• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • lilsis

hCG 394 idag så det är nog ett vanligt men segt missfall. Skönt ändå att vara skrapad så det r färdigt nu!

• lilsis

Nä läkaren hittade inte ett spår av graviditet, så det är ett nytt X. Dock verkar kroppen kunna hantera det själv den här gången.

• Pemberly

Trist att det är ett nytt X lilsis men skönt ändå att hcg går ner så klarar förhoppningsvis kroppen av det själv

• Manelma
    lilsis skrev 2014-05-19 16:18:33 följande:
    Nä läkaren hittade inte ett spår av graviditet, så det är ett nytt X. Dock verkar kroppen kunna hantera det själv den här gången.
    Det är vad som hände med mitt X, den skötte kroppen själv, som ett missfall, smärtsamt, blodigt och utdraget men jag fick behålla äggledaren. Men jag undrar idag, vad som gäller, jag har undvikit att försöka när min högra äggstock haft ÄL, vad har läkarna sagt till dig nu? 

Är det några andra som fått behålla sin felande äggledare? Har ni kört på utan skydd och hoppats på det bästa, eller försökt undvika den sidan som det är problem med? Jag är så kluven, samtidigt livrädd för ännu ett X och har som tur är känningar precis innan så försöker låta bli om det är fel sida. 
  • Petra 334
    Manelma skrev 2014-05-20 10:18:14 följande:
    Det är vad som hände med mitt X, den skötte kroppen själv, som ett missfall, smärtsamt, blodigt och utdraget men jag fick behålla äggledaren. Men jag undrar idag, vad som gäller, jag har undvikit att försöka när min högra äggstock haft ÄL, vad har läkarna sagt till dig nu? 

Är det några andra som fått behålla sin felande äggledare? Har ni kört på utan skydd och hoppats på det bästa, eller försökt undvika den sidan som det är problem med? Jag är så kluven, samtidigt livrädd för ännu ett X och har som tur är känningar precis innan så försöker låta bli om det är fel sida. 
    Jag har haft 2 x men har båda äl kvar. Första gången fick jag metotrexat och andra gången skötte kroppen det självmant. Har därefter fått en liten son :) har aldrig fått några restriktioner och vi kör på varje månad som vanligt. Vi försöker just nu fixa till ett litet syskon :)
  • lilsis
    Manelma skrev 2014-05-20 10:18:14 följande:
    Det är vad som hände med mitt X, den skötte kroppen själv, som ett missfall, smärtsamt, blodigt och utdraget men jag fick behålla äggledaren. Men jag undrar idag, vad som gäller, jag har undvikit att försöka när min högra äggstock haft ÄL, vad har läkarna sagt till dig nu?  Är det några andra som fått behålla sin felande äggledare? Har ni kört på utan skydd och hoppats på det bästa, eller försökt undvika den sidan som det är problem med? Jag är så kluven, samtidigt livrädd för ännu ett X och har som tur är känningar precis innan så försöker låta bli om det är fel sida. 

Jag har ju bara en äggledare. Är inte så jättesugen på att försöka igen. Har remiss till IVF. De har inte sagt något, ska se om jag får träffa läkare på återbesöket på torsdag.
  • Saturnus
    lilsis skrev 2014-05-20 13:24:53 följande:

Jag har ju bara en äggledare. Är inte så jättesugen på att försöka igen. Har remiss till IVF. De har inte sagt något, ska se om jag får träffa läkare på återbesöket på torsdag.
    Min gyn har sagt att äggledaren kan plocka upp ägg från båda sidor även om man bara har en äggledare. Jag ägglossade från höger(där äggledaren är borttagen) och vänster äggledare plockade upp ägget och jag är nu gravid i vecka 5. Jag hade en mens emellan x och ny graviditet.

Ge inte upp! Stor lycka till kram
  • lilsis
    Saturnus skrev 2014-05-20 14:03:09 följande:
    Min gyn har sagt att äggledaren kan plocka upp ägg från båda sidor även om man bara har en äggledare. Jag ägglossade från höger(där äggledaren är borttagen) och vänster äggledare plockade upp ägget och jag är nu gravid i vecka 5. Jag hade en mens emellan x och ny graviditet. Ge inte upp! Stor lycka till kram

Problemet är inte huruvida äggledaren tar ägg från andra sidan eller inte (vilket den inte tycks göra) utan att det är utomkveds igen. Det är två gånger av två möjliga. Varför skulle det fungera nästa gång?
  • lilsis

Första Xet tog 5 ägglossningar att få till, lika många med det här Xet.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3