• Mopsan

Epilepsitråden 11

Epilepsitrådens skyddsängel Vilmer vakar över våra barn. Saknar er ellie2. Tack för allt stöd.

Välkommen till Familjelivs epilepsi tråd där vi diskuterar allt om epilepsi, misstänkt epilepsi, leva med epilepsi eller om du bara vill beklaga dig eller har frågor/är nyfiken om epilepsi. Ni är alla välkommna.
    Tonen i tråden är trygg och varm och om någon uttrycker sig klumpigt försök att "missförstå rätt".

Nedan följer en kort beskrivning av några av oss som tjattrar här mest:

Schnappi i magen:
    Mino född mars 2008. Medicinerar med Trileptal och Atarax. Vi bor i Knislinge i Skåne.

AnnaSC:
    Axel född april 2007. Medicinerar med Lamictal, Ergenyl och Iktorivil. Hörby, Skåne

Mopsan:
     Lusken född juli 2004, Alternativa behandlingsmetoder i väntan på något bättre, Falköping Skaraborg

Triplet lady:
     Joar född juni 2008. Medicinerar med Sabrilex. Bor utomlands.

Myran 2008: 
    Född Augusti 2008. Medicinerar med Sabrilex, Absenor, Frisium, Betapred samt snart också Diacomit. Bor i Göteborg.

Smuliz:
    Amanda född Maj 2008. Medicinerar med Absenor och Iktorivil. Går på USÖ Örebro.

lillis23:
     Elliot född juli 2008. Medicinerar just nu med Lamictal, Absenor, Iktorivil, Theralen och Movicol. Bor i Värmland.

Happy2:
     Född 80 och medicineras med tegritol och Keppra, bor i Södertäje.

Mrs Ekka:
     Alvin född juli 2008. Mediciner just nu: Fenemal, Iktorivil, Topimax och Absenor. Bor i Dalarna

Per Se:
     dotter maj 2007. Ergenyl, Iktorivil, Lamotrigin, Trileptal. Simrishamn, Skåne

Eldo:
     D född 2003. Trileptal, Iktorivil och Lamictal/Lamotrigin.. Bor i Skåne.

Eela:
     M född 2005, medicineras med Tegretol, bor i Värmland

Tjiho!:
     Eddie född 2007. Mediciner just nu: Keppra, Lamotrigin, Nitrazepam, Inovelon, Betapred o Melatonin. Vi bor i Uppsala.

Kryztina:
     Wilmer född 2005. Mediciner just nu: Ergenyl och Trileptal. Bor i Halmstad.

Morrisey:
     Emil född 2008. Mediciner just nu: Sabrilex och Topimax. Bor i Malmö.

Busfrömamman:
     Dotter född nov 2005. Mediciner just nu: Trileptal och Keppra. Bor i Skåne

olle04:
     Son född april 2007 medicinerar just nu Topimax och Orfiril.

Little fisch:
     Ida född 2004 medicinerar just nu Lamictal. Bor i Karlskoga.

Linda1986:
     Felicia född aug 2008 medicinerar tegretol.

sana70:
     flicka född dec. 2008, medicinerar med Trileptal. Bor i Skåne.

vevve77a:
     Maja född aug 2009. Medicinerar fenemal & topimax. Bor i Eslöv

Malininorr:
     son född 2002, just fått veta om hans ep (absenser) behandling oklar än så länge

LÄNK TILL VÅR SIDA MED INFO OCH FAKTALÄNKAR BLA.
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m46201548.html

LÄNK TILL VÅRAN EP TRÅD NR 10
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48373148.html

{#lang_emotions_heart}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-13 22:10
    En liten vacker prins har alldeles för ung,
    Lämnat oss och saknaden är tung.
    En dag begav du dig iväg till ep land,
    där mötte du Gud och han tog dig i sin hand.
    Du kära lilla Alex du ska i våra hjärtan alltid finnas.
    Vi ska dig aldrig glömma utan alltid minnas.
    Vi önskar att vi hade dig kvar,
    men ska minnas den modiga pojke som du var.

Vila i frid Alex

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-23 23:18
    Länk till våran tråd där vi planerar för att mötas IRL

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m45001916.html
  • Svar på tråden Epilepsitråden 11
  • Jontesfru
    Längtar skrev 2010-02-26 17:42:57 följande:
    Igår var vi hos ep läkaren och ska göra EEG om 3-4 veckor och ska efter det börja med Lamotrigin.Sen ska vi göra magnet röngten om 3-4 månader.Är det någon som medicinerar med ergenyl och Lamotrigin?
    Axel medicinerar med dem och det fungerar bra. I takt med att han växer får vi höja doserna men det är ju inte så konstigt. Han brukar bara bli trött en vecka efteråt sen är han OK igen.
    Mamma till Anton 13år och Axel 2½ år
  • happy2

