• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Manelma
    Kingston skrev 2014-05-09 21:57:15 följande:
    Manelma: hade jag varit som du hade jag avvaktat till efter helgen för att se hur det fortskrider. Är det oförändrat hade jag ringt en kvinnoklinik och rådfrågat. Risken är ju tyvärr stor att råka ut för X igen om man varit med om det tidigare...
    Blir det värre under helgen, dvs att du får ont hade jag åkt in akut.
    Ja enligt läkarna jag pratade med då när det hände va ju risken 1/10 efter att man haft det en gång, så man är väl för alltid tvungen att kolla sig. När jag blev gravid med sonen fick jag komma på ultraljud tidigt, och sen uppföljning två veckor senare. Får se hur det går framöver nu, och hålla koll på känningarna, för förra gången gjorde det ju rejält ont när det väl drog igång. Är så glad att jag skrev varje dag i en app, vilka känningar jag hade, hur det gjorde ont när det gjorde ont, i detalj, så jag går ofta tillbaka och läser för att stämma av och se om något stämmer in. 
  • Kingston

Vill höra med er här inne...

Jag opererades för X i höstas och tog då bort min högra äggledare.
    Genomgick en hss spolning tidigt i våras och allt såg då bra ut på min vänstra och kvarvarande äggledare.
    Denna månaden trodde jag vi hade lyckats bli gravida då jag hade alla möjliga symptom på detta. Testade mig på bim-1 och fick negativt på Stickan. Senare samma dag kom mensen som varade bara 3 dagar (jag brukar ha mens 5 dagar).

Nu två dagar efter att mensen slutat så har jag fortfarande lite molvärk på vänster sida...

Är rädd för att det ska vara ett eventuellt X igen men är det verkligen möjligt?
    Dels efter hss och dels för att testet var negativt?
    Någon som upplevt något liknande? Och vad skulle ni gjort i mitt ställe?

• lilsis
    Kingston skrev 2014-05-12 23:36:34 följande:
    Vill höra med er här inne... Jag opererades för X i höstas och tog då bort min högra äggledare. Genomgick en hss spolning tidigt i våras och allt såg då bra ut på min vänstra och kvarvarande äggledare. Denna månaden trodde jag vi hade lyckats bli gravida då jag hade alla möjliga symptom på detta. Testade mig på bim-1 och fick negativt på Stickan. Senare samma dag kom mensen som varade bara 3 dagar (jag brukar ha mens 5 dagar). Nu två dagar efter att mensen slutat så har jag fortfarande lite molvärk på vänster sida... Är rädd för att det ska vara ett eventuellt X igen men är det verkligen möjligt? Dels efter hss och dels för att testet var negativt? Någon som upplevt något liknande? Och vad skulle ni gjort i mitt ställe?

jag är ju stammis hos gynekologen, det är lugnast så. Så ring och berätta precis som det är och hur det känns.
  • Pemberly

Ta ett nytt test för säkerhets skull. Då jag hade X var testet negativt runt Bim men sen efter en vecka var det positivt

• Kingston

Tror jag har råkat ut för ett nytt X :(
    Har ringt kk nu på morgonen... Får se vad dom säger.
    Känns väldigt hopplöst allting just nu!

• lilsis
    Kingston skrev 2014-05-15 07:27:49 följande:
    Tror jag har råkat ut för ett nytt X :( Har ringt kk nu på morgonen... Får se vad dom säger. Känns väldigt hopplöst allting just nu!

Åk in?! De gillar ju att säga avvakta... Jag blöder fortfarande och det är inte alls som mens eller så. Känns bra med besök på Gynakuten idag :)
  • Kingston

Nu sitter jag här på kk med en klump i halsen... Är säker på att något är knas! Fan fan fan

• Supers
    Kingston skrev 2014-05-15 10:49:34 följande:
    Nu sitter jag här på kk med en klump i halsen... Är säker på att något är knas! Fan fan fan

Hoppas inte :( Varma kramar till dig.
  • lilsis

Mitt hCG har stigit från 506 till 594 på en vecka, det känns inte så bra :-/ Väntar på läkaren.

• lilsis

De vet inte så de skrapar på måndag och sen tja får vi se. Hopplöst!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3