• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Pemberly

Har du haft X båda dina graviditeter så är det nog helt klart dags att tänka på att gå vidare till ivf. Du kan ju förstås ha tur och lyckas få en på rätt ställe på egen hand, men min gissning är att det är rätt stor risk att äggledaren inte fungerar som den ska. Det beror ju förstås på din ålder också men är du inte jätteung så är det ju synd att låta för lång tid gå med egna försök eftersom även chansen att lyckas med ivf minskar med åldern. Särskilt om ni inte har barn sedan tidigare har ni ju rätt till ett antal försök finansierade av landstinget och då är det ju synd att vänta för länge med att utnyttja dem så att chansen att lyckas minskar

• Supers

Hej hej, det var ett tag sen men läser inläggen varje dag :) Här är vi igång el jag är igång med sprutorna och på fredag ska vi till gbg på UL och titta till äggstockarna. Hoppas nu allt ser bra ut. Kram till er alla och kämpa på..känns hopplöst ibland. .men vi kämpar på..

• Petra 334

Jag hade mina x i mars och aug 2012. Båda de tog 3 försök att få till (3 mån däremellan vi inte fick försöka). Sonen blev till direkt efter sista x:et ingen mens emellan. Han kom dessutom 1 mån förtidigt så blev lite konstigt där haha

• lilsis
    Pemberly skrev 2014-05-20 15:20:20 följande:
    Har du haft X båda dina graviditeter så är det nog helt klart dags att tänka på att gå vidare till ivf. Du kan ju förstås ha tur och lyckas få en på rätt ställe på egen hand, men min gissning är att det är rätt stor risk att äggledaren inte fungerar som den ska. Det beror ju förstås på din ålder också men är du inte jätteung så är det ju synd att låta för lång tid gå med egna försök eftersom även chansen att lyckas med ivf minskar med åldern. Särskilt om ni inte har barn sedan tidigare har ni ju rätt till ett antal försök finansierade av landstinget och då är det ju synd att vänta för länge med att utnyttja dem så att chansen att lyckas minskar

Jag har en remiss redan men måste först göra en gastric bypass och sen vänta ett år innan IVF-start. Dvs det är ungefär 18 månader kvar om vi inte får till det själva. Om op-tid blir i september så kanske vi försöker två månader till, vill inte skjuta upp operationen för ett nytt utomkveds.
  • majbebbe

Saffron jag hade missfall i slutet av januari och min mens har varit ganska vanlig men jag har haft mycket spottings som jag aldrig haft innan. Flera dagar både före och efter mens har jag haft sådana flytningar du beskriver. Jag hade hemska smärtor en kväll och var inne på akuten och fick veta att allt var som det skulle, i alla fall att det inte var några komplikationer efter missfallet, så jag tror inte du behöver oroa dig över flytningar. Man verkar ha olika mycket vid olika tillfällen helt enkelt.

• majbebbe
    Kingston skrev 2014-05-15 22:14:19 följande:
    Dom testade det mesta men kan inte hitta något som orsakar min smärta i magen...
    Fick helt sonika åka hem med rådet att ta en tablett om det blir outhärdligt.
    Känns så konstigt att man kan ha så ont under så lång tid utan anledning!

Men ingen e lyckligare än jag! Inget X och inga cystor så det är ju bara positivt även om värken finns kvar...

för ett tag sedan hade jag hemska smärtor som började som lättare mensvärk och slutade med akuten. De hittade inget och sa att allt såg bra ut, men när jag ifrågasatte hur jag kunde haft så ont för ingenting fick jag förklaringen att det antagligen hade läckt ut vätska/mensblod i buken. Då blir hinnorna irriterade och det gör väldigt ont. Till slut absorberar hinnorna upp vätskan och smärtan försvinner. Kan kanske vara något liknande för dig...
  • Kingston

Majbebbe: Ja så kan det kanske vara!
    Konstigt att man får olika svar beroende på vem man frågar... Själv fick jag bara svaret "vi vet inte varför du har ont". Känns lite konstigt och man börjar tro att man inbillar sig saker...

Men nu är smärtan borta så nu tar vi nya tag!

• kanske 4a

Kikar in och vinkar. Hejja Supers!! Hjärta

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling. MA juni-12. X hö-2014. Båda äggledarna borttagna
  • Supers
    kanske 4a skrev 2014-05-21 12:28:58 följande:
    Kikar in och vinkar. Hejja Supers!! 

Tack hur är det med er? Kramis
  • Saturnus

Är så ledsen. I morse när jag skulle testa för att se om testet blivit starkare så var det svagare. Mu är jag livrädd för mf. Ska ta ett test i morgon igen eller köpa ett digitalt.

Någon som varit i samma sits? Hur gick det i så fall?

Tacksam för svar.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3