• Mopsan

Epilepsitråden 11

Epilepsitrådens skyddsängel Vilmer vakar över våra barn. Saknar er ellie2. Tack för allt stöd.

Välkommen till Familjelivs epilepsi tråd där vi diskuterar allt om epilepsi, misstänkt epilepsi, leva med epilepsi eller om du bara vill beklaga dig eller har frågor/är nyfiken om epilepsi. Ni är alla välkommna.
    Tonen i tråden är trygg och varm och om någon uttrycker sig klumpigt försök att "missförstå rätt".

Nedan följer en kort beskrivning av några av oss som tjattrar här mest:

Schnappi i magen:
    Mino född mars 2008. Medicinerar med Trileptal och Atarax. Vi bor i Knislinge i Skåne.

AnnaSC:
    Axel född april 2007. Medicinerar med Lamictal, Ergenyl och Iktorivil. Hörby, Skåne

Mopsan:
     Lusken född juli 2004, Alternativa behandlingsmetoder i väntan på något bättre, Falköping Skaraborg

Triplet lady:
     Joar född juni 2008. Medicinerar med Sabrilex. Bor utomlands.

Myran 2008: 
    Född Augusti 2008. Medicinerar med Sabrilex, Absenor, Frisium, Betapred samt snart också Diacomit. Bor i Göteborg.

Smuliz:
    Amanda född Maj 2008. Medicinerar med Absenor och Iktorivil. Går på USÖ Örebro.

lillis23:
     Elliot född juli 2008. Medicinerar just nu med Lamictal, Absenor, Iktorivil, Theralen och Movicol. Bor i Värmland.

Happy2:
     Född 80 och medicineras med tegritol och Keppra, bor i Södertäje.

Mrs Ekka:
     Alvin född juli 2008. Mediciner just nu: Fenemal, Iktorivil, Topimax och Absenor. Bor i Dalarna

Per Se:
     dotter maj 2007. Ergenyl, Iktorivil, Lamotrigin, Trileptal. Simrishamn, Skåne

Eldo:
     D född 2003. Trileptal, Iktorivil och Lamictal/Lamotrigin.. Bor i Skåne.

Eela:
     M född 2005, medicineras med Tegretol, bor i Värmland

Tjiho!:
     Eddie född 2007. Mediciner just nu: Keppra, Lamotrigin, Nitrazepam, Inovelon, Betapred o Melatonin. Vi bor i Uppsala.

Kryztina:
     Wilmer född 2005. Mediciner just nu: Ergenyl och Trileptal. Bor i Halmstad.

Morrisey:
     Emil född 2008. Mediciner just nu: Sabrilex och Topimax. Bor i Malmö.

Busfrömamman:
     Dotter född nov 2005. Mediciner just nu: Trileptal och Keppra. Bor i Skåne

olle04:
     Son född april 2007 medicinerar just nu Topimax och Orfiril.

Little fisch:
     Ida född 2004 medicinerar just nu Lamictal. Bor i Karlskoga.

Linda1986:
     Felicia född aug 2008 medicinerar tegretol.

sana70:
     flicka född dec. 2008, medicinerar med Trileptal. Bor i Skåne.

vevve77a:
     Maja född aug 2009. Medicinerar fenemal & topimax. Bor i Eslöv

Malininorr:
     son född 2002, just fått veta om hans ep (absenser) behandling oklar än så länge

LÄNK TILL VÅR SIDA MED INFO OCH FAKTALÄNKAR BLA.
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m46201548.html

LÄNK TILL VÅRAN EP TRÅD NR 10
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48373148.html

{#lang_emotions_heart}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-13 22:10
    En liten vacker prins har alldeles för ung,
    Lämnat oss och saknaden är tung.
    En dag begav du dig iväg till ep land,
    där mötte du Gud och han tog dig i sin hand.
    Du kära lilla Alex du ska i våra hjärtan alltid finnas.
    Vi ska dig aldrig glömma utan alltid minnas.
    Vi önskar att vi hade dig kvar,
    men ska minnas den modiga pojke som du var.

