• Mopsan

Epilepsitråden 11

Epilepsitrådens skyddsängel Vilmer vakar över våra barn. Saknar er ellie2. Tack för allt stöd.

Välkommen till Familjelivs epilepsi tråd där vi diskuterar allt om epilepsi, misstänkt epilepsi, leva med epilepsi eller om du bara vill beklaga dig eller har frågor/är nyfiken om epilepsi. Ni är alla välkommna.
    Tonen i tråden är trygg och varm och om någon uttrycker sig klumpigt försök att "missförstå rätt".

Nedan följer en kort beskrivning av några av oss som tjattrar här mest:

Schnappi i magen:
    Mino född mars 2008. Medicinerar med Trileptal och Atarax. Vi bor i Knislinge i Skåne.

AnnaSC:
    Axel född april 2007. Medicinerar med Lamictal, Ergenyl och Iktorivil. Hörby, Skåne

Mopsan:
     Lusken född juli 2004, Alternativa behandlingsmetoder i väntan på något bättre, Falköping Skaraborg

Triplet lady:
     Joar född juni 2008. Medicinerar med Sabrilex. Bor utomlands.

Myran 2008: 
    Född Augusti 2008. Medicinerar med Sabrilex, Absenor, Frisium, Betapred samt snart också Diacomit. Bor i Göteborg.

Smuliz:
    Amanda född Maj 2008. Medicinerar med Absenor och Iktorivil. Går på USÖ Örebro.

lillis23:
     Elliot född juli 2008. Medicinerar just nu med Lamictal, Absenor, Iktorivil, Theralen och Movicol. Bor i Värmland.

Happy2:
     Född 80 och medicineras med tegritol och Keppra, bor i Södertäje.

Mrs Ekka:
     Alvin född juli 2008. Mediciner just nu: Fenemal, Iktorivil, Topimax och Absenor. Bor i Dalarna

Per Se:
     dotter maj 2007. Ergenyl, Iktorivil, Lamotrigin, Trileptal. Simrishamn, Skåne

Eldo:
     D född 2003. Trileptal, Iktorivil och Lamictal/Lamotrigin.. Bor i Skåne.

Eela:
     M född 2005, medicineras med Tegretol, bor i Värmland

Tjiho!:
     Eddie född 2007. Mediciner just nu: Keppra, Lamotrigin, Nitrazepam, Inovelon, Betapred o Melatonin. Vi bor i Uppsala.

Kryztina:
     Wilmer född 2005. Mediciner just nu: Ergenyl och Trileptal. Bor i Halmstad.

Morrisey:
     Emil född 2008. Mediciner just nu: Sabrilex och Topimax. Bor i Malmö.

Busfrömamman:
     Dotter född nov 2005. Mediciner just nu: Trileptal och Keppra. Bor i Skåne

olle04:
     Son född april 2007 medicinerar just nu Topimax och Orfiril.

Little fisch:
     Ida född 2004 medicinerar just nu Lamictal. Bor i Karlskoga.

Linda1986:
     Felicia född aug 2008 medicinerar tegretol.

sana70:
     flicka född dec. 2008, medicinerar med Trileptal. Bor i Skåne.

vevve77a:
     Maja född aug 2009. Medicinerar fenemal & topimax. Bor i Eslöv

Malininorr:
     son född 2002, just fått veta om hans ep (absenser) behandling oklar än så länge

LÄNK TILL VÅR SIDA MED INFO OCH FAKTALÄNKAR BLA.
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m46201548.html

LÄNK TILL VÅRAN EP TRÅD NR 10
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48373148.html

{#lang_emotions_heart}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-13 22:10
    En liten vacker prins har alldeles för ung,
    Lämnat oss och saknaden är tung.
    En dag begav du dig iväg till ep land,
    där mötte du Gud och han tog dig i sin hand.
    Du kära lilla Alex du ska i våra hjärtan alltid finnas.
    Vi ska dig aldrig glömma utan alltid minnas.
    Vi önskar att vi hade dig kvar,
    men ska minnas den modiga pojke som du var.

Vila i frid Alex

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-23 23:18
    Länk till våran tråd där vi planerar för att mötas IRL

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m45001916.html
  • Svar på tråden Epilepsitråden 11
  • 2små2stora
    Puff 2008 skrev 2010-06-19 22:08:36 följande:
    Låter som ett perfekt alternativ. Annars har vi inga större problem med Stesolid, att det är rektalt. Men nu saknar vi ju den sort vi använder....
    Tack för hjälpen.
    det var så lite. När de blir äldre så är epistat mycket bättre då den inte är så integritetskränkande eftersom man inte behöver dra ned några kläder och blotta dem.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • vevve77a

usch....när jag läser era inlägg får jag ont i magen!!!Skäms fy fan.....jag har INGET att klaga över, pinsamt att jag skrivit inlägg överhuvudtaget!!!                                                                               Maja fick börja med topimaxen igen o nu verkar hon må jättebra faktisktGlad  Det va nog mest jag som blev lite knäckt av att ena dan få höra att hon e frisk o nästa dag sitter man på barnakuten igen....speciellt eftersom samma sak hänt en gång tidigare, vilken idiot jag e!!!!

