• Mopsan

Epilepsitråden 11

Epilepsitrådens skyddsängel Vilmer vakar över våra barn. Saknar er ellie2. Tack för allt stöd.

Välkommen till Familjelivs epilepsi tråd där vi diskuterar allt om epilepsi, misstänkt epilepsi, leva med epilepsi eller om du bara vill beklaga dig eller har frågor/är nyfiken om epilepsi. Ni är alla välkommna.
    Tonen i tråden är trygg och varm och om någon uttrycker sig klumpigt försök att "missförstå rätt".

Nedan följer en kort beskrivning av några av oss som tjattrar här mest:

Schnappi i magen:
    Mino född mars 2008. Medicinerar med Trileptal och Atarax. Vi bor i Knislinge i Skåne.

AnnaSC:
    Axel född april 2007. Medicinerar med Lamictal, Ergenyl och Iktorivil. Hörby, Skåne

Mopsan:
     Lusken född juli 2004, Alternativa behandlingsmetoder i väntan på något bättre, Falköping Skaraborg

Triplet lady:
     Joar född juni 2008. Medicinerar med Sabrilex. Bor utomlands.

Myran 2008: 
    Född Augusti 2008. Medicinerar med Sabrilex, Absenor, Frisium, Betapred samt snart också Diacomit. Bor i Göteborg.

Smuliz:
    Amanda född Maj 2008. Medicinerar med Absenor och Iktorivil. Går på USÖ Örebro.

lillis23:
     Elliot född juli 2008. Medicinerar just nu med Lamictal, Absenor, Iktorivil, Theralen och Movicol. Bor i Värmland.

Happy2:
     Född 80 och medicineras med tegritol och Keppra, bor i Södertäje.

Mrs Ekka:
     Alvin född juli 2008. Mediciner just nu: Fenemal, Iktorivil, Topimax och Absenor. Bor i Dalarna

Per Se:
     dotter maj 2007. Ergenyl, Iktorivil, Lamotrigin, Trileptal. Simrishamn, Skåne

Eldo:
     D född 2003. Trileptal, Iktorivil och Lamictal/Lamotrigin.. Bor i Skåne.

Eela:
     M född 2005, medicineras med Tegretol, bor i Värmland

Tjiho!:
     Eddie född 2007. Mediciner just nu: Keppra, Lamotrigin, Nitrazepam, Inovelon, Betapred o Melatonin. Vi bor i Uppsala.

Kryztina:
     Wilmer född 2005. Mediciner just nu: Ergenyl och Trileptal. Bor i Halmstad.

Morrisey:
     Emil född 2008. Mediciner just nu: Sabrilex och Topimax. Bor i Malmö.

Busfrömamman:
     Dotter född nov 2005. Mediciner just nu: Trileptal och Keppra. Bor i Skåne

olle04:
     Son född april 2007 medicinerar just nu Topimax och Orfiril.

Little fisch:
     Ida född 2004 medicinerar just nu Lamictal. Bor i Karlskoga.

Linda1986:
     Felicia född aug 2008 medicinerar tegretol.

sana70:
     flicka född dec. 2008, medicinerar med Trileptal. Bor i Skåne.

vevve77a:
     Maja född aug 2009. Medicinerar fenemal & topimax. Bor i Eslöv

Malininorr:
     son född 2002, just fått veta om hans ep (absenser) behandling oklar än så länge

LÄNK TILL VÅR SIDA MED INFO OCH FAKTALÄNKAR BLA.
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m46201548.html

LÄNK TILL VÅRAN EP TRÅD NR 10
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48373148.html

{#lang_emotions_heart}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-13 22:10
    En liten vacker prins har alldeles för ung,
    Lämnat oss och saknaden är tung.
    En dag begav du dig iväg till ep land,
    där mötte du Gud och han tog dig i sin hand.
    Du kära lilla Alex du ska i våra hjärtan alltid finnas.
    Vi ska dig aldrig glömma utan alltid minnas.
    Vi önskar att vi hade dig kvar,
    men ska minnas den modiga pojke som du var.

Vila i frid Alex

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-23 23:18
    Länk till våran tråd där vi planerar för att mötas IRL

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m45001916.html
  • Svar på tråden Epilepsitråden 11
  • happy2
    sockertoppspinglan skrev 2010-03-26 21:22:20 följande:
    Usch, i dag har V haft krampanfall. Första gången på ca en månad. Han nickade till med huvudet en 7-8 gånger totalt i eftermiddags. Men verkade helt opåverkad av det. Han var på golvet och jagade katten...Vi har nyss gått över helt till Absenor. Han har just nu ögoninflamation och har nu på kvällen kräkts upp allt han har ätit i dag. Undrar om det är därför han fick anfall. De senaste gångerna han har haft det så har det varit i samband med att han har varit annat sjuk, typ magsjuka, feber, förkylning mm. Kan det vara så?
    Kramtröskeln kam absolut bli lägre pga infektionen i kroppen,,sen att han kan ha kräkts opp medecinerna han ska ha liggandes i kroppen som ska häva kramper,,, De är kämpigt, men blir de allt för mycket får ni kanske ta han till läkaren, krya på
    Sebastian, Kevin och Alexander
  • sockertoppspinglan
    happy2 skrev 2010-03-27 07:33:31 följande:
    Kramtröskeln kam absolut bli lägre pga infektionen i kroppen,,sen att han kan ha kräkts opp medecinerna han ska ha liggandes i kroppen som ska häva kramper,,, De är kämpigt, men blir de allt för mycket får ni kanske ta han till läkaren, krya på
    Som tur är så fick han behålla medicinen i går kväll och han har sovit som en stock hela natten (han var väl så utmattad..) Fick i honom lite dofilus igår kväll, bara några tsk så han kunde få i sig medicinen. I dag har han dock ätit jättebra och är hur pigg som helst. Ögonen är också bättre. Ser en ljusning i allafall.

