• Jontesfru

Epilepsitråden 11

amen nu  blir jag knasig.... alltså vi ska träffa dr den 6 maj ska kanske avvakta till dess?

Mamma till Anton 13år och Axel 3 år
  • Jontesfru

Längtar Vi hade den i en spruta o sprutade in den långt in mot kinden o höll upp munnen så var han tvungen att svälja. Ibland fick man det som kaskad över sig, men det handlade ju mer om att han svalde ner den fel (pga sin CP-skada) än att han inte gillade det/den. Nu får han den ju via sin knapp så nu är det ju inga problem längre. Vet vilken kamp det kan vara.Lycka till.

• Jontesfru
    Mopsan skrev 2010-04-29 12:20:57 följande:
    Haft världens mardröm på morgonen har bara suttit och gråtit nu. Lusk hade en mardrömsnatt. Inga direkta kramper men hur mkt hallucinationer som helst där han är hyper aggressiv och galen och får även reflex att kräkas. Höll på i flera timmar. Var här på sena morgonen helt slut så vi låg och vilade jag måste ha slummrat tillen kort stund vaknar till av prassel ljud. Lusk hade hittat lamictalen som låg intoppad i ett innerfack i min väska. Och har matat lillasyster med 50mg lamictal. Giftmedelinformationen säger att det sannolikt är lugnt men får hon utslag eller blir påverkad ska vi återkomma. Jag känner mig bara så hysteriskt värdelös just nu.
    NÄ DU ÄR INTE VÄRDELÖS!!! Sånt händer o om de på giftcentralen säger så får vi hålla tummarna att de vet vad de gör.

Alltså man kan inte sitta som en hök hela tiden... därför är PA bra...

Kramar!
  • Jontesfru

Schnappi Vad skönt att det löst sig med stödisarna under din o tösens Lunda-vistelse.

• Jontesfru
    Smuliz skrev 2010-05-04 16:12:32 följande:
    Var till ögonläkaren idag med Amanda, hon har dålig syn blir glasögon!Hur nu dom ska få henne att ha dom på sej, hon accepterar inte ens MÖSSA om jag inte knyter dubbelknut på den så hon inte får av sej den!Suck...Är väldigt närsynt. Hade -2,75 på ena ögat och -4,10 på andra.Men antar att det är väldigt vanligt med synfel på "sjuka" barn som Amanda...
    oj, ja det har jag också funderat på med Axel. Men om hon upplever det som ngt positivt så kanske kanske??
  • Jontesfru

Axel ser ju också dåligt, men man vet inte om det är "vanlig" närsynthet eller en annan synskada. Han var så oregerlig så vi får ta det när han sövs ner nästa gång.

• Jontesfru
    Smuliz skrev 2010-05-04 22:18:40 följande:
    Ögonläkaren lös i hennes ögon samtidigt som hon höll olika glas framför. Tog TID kan ja säja Sen efter fick Amanda titta in i en "kikare" på en nalle, och då ställdes datorn i kikaren in sej efter hennes syn, och vips fick dom några siffror Hon jämförde sedan det hon kommit fram till, och det som datorn visat och dom stämde så...Jag har inte märkt överhuvudtaget att Amanda skulle se dåligt så det blev en chock.Dom försökte visa upp bilder först, men hon skulle bara ta dom, hon ville INTE titta på dom alls
    Duktig tjej du har Smuliz. Att fixa en sån undersökning.
  • Jontesfru
    Smuliz skrev 2010-05-05 09:41:43 följande:
    Ja jag är förvånad själv Sitta i mitt knä i nästan 2 timmar men det gick ju inte klockrent precis, men det gick!Så fort den där "kikaren" började ställa in sej pep det ju en massa och då drog hon bort huvudet och ville titta vad det var som pep iställlet, och då hann den inte spara sej, så det blev att göra om ett par gånger innan det funkade.
    o en duktig mamma får jag tillägga!
  • Jontesfru
    Mopsan skrev 2010-05-05 20:26:32 följande:
    fanken och då krånglade arbetförmedlingens sida hursomhelst så är det en plats annons ifrån Livsanda assistans och i annonsen kan man bla läsa:6-årig levnadsglad pojke med grav epilepsi söker trygga och initiativrika assistenter som har ett stort tålamod och en god fysisk stabilitet. Då det finns dr i familjen och även ett intresse av ridning, så kan Du inte vara pälsdjursallergiker om Du skall arbeta på denna arbetplats.Sång, musik och drama är andra intressen. Schemalagd arbetstid. Det är viktigt att du har körkort men dock ej nödvändigt med egen bil.Ansökan Sista ansökningsdag: 2010-06-30 Provanställning 6 månader tillämpas. Platsen/platserna kommer att kunna tillsättas omgående.
    Har ni fått OK med PA nu? eller ansöker ni innan?
  • Jontesfru

Mopsan
    Gläder mig att ni fått ass. för oss var det en oerhörd lättnad.

Svar på tråden Epilepsitråden 11