EN JÄTTEMASSA KRAMAR TILL ER ALLA, SHIT VAD NI E STARKAHjärta

• Jontesfru
    vevve77a skrev 2010-06-21 21:12:41 följande:
    usch....när jag läser era inlägg får jag ont i magen!!!Skäms fy fan.....jag har INGET att klaga över, pinsamt att jag skrivit inlägg överhuvudtaget!!!                                                                                Maja fick börja med topimaxen igen o nu verkar hon må jättebra faktisktGlad  Det va nog mest jag som blev lite knäckt av att ena dan få höra att hon e frisk o nästa dag sitter man på barnakuten igen....speciellt eftersom samma sak hänt en gång tidigare, vilken idiot jag e!!!!

EN JÄTTEMASSA KRAMAR TILL ER ALLA, SHIT VAD NI E STARKAHjärta
    alltså så tycker inte jag att du ska känna. Här är vi o stöttar varandra i stort som smått.
    Mamma till Anton 13år och Axel 3 år
  • 060810

Vevve:
    SKRIV!!! Känn inte så som du gör. Jag har det jävligt enkelt jämfört med många andra här inne, men man kan inte tänka så för alla lever i sitt eget lilla ep-helvete. Sen beror det mkt på om man har andra diagnoser med som ställer till problem och då kan det ibland va de diagnoerna som gör ep värre tex.
    Så känn inte som du gör, att du inte ska skriva för att det finns de som har det jobbigare. Ni har det jobbigt i er värld och det räcker. Man lever ju bara i sin egen verklighet och är den jobbig så är den.
    Min verklighet är jobbig för mig, men kanske inte för tex Myrans familj som har andra problem att kämpa med, men för mig är den jobbig för det är den verkligheten jag är van vid.
    Skönt att hon verkar må bättre nu med medicin igen.
    Jag vågar inte ens tänka på att sätta ut Minos medicin... Hua det vågar jag inte.. för tänk om helvetet börjar om... :s

• olle 04

Nån här som erfarenhet av Inovelon ? Vår son har Orfiril och Topimax och håller på att trappa ut Lamictal som inte verkar funka. Tanken är att vi ska testa Inovelon sen.
    ???

• Mopsan
    olle 04 skrev 2010-06-21 22:37:47 följande:
    Nån här som erfarenhet av Inovelon ? Vår son har Orfiril och Topimax och håller på att trappa ut Lamictal som inte verkar funka. Tanken är att vi ska testa Inovelon sen.
    ???
    Lusk har gått på Inovelon. På oss gjorde den varken från eller till. Varken positiv eller negativ förändring. Han var som han var däremot så berättade neurologen i gbg det att om man får effekt av inovelon så brukar även vagusnervstimulator hjälpa men om man inte får någon effekt av den så hjälper sannolikt inte vagusnervstimulator heller. vet inte hur det går till men det var så hon sa.

Lusk däremot har ju en effekt av lamictalen så jag vet inte men det kan ju vara ett gott tecken
    Berätta gärna hur det går. Lycka till nu
  • olle 04

Tack för din erfarenhet. Det känns just nu som Orfiril är fabians viktigaste medicin. Han är helt opåverkad av att vi nu rätt snabbt tar bort lamictal. men vad vet man det är ju en evig djungel med ep och dess mediciner. Är glad att fortfarande finns några kvar att prova.
    -  Ja, ska berätta sen hur inovelon funkar när det är dax för den.

Glad att ni finns här alla !

• numberone

Hej!

Hänger mest i cp-tråden men på måndag ska Ellen påbörja sin medicinering och det känns lite nervöst. Hon har frånvaroattacker...

Ellen 080618, Agnes 090615
  • Jontesfru
    numberone skrev 2010-06-24 11:53:28 följande:
    Hej!

Hänger mest i cp-tråden men på måndag ska Ellen påbörja sin medicinering och det känns lite nervöst. Hon har frånvaroattacker...
    du numberone här ska du inte vara... Ellen ska inte ha ep... (hopas du förstår vad jag menar?) eller välkommen hit till en tråd man inte vill välkomna folk till...

Vilken medicin är det?
    Mamma till Anton 13år och Axel 3 år
  • numberone
    Jontesfru skrev 2010-06-24 15:00:42 följande:
    du numberone här ska du inte vara... Ellen ska inte ha ep... (hopas du förstår vad jag menar?) eller välkommen hit till en tråd man inte vill välkomna folk till...

Vilken medicin är det?
    Fattar precis... *peppar peppar* så är det E har ändå lindrigt och det är inte vansinnigt många attacker om dagen men tillräckligt för att vi ska vilja få bort det. Finns ju ingen anledning att/ /förs*vi-nna- bort ett tag om man kan få hjälp. (Agnes häjlper att skriva)
    Ellen 080618, Agnes 090615
Svar på tråden Epilepsitråden 11