• anna klara

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Idag kom det fram att någon försökt ta ett smslån i min sambos namn....
    Någon annan som varit med om något liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 13:46
    Tack alla för hjälp o stöd. Det har varit saker man inte visste som man har fixat nu här tack vare er.

Hoppas ingen vänlig själ råkar ut för detta, det tar mycket på psyket, tid och pengar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 23:22
    Man borde lagt denna tråd under skräck... Det går alltså omkring nån som låtsas vara min sambo...
  • Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(
  • Chockocola
    Marilyn skrev 2012-03-07 12:19:49 följande:
    Favoritar för att kunna läsa ikapp på telefon.

Japp det är en följetong utan dess like... Nu har vi fått hem domen iaf, den är på 45 sidor!! Har kontakt med en journalist på GP, och han berättar saker för mej, senast igår, som inte polisen kollat upp. Saker som borde kommit fram tills  det var rättegång. Kanske inte hade gjort nån skillnad, men som borde kommit fram endå.

Det var ganska mycket saker som polisen inte tagit reda på innan rättegången... Jag kider med dom stackarna som fått  sina identiteter utnyttjade. En har tom bytt identitet. Så på domen står det bara "sekretess" ist för hans namn.

Annars stod allas namn och i vilken bank lånen var tagna i, och hur mycket. 

Person 1= 100 000 kr
    Person 1= 175 000  kr 

Person 2= 175 000

Person 3= 200 000

Person 4= 150 000

Person 5= 185 000+180 000+95 000

Person 6=  200 000

Person 7= 120 000+155 000

Person 8= 175 000+170 000+170 000 (han med sekretess)

Person 9= 170 000+150 000

Person 10= 205 000+3000  (min sambo)             

En nätt summa på ca 2,7 miljoner kr             
  • Chockocola

Sambon stod först på listan på att få hem domen, men han pappa fick den först...Så nu har hans pappa skickat den tll sambon. Sambon ringde till konsument kredit o pratade med dom, men dom vill vänta till den 13 mars , om det skulle komma en överklagan. Vilket det ant inte gör, för han har ju erkänt att han tagit ut pengarna. Ingen av dom  drabbade privatpersonerna kommer att få någon ersättning alls.

• Karisma
    Chockocola skrev 2012-03-11 14:53:51 följande:
    Sambon stod först på listan på att få hem domen, men han pappa fick den först...Så nu har hans pappa skickat den tll sambon. Sambon ringde till konsument kredit o pratade med dom, men dom vill vänta till den 13 mars , om det skulle komma en överklagan. Vilket det ant inte gör, för han har ju erkänt att han tagit ut pengarna. Ingen av dom  drabbade privatpersonerna kommer att få någon ersättning alls.

Men hur blir det med lånen då? Måste ni betala dem själv?

/K  
  • Chockocola
    Karisma skrev 2012-03-11 16:11:48 följande:

Men hur blir det med lånen då? Måste ni betala dem själv?

/K  

Konsument kredit kommer att lämna över skulden till inkasso, som dom får försöka driva in av den åtalade. Om den åtalade någonsin kommer att få ett vitt jobb, så kommer han nog inte få ut full lön på länge...

I värsta fall blir det ett tvistemål mellan min sambo och konsument kredit. Men så långt kommer det säkert inte att gå.... 
  • Karisma
    Chockocola skrev 2012-03-12 16:38:30 följande:

Konsument kredit kommer att lämna över skulden till inkasso, som dom får försöka driva in av den åtalade. Om den åtalade någonsin kommer att få ett vitt jobb, så kommer han nog inte få ut full lön på länge...

I värsta fall blir det ett tvistemål mellan min sambo och konsument kredit. Men så långt kommer det säkert inte att gå.... 

Åhh va skönt, tänkte det är ju en hel massa pengar som folk annars blir tvingade att betala. Vilken idiot alltså!

Men människan har blivit dömd för att ha lurat till sig pengar? Allt är klart med det?

/K
  • Chockocola
    Karisma skrev 2012-03-13 09:07:28 följande:

Åhh va skönt, tänkte det är ju en hel massa pengar som folk annars blir tvingade att betala. Vilken idiot alltså!

Men människan har blivit dömd för att ha lurat till sig pengar? Allt är klart med det?

/K

Allt är inte klart än....Idag är ju sista dagen att överklaga för idioten. Han blev inte dömd för bedrägeri, för han skyller på "en man i Merceders" och det kunde inte domaren utesluta att det är sant... Så när han kommer ut så har han väl en del slantar som väntar på honom......

Men han blev dömd för  grovt penninghäleri och hot/utpressning. Så han är ingen svärmosrdröm precis:/ 
  • Chockocola

Så då blev det en överklagan iaf. Den 25 april ska det bli en dom från Hovrätten.

En intressant detalj, lönespecen som kom från en tjej från sambons jobb, nu vet vi hur den kom till användning i detta bedrägeri. Lönespecens ägare är medlem i Backsgänget. Så han har helt enkelt stulit lönespecen från sin morsa!!

Detta får jag reda på av en journalist som skrivit om detta. Något som polisen INTE kollat upp, Alltså ytterligare en inblandad i detta bedrägeriet, som möjligjorde att min sambo hamnade i denna skiten. Undra om ens polisen vet om detta??  

• Chockocola
    Chockocola skrev 2012-03-16 21:36:55 följande:
    Så då blev det en överklagan iaf. Den 25 april ska det bli en dom från Hovrätten.

En intressant detalj, lönespecen som kom från en tjej från sambons jobb, nu vet vi hur den kom till användning i detta bedrägeri. Lönespecens ägare är medlem i Backsgänget. Så han har helt enkelt stulit lönespecen från sin morsa!!

Detta får jag reda på av en journalist som skrivit om detta. Något som polisen INTE kollat upp, Alltså ytterligare en inblandad i detta bedrägeriet, som möjligjorde att min sambo hamnade i denna skiten. Undra om ens polisen vet om detta??  

Menar lönespec-ägarens son, är medlem i Backagänget.
  • Ebba Caroline
    Chockocola skrev 2012-03-16 21:36:55 följande:

Polisen vet säkert. De vet mer än vad de ger sken av.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(