Anonym skrev 2010-02-01 17:20:26 följande:
Fortfarande så finns det där skumma smst som talar emot mannens ord. Därför att om hon får reda på det nu så kan hon göra nåt åt det snabbare än att hinna bygga upp massa annat och sen PANG får hon reda på att personen bakom sms talade sanning. Jag tycker
iaf att hon inte ska vara så naiv och lita blint på sin man när hon faktiskt fått ganska skumma sms som skulle kunna betyda nåt,det skulle inte vara första gången i världshistorien som otrohet kommer fram på det sättet,faktiskt. Du skulle ha garvat men det skulle inte jag gjort och det gjorde inte
ts heller.
Jag skulle alltså garva åt den tragiska människan, inte åt det jag blev utsatt för.
men ärligt, jag lämnar tråden nu. Jag har sagt mitt. Utan tillit är förhållandet ingenting värt enligt mig, men andra kanske tycker olika och tycker det är helt okej att vara misstänksam mot sin partner, och även att partnern är misstänksam mot dem. Själv skulle jag bli otroligt besviken om min sambo skulle tvivla på mitt ord, trots att det är vanligt med otrohet.
Hur var det nu, oskyldig tills motsatsen bevisas, eller "misstänk direkt så fort det plingar till i mobilen"?
Det måste vara jobbigt att gå runt och misstro varandra hela tiden. Vad lätt det måste vara för den som vill förstöra ett förhållande att faktiskt göra det. Bara skicka ett sms så är saken klar, typ...är det inte otrohet så förstörs allt när den ena börjar anklaga den andre för attt ljuga eller börjar snoka, för tänk-om-ifall-att! Då behövs ju inte ens ett sms, bara att sätta igång och "hålla ögonen öppna" även UTAN sms, för tääänk om han är otrogen och ingen sms:ar mig!