Mopsan,, men då vad otäckt,, jag kan verkligen se fallet framför mig o hur de kunnde ha sett ut då jag har fått sett hur trappan ser ut oxå,, Lille Lukas vännen,, gör verkligen ont i hjärtat på mig,, Hanna vännen,, massa kramar från mig, massor,,
    Jag är såå glad i dag,, jag har mina pojkar hos mig hela helgen,, jag hoppas verkligen att vi får en skön o bra helg tillsammans,, De har varit sjuka rätt mycket de senaste 3v o den här veckan fick de äntligen pencelin,, Sebban hade öi o luftvägsinfektion med hosta o hög feber,, Kevin Lungiflammation o infektionsastman som gjort de ordentligt trögt med hans anding, Alex Öi o astma han me,, men inte inte så illa so sina storebror,, feber där me,, Nu är de ju mycket bättre, men oj vad de är bleka,,

Sebastian, Kevin och Alexander
  • happy2

Jo tankarna kring att om de ska ta bort tumören jag har,, så kan de finnas risk för större personförändringar hos mig,,de skrämmer mig oehört,, jag vet att jag redan har fått personförändringar, de påpekas av mina vänner titt som tätt,, inte på något negativt sätt,,men de har ju kännt mig så pass länge så de känner av skillnaden, om man säger så,,

Sebastian, Kevin och Alexander
  • Jontesfru
    happy2 skrev 2010-02-26 23:10:12 följande:
    Jo tankarna kring att om de ska ta bort tumören jag har,, så kan de finnas risk för större personförändringar hos mig,,de skrämmer mig oehört,, jag vet att jag redan har fått personförändringar, de påpekas av mina vänner titt som tätt,, inte på något negativt sätt,,men de har ju kännt mig så pass länge så de känner av skillnaden, om man säger så,,
    kan inte förstå helt, men tanken på att de skulle in o ta bort delar ur Axels hjärna skrämde mig oerhört. Nu är ju den tanken avförd. Men man måste ju väga för o nackdelar.

Ojojoj! Happy2 ingen avundsvärd sits du är i.
  • Längtar

Anna Sc:Skönt att det fungerar bra,får hoppas att det fungerar bra på Noah också.Ja det är ju normalt att man får höja efter hur de växer.

• Kryztina
    fan vad jobbigt . hur stor är risken då? för personlh.förändringar?
    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.
  • Jontesfru
    Mopsan skrev 2010-02-26 16:55:40 följande:
    OMG vilken djävla dag det vart hittils. inte nog med att lillan är superförkyld och gnälligare än något. så är lusken värsta mr hu idag med katastrofala följder. Handrog omkull i trappan ansiktet först och det blev till ett fullständigt blodbad med näsblod. ochnu så klättrar han bara högt och lågt och är fullständigt omöjlig. gud giv mig styrka. 3BUS GRATTIS!
    oj det lät inte kul. Hoppas han har det bättre idag. ivf inga trappfall
  • lillis23
    Tänker på dig Happy och vilken utsatt situation du har...inga garantier finns hur allt blir och jag kan inte éns föreställa mig hur du har det. Hoppas du får en jättebra helg med dina småttingar iaf.

kramis
  • 060810
    http://speciellabarn.blogspot.com/

för er som vill har jag skapat en blogg där jag kommer skriva om vad som händer hos oss.
    startade den idag, känner att jag behöver få ur mig mycket och det kan va skönt att få ha en blogg och skriva av sig på.
    hade en blogg i början när Mino fick sina första anfall men sen orkade jag inte skriva men nu känner jag att det är så mycket som jag behöver få ut ibland.

om någon vill läsa så har jag skrivit ett ganska långt inlägg i autism-tråden om stödfamiljen bla. var så ledsen och behövde skriva av mig. men ungarna har det bra i a f enligt familjen och jag måste ju tro på det. har så svårt att släppa kontrollen och tänker ofta på dem.
    men idag har jag köpt present till Mino. Han ska få en dvd-spelare till sin tv. :) Har även städat hans rum och även storasysters. Vet inte vart jag fick kraften ifrån, men satte mig och började och så höll jag på.
    Har t o m dammat varenda pryl som står framme + leksakslådor (dock inte innehållet haha) och tvättat golvet i i a f Izabelles rum. Ikväll ska jag försöka njuta av os och en god pizza! :)  har inte ätit pizza på jag vet inte hur länge, men jag känner för en pizza ikväll. :)
  • kommande år

Jag har läst hur ni har det, familjer med barn som har epilepsi.
    Själv är jag vuxen med epilepsi och kan känna igen mig i delar av vad ni skriver från egen erfarenhet.
    Själv var jag 7-8 år när jag fick epilepsianfall första gången.
    Jag delar gärna med mig av "kunskaper" och "erfarenheter" hur det är att leva med epilepsi om ni vill.

Svar på tråden Epilepsitråden 11