• Jontesfru

Epilepsitråden 11

anne h Har du också upplevt det? Då är det kanske inte bara jag som är nojjig! Det retar mig till förbannelse att det fortfarande är så 2010 att om en mamma säger det så bara viftar de bort det, men om pappan säger samma sak så är det allvar. GGRRRR morr

Mamma till Anton 13år och Axel 2½ år
  • Jontesfru

happy2
    Va kul läsning.
    heja

• Jontesfru

här närmar sig Axels treårsdag med stormsteg (på tisdag nästa vecka) o jag får mer o mer panik (eller ångest). Hatar den dagen och älskar???!!? det är en dag/vecka med blandade känslor. Det bästa o värsta hände ju samtidigt. Ja ni fårstår kanske hur jag funderar?

• Jontesfru

Mopsan Skönt att mötet gick bra. Håller tummarna för lilltösen. Scnappi Vi är där nästa vecka och v 17 mån-onsd (men behöver nog torsdagen till att vila upp mig). V.18 är rätt uppbokad men kan på tisdagen. Annars är det ledigt v 19 (utom tisdagen). Jag hänger med det är bara att bestämma tid så dyker jag upp. Vi kommer vara en syn för gudarna... Jag springer förbi förlossningen o du försöker att inte komma till neo... äh det kommer gå bra. Kommer din tös hamna på NIVA (neo intensiven) eller BIVA (barn intensiven)? Borde vara NIVA eller har jag fel? För neo i Lund är uppdelat i två halvor ena NIVA o ena neo-avd (när man blivit lite bättre hamnar man där).

• Jontesfru
    060810 skrev 2010-04-14 21:45:54 följande:
    Anna:Jag har ingen aning om vilken hon hamnar på. Kanske ska höra med läkaren innan jag ringer och ber om ett besök? Jag ska ju till läkaren den 23:e så det är inte så jättelänge kvar.Jag kan typ i slutet på maj först tror jag. Otroligt mycket nu + att vi ska på semester i maj med. Blev inte Mallorca som planerat först utan Kroatien, men det skiter jag i.. :p Semester är det!Sen hur det går med lilleman där det får vi se.. Kan ju inte bli mkt värre än hemma...
    Då blir det nog bra, har inte så mycket planerat mer än fram till mitten av maj.

Skönt med semester. Det blir nog bra med lilleman. Muta med massor av glass... eller vad som nu fungerar.
  • Jontesfru
    060810 skrev 2010-04-15 14:24:32 följande:
    3bus:Jag köpte en Emmaljunga Nitro city, men jag vet inte om man kan ångra sig... Känns som jag köpt fel vagn just nu... Den har inte leverans förrän v. 18 och jag tror jag hittat en bättre vagn till Mino faktiskt...Det är Bugaboo Bee som vi hade tidigare men de har föbättrat den så nu är den så perfekt som jag vill att en vagn ska va till honom (anfallsskyddad) och den passar ju även att ha till bebis när hon kommer sen...Fan att jag inte såg att Buggan ändrat på vagnen så den blir perfekt till oss innan jag beställde Nitron...
    var beställde du den? borde ju gå
  • Jontesfru
    060810 skrev 2010-04-19 22:03:22 följande:
    Det var den jag hade o sålde... Nä jag blir förvånad om det funkar med ståbräda.. Men han gillar att stå på den idag men står då så han tittar mot mig.. :p Han är bra rolig den ungen.. :pMen vi får se. Provar utan syskonvagn och funkar det så är det bra, funkar det inte får jag hitta en begagnad på blocket.
    det finns ju ett säte (eller det fanns när Anton var liten...) som man sätter ovanpå vagnen o då sitter han o håller sig i samma handtag som du kör i. det kan ju vara något kanske?
    Mamma till Anton 13år och Axel 3 år
  • Jontesfru

usch måste bara få gnälla lite... av en anledning så fick jag igår fram papprena från HSAN (letade efter ett namn som ev. kunde hjälpa ngn annan) o det skulle jag nog inte gjort... Där är ju Axels hela journal från neo-tiden. ep aktivitet 3 dygn med eeg ep aktivitet. status epilepticus under 12h (när han var 3dygn) etc etc etc o oändliga mängder medicin... alltså varför läste jag det???

Men men vi hade världens roligaste kalas igår så det väger upp dels läsningen av journal o min ilska mot apoteket här i byn. Axel ska ju börja med Topimax o tänkte det är ju smart att göra en fredag, jovisst men medicinen kommer till apoteket tidigast på onsdag.... alltså 3 arb.dagar för att få hem den??? gick in på apoteket.se för att få den hemskickad, men just topimaxen måste man hämta ut på ett apotek (första gången) o då kommer det till apoteket (inte de fristående) o då måste jag åka till Lund o inte det på sjukhuset (nära BRH där vi är o tränar) utan nere i byn. Jaha????? så det blir att börja med den på onsdag helt enkelt...

o det är sannerligen en lång upptrappningstid. 11veckor?

Tackar nu har jag fått gnällt av mig.

• Jontesfru

Maskros 85
    Glömde ju välkomna dig!

• Jontesfru

han ska ha 2kapslar på morgonen o 3 kapslar på kvällen. 5x15=75mg/dygn.
    Först därefter ska vi trappa ut ergenylen. tydligen var det så lång upptrappning för att han inte ska bli för trött, men tycker ändå det är långsamt värre...

Svar på tråden Epilepsitråden 11