Schnappi: trots att jag inte har varit inne här så mycket så skickar jag STOORA STYRKEKRAMAR  från mig och Victor.
  • 060810

Tack för alla kramar och ord! :)

Har ni tips på vad jag kan göra med Mino? Han är "magsjuk" nu för 5:e dagen... Blir så trött på det.. Han orkar ingenting.. Inte stå eller gå eller nåt.. Sover mest...
    Barnakuten ville inte ta emot oss igår för han kräkte ju inte så mycket och hade ju inte mycket diaree..
    Nä 1-3 kräkningar per dag och 1-2 lösa blöjor per dag. Idag var det bara gult vatten som kom ut...
    Imorgon fyller han ju 2 år med och vill att han ska orka vara vaken lite då i a f. Tror ni man kan åka in o kräva att de ger honom dropp? Märkt av mer ryckningar på honom med, men tro fan det så som han mår.. :(
    Han varken äter eller dricker.. Handlar om små små mängder vätska och mat har det inte varit sen i tisdags vid lunch... Han är så tunn nu stackarn...

• 2små2stora
    060810 skrev 2010-03-27 14:36:31 följande:
    Tack för alla kramar och ord! :)Har ni tips på vad jag kan göra med Mino? Han är "magsjuk" nu för 5:e dagen... Blir så trött på det.. Han orkar ingenting.. Inte stå eller gå eller nåt.. Sover mest...Barnakuten ville inte ta emot oss igår för han kräkte ju inte så mycket och hade ju inte mycket diaree..Nä 1-3 kräkningar per dag och 1-2 lösa blöjor per dag. Idag var det bara gult vatten som kom ut...Imorgon fyller han ju 2 år med och vill att han ska orka vara vaken lite då i a f. Tror ni man kan åka in o kräva att de ger honom dropp? Märkt av mer ryckningar på honom med, men tro fan det så som han mår.. :(Han varken äter eller dricker.. Handlar om små små mängder vätska och mat har det inte varit sen i tisdags vid lunch... Han är så tunn nu stackarn...
    Hur ofta kissar han?
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 060810

3bus:
    Inte kissat på minst 12 timmar i a f. Åkte in med honom vid kl 16, men de vägrade ta emot oss. Spelade ingen roll vad jag sa, utan vi skulle åka hem och fortsätta ge vätskeersättning.
    Hon sa: men han kräker ju inte så mycket och inte mycket diaree heller... Nä det håller jag med om, men en unge som det brukar va fart i som bara vill sova och inte orkar något mår ju inte bra..
    Han lekte lite smått där inne för att sen stendäcka så fort han hamnade i bilen... Han ansågs för pigg eftersom han kunde leka där inne en liten stund...

• MalinAnnaJosefine
    regnbågsbaby skrev 2010-03-26 08:13:12 följande:
    Hej! Jag har haft små ryckningar hur länge som helst men som inte besvärat mig så mycket eftersom de varit just små ryckningar..fram till förra veckan.. nu har jag stora kraftiga ryckningar i hela kroppen och det rycker hela tiden och det är mest i ryggen..det är såå irriterande.. jag äter trileptal och har nu även börjat ta ergenyl pga ryckningarna.. finns det nån mer här som känner igen detta? Blir galen snart! Jag har epilepsi.
    Dina ryckningar låter precis som min sons ep. Fast han är ju så liten så jag vet ju inte hur han upplever det. Han började med ergenyl, men har nu också fått keppra!
    Vackra Oliver 2 juni 2009
  • 060810

Vill bara säga stort grattis till Mino på hans 2 års dag idag! :)
    Stora killen redan 2 år!! Helt sjukt!!
    Han har fått må bra idag med och har varit glad stora delar av dagen i a f. :)
    Har lekt med sina nya presenter och ätit lite tårta och lite kakor. :) *inte sett ungen äta på 5 dagar så det var skönt*
    Det var en nöjd kille som gick och la sig ikväll! :)

• 2små2stora
    060810 skrev 2010-03-28 20:58:09 följande:
    Vill bara säga stort grattis till Mino på hans 2 års dag idag! :) Stora killen redan 2 år!! Helt sjukt!! Han har fått må bra idag med och har varit glad stora delar av dagen i a f. :) Har lekt med sina nya presenter och ätit lite tårta och lite kakor. :) *inte sett ungen äta på 5 dagar så det var skönt* Det var en nöjd kille som gick och la sig ikväll! :)
    Grattis Mino Vad skönt att han börjar må lite bättre nu.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Jontesfru
    Vill bara säga stort grattis till Mino på hans 2 års dag idag! :)Stora killen redan 2 år!! Helt sjukt!!Han har fått må bra idag med och har varit glad stora delar av dagen i a f. :)Har lekt med sina nya presenter och ätit lite tårta och lite kakor. :) *inte sett ungen äta på 5 dagar så det var skönt*Det var en nöjd kille som gick och la sig ikväll! :)
    GRATTIS MINO. Din söta påg.
    Mamma till Anton 13år och Axel 2½ år
  • Smuliz
    Vill bara säga stort grattis till Mino på hans 2 års dag idag! :)Stora killen redan 2 år!! Helt sjukt!!Han har fått må bra idag med och har varit glad stora delar av dagen i a f. :)Har lekt med sina nya presenter och ätit lite tårta och lite kakor. :) *inte sett ungen äta på 5 dagar så det var skönt*Det var en nöjd kille som gick och la sig ikväll! :)
    Åh va kul

Grattis Mino!
Svar på tråden Epilepsitråden 11