• anna klara

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Idag kom det fram att någon försökt ta ett smslån i min sambos namn....
    Någon annan som varit med om något liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 13:46
    Tack alla för hjälp o stöd. Det har varit saker man inte visste som man har fixat nu här tack vare er.

Hoppas ingen vänlig själ råkar ut för detta, det tar mycket på psyket, tid och pengar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 23:22
    Man borde lagt denna tråd under skräck... Det går alltså omkring nån som låtsas vara min sambo...
  • Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(
  • anna klara
    Tittij skrev 2010-03-10 07:24:51 följande:
    Har oxå råkat ut för REsurs Bank. Tog räntefri avbetalning på Ticket på en resa en gång som Resurs Bank skötte åt dem. Betalade i 2 månader utan problem. Sen stod det tydligen finstilt på baksidan av ett kontoutdrag att man tredje månaden skulle betala uppläggningsavgiften på 295 kr. Detta missade jag. Månad två hade jag dock betalat dubbel insättning mot vad man skulle, men missade då att tredje månaden sätta in 1000 kr nånting +295. Fick ett kravbrev på hur mycket som helst. Var nog runt 500 kr.. Hjälpte inte att jag redan betalat in "för mycket". Jag orkade inte tjafsa så jag betalade kravet oxå.EFter ytterligare en månad så var mitt lån omlagt till ett räntelån, så jag fick en ny avi med skyhög ränta på, nånstans runt 22%. Ringde upp dem och sa att jag absolut inte bett om att lägga över till ett räntelån, utan hade skrivit på för ett räntefritt lån i 12 månader, mot att jag betalade en uppläggningsavgift. Vet ni vaed jag fick för svar??????????Exagt ordagrant svarade kundtjänschefen "Jag ber om ursäkt, ser att du har rätt, men vår policy är att när det blir fel så är det våra kunder som får betala för det" Jag trodde han skojade med mig!!! Men icke.... Lånade pengarna av mamma och betalade av hela lånet omedelbums och vill inte ha nåt mer med den bluffbanken att göra NÅNSIN IGEN!! Jävla skiföretag. Fattar inte att de får fortsätta!!!
    Aa herregud, man slutar aldrig förvånas!!! Helt sjukt att såna företag får finnas, dom o sms låne intitut, borde brännas på bål.

Finns det verkligen inga gränser i sverige längre, vad som borde vara tillåtet o inte??
  • anna klara

Kan ju nämna att telia har gett sig, dom sa till min sambo att han kunde riva alla inbetalnings-kort... fantastiskt......

Bara resten kvar... men ett steg åt rätt riktning iaf.

• CuteElliz
    anna klara skrev 2010-03-10 08:06:14 följande:
    Kan ju nämna att telia har gett sig, dom sa till min sambo att han kunde riva alla inbetalnings-kort... fantastiskt...... Bara resten kvar... men ett steg åt rätt riktning iaf.
    det går ju framåt iaf...
  • Umbrageous
    anna klara skrev 2010-03-10 08:06:14 följande:
    Kan ju nämna att telia har gett sig, dom sa till min sambo att han kunde riva alla inbetalnings-kort... fantastiskt......Bara resten kvar... men ett steg åt rätt riktning iaf.
    Akta dig! min man hade ett helvete med telia och vi fick vänta 6 månader på pengar som dom var skyldiga oss!

Sorry men ropa inte hej än med Telia
  • anna klara
    Umbrageous skrev 2010-03-10 12:46:20 följande:
    Akta dig! min man hade ett helvete med telia och vi fick vänta 6 månader på pengar som dom var skyldiga oss! Sorry men ropa inte hej än med Telia
    Oj då, va ju inte bra.... Fast dom är ju inte skyldig oss pengar, o vi e inte skyldiga dom pengar heller,
    nu är det är utrett att det var ett bedrägeri...

Dom enda pengar dom är skyldiga min sambo är väl isf för skada o värk...
  • anna klara

Kan säga att polisen vet vem som är på ID kortet nu... Man vill ju bara veta mera, och veta hur dom kom fram till det......

Men men, det är väl sånt som kommer fram senare. Det är ju en stor härva, och även fler som blivit drabbade sa polisen. Då blir man ju nyfiken om det va nån drabbad i min kommun.....

• jojojojojo

vad skönt att det börjar lösa sig för er iallafall...

hoppas ni får ett slut på det snart!

BF 2010-06-28
  • anna klara
    jojojojojo skrev 2010-03-15 18:19:59 följande:
    vad skönt att det börjar lösa sig för er iallafall...hoppas ni får ett slut på det snart!
    Tack. Det börjar ta på nerverna.....
  • anna klara

Jaha, ytterligare nya saker... Cellsynt AB och Nettifinans. Undra hur mycke lån det finns där? 

• september0809

det är väl inga problem att få tag i din mans uppgifter!
    betalar han med kort i en affär kan dom ju se ganska mycket!!!!
    det måte vara en person han har träffat!

Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(