• Jontesfru

Epilepsitråden 11

Här har vi roligt värre! Mellan 14.30 o 15.30 räknade jag till 50 korta anfall för Axel. Så många på en timme har han inte haft sen mars -08... får ringa epilepsisköterskan på måndag. Undrar bara vilken läkare vi får Tove har ju flyttat!!!

Mamma till Anton 13år och Axel 2½ år
  • Jontesfru
    060810 skrev 2010-02-13 16:35:23 följande:
    Fy Anna!! det är ju för fasen 1 anfall i minuten nästan!Vad får han för sorts anfall? Frånvaro? Ryckningar?
    frånvaro o ryckningar

ja det är verkligen pecka.
  • Jontesfru
    anne h skrev 2010-02-14 18:02:49 följande:
    ibland -ytterst sällan dock- önskar jag att jag bodde i de södra delarna av landet..
    fast i år har vi nog lika mycket snö som ni  längre norrut... (fast vad vet jag har aldrig varit längre norrut än Vallentuna norr om Stockholm)
  • Jontesfru
    anne h skrev 2010-02-14 19:29:34 följande:
    men de talä ju så kônstût dännä södä u ju!
    aaa duuuuuuuuuuuuue fattar jau inte va due meijnar!???
  • Jontesfru

ja en träff hade suttit fint och vi ska nog förstå varandra!!!

Här har jag fått tag i ssk på hab så nu jagar hon dr. BRA!
    Här är det fortfarande inte under kontroll o ssk undrade varför vi inte gett stesolid? men den har jag funderat på men inte gett... aja nu får vi se hur det går. om inte hon får tag på dr så blir det en tur till Lund...

• Jontesfru
    060810 skrev 2010-02-15 08:33:52 följande:
    Anna:Åh jag tänker på er!! Jag som hoppades få läsa att allt var bra med Axel nu! Håller tummarna för att ssk får tag i dr. och ni slipper åka till Lund.Har du glömt gömma Axels pass så han inte kan åka till ep-land??Förresten, säg det till era ungar att när vi har träffen så ska de inte bli i ep-land!! Dit går inga resor mer nu, inställt för all framtid!!
    amen han har ju inget pass så jag förstår inte hur han kan åka dit...
  • Jontesfru
    Eldo skrev 2010-02-15 09:17:13 följande:
    Trist Anna att han fått så många anfall!Hm, då har ssk fått lite att jobba med för jag ringde henne vid kvart i åtta och hon skulle jaga dr...hahahaha.
    haha ja då har hon haft att göra! Hon fick tag i dr. ivf. dr ringde för en stund sedan. Nu ska vi höja alla hans mediciner så håller vi tummarna att det hjälper.
  • Jontesfru
    lillis23 skrev 2010-02-15 22:09:05 följande:
    1638, inget vidare jaga dr å be dom tag i det nu.krama lillenHär är krampsituationen helt åt helvete:( krampar varje dag nu, massa olika varianter och kvällarna är helvete, han skriker, krampar, trött och allt känns skit. Sista veckan har varit som en att åka rätt ner i det jäkla ep-hålet. Var ju hos läkaren för en v sen och hon var super negativ och hade typ inget att komma med. Skulle vänta och se...men nu har jag sett nog och har ringt hab-sköterskan å lämnat med för inte en jävla gång till att de ska vänta och vänta tills ungen är helt borta innan de reagerar. Pittbull mamma aktivera, check!!!Fick reda på tentaresultat från juridiken idag och fick på gränsen till VG, så gött!!!Ny energi och nu jäklar fight mot läkare imorgon, Håll gärna en tumme eller två.kram på er alla
    usch ja den däringa epn skulle man kunna ge en stor spark ibaken så den flög all världens väg!!!

Grattis till tentaresultatet det var ju lysande
  • Jontesfru
    sana70 skrev 2010-02-15 23:48:59 följande:
    Jag känner med er som får kämpa med de f....kramper dagligen...kram på er allihopa.Jag har bara mardrömmar och hoppas de stannar där i mardrömmarnas värld. Jag är världens sämsta mamma, imorse glömde jag ge medicin till min tjej och jag kom på det först när det var dags för kvällsdosen. Ingen ursäkt hjälper
    Äsch det gör ju inte dig till en dålig mamma!! Glömma medicinen det har vi nog alla glömt ngn gång...
  • Jontesfru
    malininorrköping skrev 2010-02-16 15:22:58 följande:
    Hej min son började som jag nämnt medicinera i lördags. Nu har han börjat rycka med huvudet lite, typ skakar....vad kan det bero på medicin? Ser tics aktigt ut
    var det ergenyl? Det kan bli så, men brukar gå över efter att kroppen vant sig. Går det inte över inom några dagar så kontakta dr.
Svar på tråden Epilepsitråden 11