• Mopsan

Epilepsitråden 11

Epilepsitrådens skyddsängel Vilmer vakar över våra barn. Saknar er ellie2. Tack för allt stöd.

Välkommen till Familjelivs epilepsi tråd där vi diskuterar allt om epilepsi, misstänkt epilepsi, leva med epilepsi eller om du bara vill beklaga dig eller har frågor/är nyfiken om epilepsi. Ni är alla välkommna.
    Tonen i tråden är trygg och varm och om någon uttrycker sig klumpigt försök att "missförstå rätt".

Nedan följer en kort beskrivning av några av oss som tjattrar här mest:

Schnappi i magen:
    Mino född mars 2008. Medicinerar med Trileptal och Atarax. Vi bor i Knislinge i Skåne.

AnnaSC:
    Axel född april 2007. Medicinerar med Lamictal, Ergenyl och Iktorivil. Hörby, Skåne

Mopsan:
     Lusken född juli 2004, Alternativa behandlingsmetoder i väntan på något bättre, Falköping Skaraborg

Triplet lady:
     Joar född juni 2008. Medicinerar med Sabrilex. Bor utomlands.

Myran 2008: 
    Född Augusti 2008. Medicinerar med Sabrilex, Absenor, Frisium, Betapred samt snart också Diacomit. Bor i Göteborg.

Smuliz:
    Amanda född Maj 2008. Medicinerar med Absenor och Iktorivil. Går på USÖ Örebro.

lillis23:
     Elliot född juli 2008. Medicinerar just nu med Lamictal, Absenor, Iktorivil, Theralen och Movicol. Bor i Värmland.

Happy2:
     Född 80 och medicineras med tegritol och Keppra, bor i Södertäje.

Mrs Ekka:
     Alvin född juli 2008. Mediciner just nu: Fenemal, Iktorivil, Topimax och Absenor. Bor i Dalarna

Per Se:
     dotter maj 2007. Ergenyl, Iktorivil, Lamotrigin, Trileptal. Simrishamn, Skåne

Eldo:
     D född 2003. Trileptal, Iktorivil och Lamictal/Lamotrigin.. Bor i Skåne.

Eela:
     M född 2005, medicineras med Tegretol, bor i Värmland

Tjiho!:
     Eddie född 2007. Mediciner just nu: Keppra, Lamotrigin, Nitrazepam, Inovelon, Betapred o Melatonin. Vi bor i Uppsala.

Kryztina:
     Wilmer född 2005. Mediciner just nu: Ergenyl och Trileptal. Bor i Halmstad.

Morrisey:
     Emil född 2008. Mediciner just nu: Sabrilex och Topimax. Bor i Malmö.

Busfrömamman:
     Dotter född nov 2005. Mediciner just nu: Trileptal och Keppra. Bor i Skåne

olle04:
     Son född april 2007 medicinerar just nu Topimax och Orfiril.

Little fisch:
     Ida född 2004 medicinerar just nu Lamictal. Bor i Karlskoga.

Linda1986:
     Felicia född aug 2008 medicinerar tegretol.

sana70:
     flicka född dec. 2008, medicinerar med Trileptal. Bor i Skåne.

vevve77a:
     Maja född aug 2009. Medicinerar fenemal & topimax. Bor i Eslöv

Malininorr:
     son född 2002, just fått veta om hans ep (absenser) behandling oklar än så länge

LÄNK TILL VÅR SIDA MED INFO OCH FAKTALÄNKAR BLA.
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m46201548.html

LÄNK TILL VÅRAN EP TRÅD NR 10
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48373148.html

{#lang_emotions_heart}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-13 22:10
    En liten vacker prins har alldeles för ung,
    Lämnat oss och saknaden är tung.
    En dag begav du dig iväg till ep land,
    där mötte du Gud och han tog dig i sin hand.
    Du kära lilla Alex du ska i våra hjärtan alltid finnas.
    Vi ska dig aldrig glömma utan alltid minnas.
    Vi önskar att vi hade dig kvar,
    men ska minnas den modiga pojke som du var.

Vila i frid Alex

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-23 23:18
    Länk till våran tråd där vi planerar för att mötas IRL

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m45001916.html
  • Svar på tråden Epilepsitråden 11
  • Morrisey

Stor kram Schnappi! Önskar du slapp gå igenom det här.

♥ Son född augusti-04 ♥ Son född juni-08 ♥
  • Triplet lady

Schnappi, oh my god! Ar sa ledsen att lasa detta. Hoppas att du har manniskor nara som tar hand om dig nu. *KRAM*

• Kryztina

oj, vad ledsen jag blir för din skull!
    många många kramar, även om det inte hjälper just nu! Kram

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.
  • 060810

Åh ni skulle bara veta vad kramarna betyder. Det värmer så jäkla mycket mer än man kan tro!
    Jag bara gråter här. Tror detta är värre än ep debuten på Mino faktiskt.. Ett jäkla slag i magen var vad det vart.
    Jag och Mino som skulle handla kläder och beställa vagn idag.. Nu vågar jag ingenting...
    Rädslan sitter utanpå kroppen just nu och tankarna maler i skallen på mig.. Känner skuld fast jag inte ska göra det. Men jag måste tro på att min tjej klarar  detta och är stark. Vi ska klara det tillsammans!

