-
varsågod! o tack själv!MalinAnnaJosefine skrev 2010-02-03 13:20:27 följande:Tack :) -
schnappi då.
Krya på lillkillen. fast du kan få behålla honom...
-
vi ska få en HLR kurs via assistansbolaget. Jag gick en sån när jag väntade Axel via jobbet o det har jag haft nytta av flera ggr. Mest då Axel satt saker i halsen, men det har som sagt varit tur man gått en... jag menar hur många ggr får man göra Heimlich manöver på för att de äter ris??? (har Axel gjort 1g i sitt liv ätit ris alltså)
Rektorn frågade precis innan jag tog tjänstledigt om vi haft nytta av den o jag var den enda som haft det, men vem vet det har kanske räddat Axels liv så den har varit till nytta.
-
fråga på så ser vi om vi kan svara...JTB skrev 2010-02-05 14:10:15 följande:Jag har en dotter som nyligen fått diagnosen absensepilepsi. Vi medicinerar med absenor sedan en vecka tillbaka. Någon här som har några erfarenheter av denna form av epilepsi att dela med sig av? -
kan mycket väl vara biverkningar från medicinen. Om det fortsätter när ni har kommit upp i rätt dos så kontakta dr. Annars är det nog inte helt ovanligt att det just vid höjningar kan trigga lite extra. för att sen avta. (hoppas du förstod hur jag menar). Men ep-med har ju biverkningar just så att de blir fler vid höjning. ja det kan bli inte nödvändigtvis att det blir så...MalinAnnaJosefine skrev 2010-02-05 20:36:59 följande:Jag har frågor om ergenylen. Vi började ge Oliver ergenyl orala droppar i tisdags.0,1 ml morgon och kväll i tre dagar. Sen 0,2 ml morgon och kväll i tre dagar osv tills vi är upp på 0,5 ml morgon och kväll.Men så i tisdags när vi började så hade Oliver mer attacker (ryck) än vad han vanligtvis har. I onsdags var allt som det brukar igen.Idag var första ökningen och rycken har varit många och längre och kraftiga mot vad dom varit innan.Har det samband med medicinen eller är det bara tillfälligheter?Han har också fått en enorm aptit och sover mycket mer. Vet inte heller om detta är tillfälligheter eller om det är medicinen.För innan har Oliver alltid varit den man har fått envisa i mat. Ända sen han föddes. -
Inte för att det underlättar jättemycket, MEN lite...
Jag har tack vare en annan CP-mamma kommit på att man kan använda apoteket.se (alltså apoteket på nätet) och beställa hem alla mediciner till brevlådan här hemma. Det kostar 29kr i frakt vilket det ju kan vara värt. Beställde i torsdags o idag låg det ett paket i brevlådan. Suveränt o tidsbesparande. Man slipper gå dit ena dagen o beställa o sen dit dagen efter o hämta. o så blir det ju inte fel som det blev förra veckan då farmaceuten inte kunde läsa receptet att vi skulle ha 3 förpackningar utan bara beställde hem en. o sa till mig att ska man ha Nexium (Losec) så brukar man bara ha det 28 dagar för sen är magsåret läkt... jaha du men Axel har inte magsår utan reflux o om vi inte opererar kommer han ha det resten av livet o inte 1000an räcker det med 28dagars behandling då!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så jag rekommenderar att beställa hem det till ens brevlåda! Inte för att det minskar epilepsin, men ditt humör....
-
Stroboskopet har använts en gång men det är för att jag inte kan vara kvar i rummet när de sätter på den (då får jag migrän som ett brev på posten). Men här filmar de varje gång från det att de börjar sätta på mössan tils den är av. De använder den som stöd säger de.
-
usch usch stackars kille. Krama honom från Axel o mig.Mopsan skrev 2010-02-11 11:14:02 följande:gick att häva anfallet imorse utan fick bli ambulans.numår han bra dock. -
Mopsan mopsan ingen rolig läsning. Tänker på er.Mopsan skrev 2010-02-11 14:39:31 följande:Nu är det väll officiellt lusk har lennox gastaut syndromwww.blf.net/neuropediatrik/utbildn.dagar/noll...han startar idag behandling med Inovelon (rufinamid). -
Det viktiga är att det blir 12 timmar mellan, sen om ni väljer 7 o 19 elle 5 o 17 eller 8 o 20 är utan betydelse...malininorrköping skrev 2010-02-12 22:20:42 följande:Ja läkaren skulle ringa till mobil men ringde hem så karln blev helt förvirrad. Hon kan knappt svenska och pratar jättetyst. Min sambo blev orolig om han fattat henne rätt. Levervärdena var bra. Hon ville vi ska skulle ge medicin 10 resp 22:00Hallå han är 7 år.....han sover 22:00...ja vi kunde ge 8 el 9 också....hm...min fråga är om vi ger åtta hur gör man de dagar han kanske är på frita redan 06:30?
Vi har fått reda på att det är rätt noga med tiderna men att man kan kolla om det fungerar att slå på en stund innan o efter men MAX 1 timme innan eller efter. Vissa barn fixar det inte o andra fixar det (bla Axel fixar det).