• anna klara

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Idag kom det fram att någon försökt ta ett smslån i min sambos namn....
    Någon annan som varit med om något liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 13:46
    Tack alla för hjälp o stöd. Det har varit saker man inte visste som man har fixat nu här tack vare er.

Hoppas ingen vänlig själ råkar ut för detta, det tar mycket på psyket, tid och pengar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 23:22
    Man borde lagt denna tråd under skräck... Det går alltså omkring nån som låtsas vara min sambo...
  • Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(
  • Chockocola

Idag ska sambon prata med en journalist från stans tidning. Blir en liten notice och den nya polischefen ska ta upp detta fall så fort han kan.... låter ju ovande iaf...

• Chockocola
    StinaL skrev 2011-04-02 21:18:28 följande:
    Hej :)! Blev nyfiken på hur det går för er ?
    Nä det går inte alls bra... Bara väntar på att polisen ska ta tag i det, men det går väldigt trögt. Men det var bild o lite skriverier i tidningen för några veckor sen, men det hjälpte ju föga...Vet inte vad man ska göra....

Trist att konsument kredit hotar min sambo att han ska bli betalningsskyldig, när han är oskyldig...
  • 201201232
    Chockocola skrev 2011-04-02 23:54:42 följande:
    Nä det går inte alls bra... Bara väntar på att polisen ska ta tag i det, men det går väldigt trögt. Men det var bild o lite skriverier i tidningen för några veckor sen, men det hjälpte ju föga...Vet inte vad man ska göra....

Trist att konsument kredit hotar min sambo att han ska bli betalningsskyldig, när han är oskyldig...
    Konsumentkredit måste kunna bevisa att det är din sambo som har tagit lånet. Det kan nog bli svårt. Bestrid alla fakturor och sök juridisk hjälp. 
  • Chockocola
    201201232 skrev 2011-04-04 09:46:28 följande:
    Konsumentkredit måste kunna bevisa att det är din sambo som har tagit lånet. Det kan nog bli svårt. Bestrid alla fakturor och sök juridisk hjälp. 
    Ja det måste dom göra och sålänge vi bestrider det kan dom inget göra. Bara det att dom verkar skita i allt vad ansvar heter, DOM SKA HA SINA PENGAR!!!   DOM har tagit emot ett falskt ID kort och en falsk lönespec, men dom har inget ansvar, utan bara för att min sambos namn och pers nr så är HAN ansvarigFörvånad

Hqar inte fått fakturor än och sambon har sökt hjälp från sitt fack på jobbet. Fortsätting följer....
  • 201201232
    Chockocola skrev 2011-04-04 11:24:14 följande:
    Ja det måste dom göra och sålänge vi bestrider det kan dom inget göra. Bara det att dom verkar skita i allt vad ansvar heter, DOM SKA HA SINA PENGAR!!!   DOM har tagit emot ett falskt ID kort och en falsk lönespec, men dom har inget ansvar, utan bara för att min sambos namn och pers nr så är HAN ansvarigFörvånad

Hqar inte fått fakturor än och sambon har sökt hjälp från sitt fack på jobbet. Fortsätting följer....
    Låter som att de är riktigt okunniga och oseriösa. Bra om ni går till pressen, ett sånt skitföretag förtjänar lite dålig publicitet.
  • Chockocola
    201201232 skrev 2011-04-04 11:49:05 följande:
    Låter som att de är riktigt okunniga och oseriösa. Bra om ni går till pressen, ett sånt skitföretag förtjänar lite dålig publicitet.
    Ja eller hurSkrikandes Hur lätt o bara plocka ut 200 000 i någon annans namn med falska handlingar. Sen att allt är gjort online gör ju inte saken bättre. Vilken "bank" lånar ut så mycket pengar utan att ens kunna hålla i ID kortet, rent fysiskt???

Hade dom kollar nr som står på (påhittat) skulle dom sett att det inte var registrerat. Gahhh idioterSkrikandes O nu får min sambo lida för deras dumhet:((
  • Chockocola

Puffelipuff!!! Nyheter!!  Polisen har tagit den som stod bakom kontonr, vars 200 000 kr var på. Alltså den som har tagit ut dom 200 000 kr har dom häktat!!

Inte för att dom grävt i vårat fall, utan för att bedragaren ant gjort något annat, så sökte dom på hans namn, och fick hans namn kopplat till "han bakom konto nummret"

Så nu ska sambon på förhör på fredag, inte för att han är målsägande i fallet, men hans namn är inblandat. Det är ju Konsument kredit som är målsägande. Detta ska bli intressant att följa med på, för det ska jag!!!

• Chockocola

Hej. jag var med på förhöret. Det var eg bara lite kompletterande uppgifter, som vi hade, och inte dom, som dom ville ha. Dom tror att min sambo var den första i raden som blivit bedragna på detta sättet.

Min sambos fall är invecklat iom att det är förfalskad e-leg, förfalskad ID-kort och förfalskad lönespec. Dom andra som varit inblandade i denna härva (ca 20 st i våran stad) så har det inte varit så invecklat. Men mannen bakom kontot och mannen på ID kortet är häktade iaf.

Nu har dom iaf massa uppgifter och bevis. Vissa banker "fryser" lånet, och hoppas väl så småningom att pengarna kommer in på nåt sätt,

och vissa banker "skriver av" när dom märker och förstår att det är bedrägeri bakom. Givetvis ska min sambo ha oturen att hamna på en sån bank som aldrig ger sig, trots bevis......

• SmilingCoast

Men nu har väl ändå banken gett sig? 

Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(