• anna klara

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Idag kom det fram att någon försökt ta ett smslån i min sambos namn....
    Någon annan som varit med om något liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 13:46
    Tack alla för hjälp o stöd. Det har varit saker man inte visste som man har fixat nu här tack vare er.

Hoppas ingen vänlig själ råkar ut för detta, det tar mycket på psyket, tid och pengar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 23:22
    Man borde lagt denna tråd under skräck... Det går alltså omkring nån som låtsas vara min sambo...
  • Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(
  • angeiica

Samma sak hände en kompis. Han har tillsammans med en tjej som flyttade över pengar från hans konto till hennes och tog även ett sms lån med hans mobil. Han polisanmälde henne men tyvärr fick han inte tillbaka ett öre för att han inte kunde bevisa att hon gjorde det.

• Chockocola
    angeiica skrev 2012-01-30 05:43:13 följande:
    Samma sak hände en kompis. Han har tillsammans med en tjej som flyttade över pengar från hans konto till hennes och tog även ett sms lån med hans mobil. Han polisanmälde henne men tyvärr fick han inte tillbaka ett öre för att han inte kunde bevisa att hon gjorde det.

Ahh för jävligt:(
  • Chockocola

Idag fick sambon brev från åklagaren. Han skulle ringa upp henne för han hade lite frågor. Då hade hon nytt nr och det nya stod inte med=)

Hur som helst var det ett brev om att sambon skulle begära Enskit anspråk (skadestånd) 

Uppgifter vad sambon vill ha skadestånd för, vilka belopp och hur han har beräknat beloppets storlek.

Bifoga kopior av ev kvitton eller andra handlingar som visar att sambon haft kostanader till följd av brottet.

Skicka in till tingsrätten genast ( kanske skulle behövt liten förvarning..)

Det enda sambon vill är ju att få bort sitt namn på lånet. Man undrar ju om banken vet om att det finns ett riktigt namn på lånetagaren nu??? 

"observera att de handlingar som ni skickar till domstolen kommer att skickas till den misstänkte för kännedom" (a tack, känns ju tryggt)

Det stod även med "den misstänktes"? namn och person nr. Någon som vill ha det?? Har stor lust att skriva ut det, så kan någon få användning av det:)

!988 är snorungen född    hans föräldrar måste ju vara riktigt stolta

• Chockocola

Nu fick man ju en känsla av att åklagaren lite "företrädde" min sambo, men hon företräder Konsumentkredit. Hon kan ju inte företräda både KK och min sambo. Båda två är ju målsägande...

Sambon ringde även KK o pratade med dom, igen. Rättegången är på tisdag och om han anses vara oskyldig, så är det min sambo som får stå för lånet. Bara räntan från dag 1, när lånet togs är 38 000 kr. Detta bedrägeri handlar om flera miljoner kr. Jag har en känsla av att det är Backagänget.

Stod om dom i tidningen häromdagen. Jag bara undrar om min sambo ska få någon hjälp någonstans, han plus 19 till är ju helt oskyldiga i detta. Bedragaren har ju inga pengar att betala av alla dessa lån han tagit med hjälp av oskyldiga. Vi sökta på bedragarens namn och person nr, men han fanns ingenstans. Varför är jag inte förvånad??

Det här är bara förjävligt att ett kreditbolag inte får stå sitt kast när dom betalat ut massa pengar på felaktiga grunder, med falska handlingar...Jag är otroligt nyfiken på hur dom andra drabbade har hanterat detta.... 

• Chockocola

Fan va gött o ha namn, person nr och bild på kräket som förpestat min sambos tillvaro. Nu kan man höra av sig till Konsumentkredit och ge dom de rätta uppgifterna!!

• Pansarhane

Är allt detta gjort på internet finns det också ett IP nummer att hitta. Be polisen leta där....

• Chockocola
    Pansarhane skrev 2012-02-12 11:50:34 följande:

Är allt detta gjort på internet finns det också ett IP nummer att hitta. Be polisen leta där....

IP nr verkar vara småpotatis för polisen.. Vi har uppgett att vi har det, men dom har inte brytt sig
  • Chockocola

Då har man varit på sin första rättegång idag, ang bedrägeriet. Han grillades hyffsat bra, och hade bra svar från början. Men ju mer han grillades, ju mer vacklade han. Han menade att det var en snubbe i en "ny och dyr mercedes" som tvingat honom till detta.

Men han kunde inte säga vem det var.. Väldigt märkligt om rätten tar hänsyn till detta, eftersom han inte kan säga vad han i Mercedesen heter. Han vet, men vågar inte säga, för då skulle han få knät sönderskjutet. Det var mycket prat om att han tog ut pengarna på ett växlings ställe, med en öppen laptop och med (eller utan) dosa till banken,

så han direkt kunde föra över pengarna på sitt konto. Och att hans oskyldiga lilla tjej-gymnasiekompis lånat ut sitt konto nr till honom, så det kunde sättas in 180 000 på hennes konto. Som hon sen tog ut och hade ingen aning att det var kriminella pengar, som hon gav till den misstänkte inom 5 minuter.

Hon ville göra honom en kompistjänst, och frågade ingenting om vad det var för pengar, för i deras kultur ställer man upp för varandra utan att fråga.

På fredag fortsätter rättegången ang utpressning, övergrepp i rättssak, och narkotikabrott.. Han har ett långt och gedigert brottsregister bakom sig.   

• Chockocola

Nu när vi fick veta var den misstänkte bor, så har vi hittat att tjejen som äger lönespecen bor på samma ställe. Undra om polisen undrar om det har en koppling... Men det har ju polisen inte ens kollat upp...Så segt

Sambon får väl ringa polisen imon och underrätta dom om detta intressanta 

Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(