• 2små2stora
    Schnappi: Nej vilket tråkigt besked. Massor med kramar till dig.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Triplet lady
    060810 skrev 2010-03-25 21:54:47 följande:
    Åh ni skulle bara veta vad kramarna betyder. Det värmer så jäkla mycket mer än man kan tro!Jag bara gråter här. Tror detta är värre än ep debuten på Mino faktiskt.. Ett jäkla slag i magen var vad det vart.Jag och Mino som skulle handla kläder och beställa vagn idag.. Nu vågar jag ingenting...Rädslan sitter utanpå kroppen just nu och tankarna maler i skallen på mig.. Känner skuld fast jag inte ska göra det. Men jag måste tro på att min tjej klarar  detta och är stark. Vi ska klara det tillsammans!
    Har haller vi alla tummar som finns for att det "bara" ar diafragmabrack som gar att operera och inget annat dumt! Men skuld? Det finns ju absolut ingen anledning, det ar ju inte ditt fel att det har hander!
  • trållmor
    060810 skrev 2010-03-25 14:52:52 följande:
    Jag befinner mig i stor chock! *det är inte tvillingar* Min älskade bebis har en allvarlig missbildning som heter diafragmabråck. :(Just nu har bebis hjärtat på höger sida och levern där hjärtat ska sitta. :(Jag befinner mig i mer än chocktillstånd. Jag vet inte riktigt hur jag känner.Bara gråter så fort jag tänker på det och tårarna rinner på mig när jag skriver detta. Först såg allting hur normalt ut som helst, men helt plötsligt så hämtar hon som gör ul:et en läkare som kommer in och tittar. Hon sitter tyst i ca 2 min (kändes som en evighet) och tittar på skärmen och har sig. Sen säger hon:Jag är ledsen men ditt barn har en allvarlig missbildning som heter diafragmabråck. Hjärtat sitter på höger sida och levern sitter där hjärtat borde suttit.Då börjar jag stortjuta! För det var INTE så mitt ultraljud skulle gå till!! Jag skulle gå därifrån med ett friskt barn och få veta könet.Enda positiva är att jag fick veta könet och det är en liten flicka. Det har gjorts fostervattensprov och på måndag ska jag till Lund på extra kontroll och mätning av hur pass stor missbildningen är.Visar fostervattensprovet på en kromosomavvikelse så kommer de inte rädda mitt barn men visar det inte på något onormalt så kommer jag bli snittad i Lund och de ska försöka rädda min lilla flicka där. Nä nu gråter jag igen.Men nu vet ni.Det föds inte ens (statisktiskt sett) ett barn per år med det här på mitt sjukhus, ca 1 vartannat år. VARFÖR JUST MITT BARN???????Väldigt ot kanske, men jag kanske försvinner några dagar för att hämta mig från den värsta chocken.
    Nu känner inte jag dig, och har bara skrivit ett inlägg i tråden, men kan inte låta bli att ge dig en jättestor kram!!! Vilket tråkigt besked att få *massvis med kramar från mig också*
    Mattis -06, Aliina & Timon -07, Neelah 3/12 -09
  • Jontesfru
    060810 skrev 2010-03-25 21:54:47 följande:
    Åh ni skulle bara veta vad kramarna betyder. Det värmer så jäkla mycket mer än man kan tro!Jag bara gråter här. Tror detta är värre än ep debuten på Mino faktiskt.. Ett jäkla slag i magen var vad det vart.Jag och Mino som skulle handla kläder och beställa vagn idag.. Nu vågar jag ingenting...Rädslan sitter utanpå kroppen just nu och tankarna maler i skallen på mig.. Känner skuld fast jag inte ska göra det. Men jag måste tro på att min tjej klarar  detta och är stark. Vi ska klara det tillsammans!
    att känna skuld är nog lätt (vet hur jag själv är) MEN det är inte ditt fel detta, det är bara ren dj-la otur. Livet är inte rättvist det är i vissa fal rent ut sagt orättvist.

o vet du vad jag tror att du o Mino skulle må bra (nej det var kanske fel ord) av att gå o handla kläder o vagn. Kan ju bygga upp ett litet uns av hopp i dig. Hoppas innerligt att du förstår hur jag tänker. Köp vagnen i en butik som har garanti så om det gud förbjude går rent åt h-te så kan ni lämna tillbaka den utan att det kostar dig något.

Vet du vad min första tanke var när Axel kom?
    Vad ska jag göra med vagnen o bilbarnstolen om han dör?
    Helt sjukt att det var ens första tanke! Direkt efteråt undrade man ju helt andra saker, men....

Schnappi tänker på dig jättemycket. Du vet var jag finns o Skåne är inte så stort o jag har bil...
    Mamma till Anton 13år och Axel 2½ år
  • Jontesfru

om du behöver en axel att gråta mot.

Mamma till Anton 13år och Axel 2½ år
  • Mopsan

schnappi blir så ledsen. Men är det något vi är bra på här i den här tråden så är det att hoppas. Jag hoppas för dig och din dotter.

stor kram tjejen

{#lang_emotions_heart}

Svar på tråden Epilepsitråden 11