Vila i frid Alex

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-23 23:18
    Länk till våran tråd där vi planerar för att mötas IRL

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m45001916.html
  • Svar på tråden Epilepsitråden 11
  • anne h
    2små2stora skrev 2010-04-05 21:56:58 följande:
    Till barnen med odins tror jag det är helmask. Det borde inte vara något problem.
    va skönt att höra! Tack.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • 060810
    Jontesfru skrev 2010-04-05 21:56:06 följande:
    anne h Har du också upplevt det? Då är det kanske inte bara jag som är nojjig! Det retar mig till förbannelse att det fortfarande är så 2010 att om en mamma säger det så bara viftar de bort det, men om pappan säger samma sak så är det allvar. GGRRRR morr
    Ja se på mig. Jag höll på i 1 år med Minos alla läkare innan min mamma sa samma sak som mig och då fick han sin diagnos! Helt jävla sjukt!!
    Är så trött på hela systemet hur det funkar nu att jag kräks på det!
    Som mamma är man hispig och vet inget.. :(
  • mamma till stjärnöga

Vi har gjort en ny videotelemetri och äntligen fått lite positiva besked. Dagtid såg det rätt bra ut och nattetid är det en hel del hyss och spikes kvar men CSWS bilden är BORTA!!!!!!!!!!!! Peppar peppar o allt annat trä att ta i. Just nu finns i alla fall inget som skadar hennes myelin. Vi blir kvar i ketovärlden ett tag till ser det ut som men det är det värt, känns mycket lättare nu när vi får se resultat.

• 2små2stora
    Schnappi: Kan inte din mamma åka med honom till akuten och låtsas att hon är barnvakt eller nåt? Är han likadan om hon inhalerar honom?
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • happy2

Schnappy,, hur går de med pyret i magen då?,, Är allt som de ska där Nu?

Sebastian, Kevin och Alexander
  • 060810
    happy2 skrev 2010-04-06 17:52:22 följande:
    Schnappy,, hur går de med pyret i magen då?,, Är allt som de ska där Nu?
    Nä du Happy, det är inte som det ska i magen tyvärrr.. :/  fortfarande samma missbildning. :( Fick inga svar på fostervattensprovet i torsdags heller som de lovat och inte idag... Börjar tröttna rejält för jag vill veta NU!

3bus:
    Ja det var en idé. Kanske skulle höra med henne om det om han inte blir bättre här snart. Han är så jävla hostig och febrig här nu att det är hemskt.. och då ska vi inte tala om hur ryckigt det blir här... lilla ungen!!! feberfri 1 vecka typ o nu på det igen.. :(   Men han får Ery-max mot bakterier i näsan så det är nog ingen bakteriell infektion han har för han blev dålig i fredags/lördags och började med antibiotikan i torsdags...
  • anne h
    060810 skrev 2010-04-06 20:05:58 följande:
    Nä du Happy, det är inte som det ska i magen tyvärrr.. :/  fortfarande samma missbildning. :( Fick inga svar på fostervattensprovet i torsdags heller som de lovat och inte idag... Börjar tröttna rejält för jag vill veta NU!
    Nämen! jag har inte läst här i tråden på sistone så mkt.. o missat detta!
    Hoppas allt är bra med din lilla tjej, att det bara är diafragmabråcket. ("bara"...)
    Lilljänta (17 år nu. ) hade en klasskompis i grundskolan som har samma sak. Tur nog så har ju kunskapen om hur de ska op detta gått framåt massor sedan denna tjej föddes.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • 060810

Anne:
    Ja än så länge är det ju bara diafragmabråck.. :p så länge jag inte har några andra svar så får jag utgå från att fvp ser normalt ut. Kanske det happy undrade över, mitt fvp? Hatar att inte få svar från dem som utlovat!

• happy2

Schnappy jag hoppas på de bästa för dig o pyret i magen,, massor av kramar på er,,

Eldo tack för tankarna,, de värmer,, kram tillbaka..

Men Jag ser frammåt,, possetivt, jag måste, visst så är jag ner o vacklar absolut,, men jag har fantastiska vänner som jag aldrig trodde fanns,, Oj vad jag är lyckligt lottad,,,

Mina Barn,, de är mina livstenar,,

Sebastian, Kevin och Alexander
Svar på tråden Epilepsitråden 11