• Anonym

skumt??

Fick ett sms ikväll av någon "Vet du var din man är? Skulle inte tro att du vet, men jag kan upplysa dig, han är med mig!".

När jag ringer numret så är det ingen som svarar och jag hittar ingen på eniro med det numret. 

• Svar på tråden skumt??
  • LCC

Ingen rök utan eld som bekant. Vad säger dig din instinkt? Lita på den, den har en tendens att stämma. Hemligt nummer visas inte i displayen på telefonen, så har du nummret så kan du hitta det. Finns det inte hos 118118 så kan det vara ett växelnummer. Då kan du söka genom att byta ut de sista siffrorna i telefonnummret med nollor, då får du reda på vilket företag det kan tänkas vara. Sen ringer du växeln och säger att du har fått ett samtal från det här nummret, (hela sifferkombinationen), och undrar vem det går till. Sen har du ev lite mer att konfrontera din man med. Om det skulle visa sig vara någon rök... De flesta men och kvinnor är väl inte otrogna men det finns ju tyvärr lite svinpälsar här och var av båda könen. Det viktigaste är ju att veta så att man själv kan göra ett aktivt val i situationen. Varför ska den svikna behöva fortsätta sitt liv i ovisshet och förnedring?

• Anonym (T)
    Anonym skrev 2010-02-01 03:42:04 följande:
    Svar på: "nej det går inte. det finns en anlednign att man har ett hemligt nr. ett hemligt nr får aldrig lämnas ut. du kan itne ringa till eniro och be att få ett nr som visar sig vara hemligt, då får de inte ge ut det." Svar: Man får inte ut det hemliga numret, man får namn och adress på den som har det dock.
    nej inte det heller.
  • Anonym
    Anonym (T) skrev 2010-02-01 08:08:14 följande:
    nej inte det heller.
    Vid en spårning får man det, Har gjort flertalet spårningar och det är just de uppgifterna man får ut. Namn och adress men inte nummer.
  • Anonym (nej)
    Anonym skrev 2010-02-01 03:42:04 följande:
    Svar på: "nej det går inte. det finns en anlednign att man har ett hemligt nr. ett hemligt nr får aldrig lämnas ut. du kan itne ringa till eniro och be att få ett nr som visar sig vara hemligt, då får de inte ge ut det." Svar: Man får inte ut det hemliga numret, man får namn och adress på den som har det dock.
    Min mamma har registrerat Hemligt nummer och det går inte att få tag på hennes adress, namn eller telefonnummer på någon sajt, telefonbok eller nummer. Dom som jobbar på telia där hon har sitt abonemang kan dock hitta nummret men får Inte ge ut det till någon annan än poliser och myndigheter då hon har ett förflutet med en man hon inte vill ha kontakt med och det är ganska viktigt att han varken får tag i adress eller telefonnummer. Sen jobbar hon med folk som har olika psykiska problem och annat vet inte exakt vad hon gör faktiskt då jag inte frågat men det är inom den vården iaf och dom får heller inte på något sätt kunna få tag i henne på hennes privata tid.
  • Anonym (Tröst)

Hej!

Det där hände mig. Inte exakt men jag fick ett sms från en Ville som saknade mig.
    Uh? Jag har aldrig ens kännt en Ville. Så jag svarade, snäll som jag är, att jag inte känner någon Ville och att han skickat smset fel.
    Jag visade min man som ryckte på axlarna. Sen fick jag massa nya sms..
    -Snälla då, svara mig. och
    -Gör inte så här, vi som hade så kul. osv. Då blev min man irriterad, jurist som han är, och vi komponerade ihop ett sms där vi sa att kommer det ett till sms så ringer vi polisen och anmäler för trackaserier. Inte heller vi kunde hitta numret någonstans. Och självfallet så kom det inte ett endaste sms till.

Så du kan verkligen släppa det där. Jag tror det är någon idiot som säkert har ett nummer man betalar mer för att smsa till och tjänar på det själv och gör så där för att få svar och därmed också pengar typ.

Så krama din man du och släpp allt.

• Saaaraa

Svara bara: Nej där slår du huvudet på spiken. han ligger ju här brevid mig i sängen :)

• skruttan och lilla bus

hur har det gått?

• Panope

Usch vad jobbigt!

Fortsätter personen att trakassera dig kan du alltid polisanmäla. Det kanske inte händer så mycket men det blir ändå en markering att du inte godtar detta.

Du gör det bra som inte svarar. Ignorera är en oförskämt bra "straffmetod"

Lycka till!

• satakatse

Går det inte att polisanmäla det? för det är ändå någon form av terrror, och då kan polisen spåra, de har rätt till det ju...

Stör det dig att jag har stavat fel? KOM ÖVER DET! Allt jag läser är fan felstavat..
  • Anonym
    Anonym (Kladdkakspappan) skrev 2010-02-01 02:27:48 följande:
    Det låter som ett elakt skämt. Killar är inte otrogna. Det är bara en avundsjuk slyna som vill jävlas.
    Killar är inte otrogna? hahahaha!
Svar på tråden skumt??