet blivit starkare så var det svagare. Mu är jag livrädd för mf. Ska ta ett test i morgon igen eller köpa ett digitalt.

Någon som varit i samma sits? Hur gick det i så fall?

Tacksam för svar.

Vilken vecka är du i? Hcg peakar juh runt v10-12 tror jag och sjunker sedan för att ligga på en jämn nivå tiden ut.
  • Saturnus
    Petra 334 skrev 2014-05-21 17:43:32 följande:
    Vilken vecka är du i? Hcg peakar juh runt v10-12 tror jag och sjunker sedan för att ligga på en jämn nivå tiden ut.
    Jag är i V5(4+1) jag plussade den 17:E och den 29:E var det starkare men inte lika starkt som teststräcket så jag tog ett idag och det var svagare.

Jag ska testa i morgon bitti igen. Tog inget ikväll. Köpte ett digitalt så kanske får ta det med i morgon.

Kingston: tack, vi hoppas på att det är ett dåligt test jag fått fast jag börjar ställa in mig på annat. :(

Tack för svar.
  • Saturnus
    Petra 334 skrev 2014-05-21 17:43:32 följande:
    Jag är i V5(4+1) jag plussade den 17:E och den 19:E var det starkare men inte lika starkt som teststräcket så jag tog ett idag och det var svagare.

Jag ska testa i morgon bitti igen. Tog inget ikväll. Köpte ett digitalt så kanske får ta det med i morgon.

Kingston: tack, vi hoppas på att det är ett dåligt test jag fått fast jag börjar ställa in mig på annat. :(

Tack för svar.
  • kanske 4a
    Saturnus skrev 2014-05-21 22:20:54 följande:
    Jag är i V5(4+1) jag plussade den 17:E och den 19:E var det starkare men inte lika starkt som teststräcket så jag tog ett idag och det var svagare.

Tack för svar.
    Testade du samma tid med samma test? Det kan ju variera lite, hoppas verkligen det blir starkare till nästa gång. kram
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling. MA juni-12. X hö-2014. Båda äggledarna borttagna
  • kanske 4a
    Supers skrev 2014-05-21 13:54:57 följande:

Tack hur är det med er? Kramis
    Det går upp och ner. Har varit ok ett tag men idag var vi på fertiliteten och nu har de plötsligt kommit på att jag ska inte ha fler barn pga risk med fler snitt, ärrvävnad och tunn livmoder. Men det har jag haft sedan mitt andra barn och ingen har sagt att vi inte får skaffa fler. De har pratat om risker men inte sagt att vi inte får. Blir så trött, då har ju dessa tre år varit helt förgäves. Men vi får såklart välja själva om vi vill gå vidare med ivf, men det känns itne meningsfullt just nu. Även om jag förtvivlat mycket vill ha ett till barn. Så nu snurrar det i huvudet igen... Alla prover var bra, men vad hjälper det nu. 
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling. MA juni-12. X hö-2014. Båda äggledarna borttagna
  • Supers
    kanske 4a skrev 2014-05-22 12:09:48 följande:
    Det går upp och ner. Har varit ok ett tag men idag var vi på fertiliteten och nu har de plötsligt kommit på att jag ska inte ha fler barn pga risk med fler snitt, ärrvävnad och tunn livmoder. Men det har jag haft sedan mitt andra barn och ingen har sagt att vi inte får skaffa fler. De har pratat om risker men inte sagt att vi inte får. Blir så trött, då har ju dessa tre år varit helt förgäves. Men vi får såklart välja själva om vi vill gå vidare med ivf, men det känns itne meningsfullt just nu. Även om jag förtvivlat mycket vill ha ett till barn. Så nu snurrar det i huvudet igen... Alla prover var bra, men vad hjälper det nu. 

Åh nej vad tråkigt att höra :( Kan tänka mig att det är jobbigt....ledsen för er skull. Tänk om det bara vore enkelt nångång. ..

Stora varma kramar!!!
  • Kingston

Saturnus: hur gick det idag?

Kanske 4a: jag beklagar verkligen! Förstår att det måste kommit som en kall dusch. Ta hand om varandra och hitta på något kul eller kanske fira något bara för att ni kan. Kanske hjälper det att få bort tankarna för en stund!
    Kramar

• Saturnus
    Kingston skrev 2014-05-22 16:39:12 följande:

Saturnus: hur gick det idag?

Kanske 4a: jag beklagar verkligen! Förstår att det måste kommit som en kall dusch. Ta hand om varandra och hitta på något kul eller kanske fira något bara för att ni kan. Kanske hjälper det att få bort tankarna för en stund!
    Kramar

Hej!

Det gick inte bra. Jag tog en sticka, väldigt svagt och sedan tog jag digitala = inte gravid! Det känns tungt! Det enda positiva var att min vänstra äggledare plockade upp ägg från höger äggstock. Sen vet jag ju inte om det fastnade i äggledaren eller livmodern. Det var väl något fel i cell delningen! Fick en blödning nu på kvällen.

Ledsen och besviken, hoppades så mycket och sade t o m nu ska jag bara njuta!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3