• Anonym

skumt??

Fick ett sms ikväll av någon "Vet du var din man är? Skulle inte tro att du vet, men jag kan upplysa dig, han är med mig!".

När jag ringer numret så är det ingen som svarar och jag hittar ingen på eniro med det numret. 

• Svar på tråden skumt??
  • TgrMum

Om du fortf får sms med obehagliga meddelanden och bilder kan du polisanmäla detta. Polisen har helt andra befogenheter att få ut namn och så vidare. Antagligen kommer dessa från ett kontantkort.
    Oavsett om det som står är sant eller inte har det övergått till trakasserier.

Hoppas det reder ut sig för dig TS,
    har han varit/är otrogen så kommer det fram förr eller senare.

• Anonym (grr)

Jag fattar inte dessa människor som tycker det är kul att hålla på så här. De kanske tycker det är ett skämt, men för vissa kan det handla om livet. Om någon skulle messa dessa grejer till min man, så skulle jag inte vara vid liv längre. Folk får faktiskt tänka längre än näsan räcker, vissa lever i misshandelsförhållanden, och en sån här grej skulle sluta i stor tragik.

• Anonym (jag)

Jag var med om att en kille ringde min mobil vid 6 på morgonen och pratade om vilken fantastisk helg vi hade haft helgen innan och hur mysigt det hade varit att spendera hela helgen med mig i sängen. Sambon låg bredvid mig då.
    Jag talade om att jag hade varit hos min familj hela den helgen tillsammans med min sambo men han gav sig inte. Jag la på telefon och han hörde aldrig mer av sig.

Nu i efterhand misstänker jag att en av sambons vänner hade fixat så denna kille skulle ringa för att försöka dela på oss. En av hans polare försökte nämligen få ihop sambon med massor av tjejer när de hade svensexa för honom. Behöver jag säga att de inte har träffats alls sen vi gifte oss? 

• Anonym
    Anonym (grr) skrev 2010-02-01 12:37:45 följande:
    Jag fattar inte dessa människor som tycker det är kul att hålla på så här. De kanske tycker det är ett skämt, men för vissa kan det handla om livet. Om någon skulle messa dessa grejer till min man, så skulle jag inte vara vid liv längre. Folk får faktiskt tänka längre än näsan räcker, vissa lever i misshandelsförhållanden, och en sån här grej skulle sluta i stor tragik.
    Inte vid liv längre? DÅ är det nåt som inte står rätt till hos din man eller i erat förhållande!
    Låter som att din man misshandlar dig och du tycker det är ok?
  • Pysselgalningen
    Anonym skrev 2010-02-01 00:48:37 följande:
    Är det här ngt slags skämt eller? Hur svårt är det att stanna en lastbil vid vägkanten och prata om något så här viktigt.. herregud
    Du känner ingen lastbilschaffis som tar sitt yrke på allvar hör jag...
    MIn sambo skulle ALDRIG få för sig att stanna i bilen bara för att prata, sen skiter han blankt i om jag ringer för att nån har dött eller om jag bara vill småsurra. Tid är pengar, stannar dom så förlorar dom körtid. Vilket leder till att dom oftast inte hinner fram till lossning/lastning i tid utan måste stanna för att få vila på företagets bekostning (vilket kan leda till att du får kicken i slutändan) eller så kör du vidare och kör olagligt i risk av att få en dryg böter.

Jag har själv varit med om ett liknande fall. Det var min svärfars fruntimmer som påstog helt och fullt att min karl satte på ett annat fruntimmer. Och inte bara en gång, utan flera gånger gjorde hon det. Idag har jag en sån koll på hans schema och hur vilotider är upplagt att jag vet vart han ska vara. Jag vet även att det är ett helvete att prata med dom i telefonen när dom lossar/lastar såsom TS säger.

MIn tanke är att TS har någon i sin omgivning som är ute efter hennes karl, eller att hon är svartsjuk och inte tål att TS har det bättre än henne.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-02-01 12:11:17 följande:
    Eller så är han otrogen. Det är det jävliga,att man inte vet vad man ska tro.. Men ts verkar ha försvunnit från tråden verkar det som.
    Men herregud! Det är inte alla som sitter på familjeliv på dagarna. Det finns de som har arbeten som inte har tillgång till internet. Ts kanske har ett liv UTANFÖR FL, man har inte bara försvunnit från en tråd bara för man inte svarat på 13 timmar....
  • Anonym
    Pysselgalningen skrev 2010-02-01 13:04:00 följande:
    Du känner ingen lastbilschaffis som tar sitt yrke på allvar hör jag... MIn sambo skulle ALDRIG få för sig att stanna i bilen bara för att prata, sen skiter han blankt i om jag ringer för att nån har dött eller om jag bara vill småsurra. Tid är pengar, stannar dom så förlorar dom körtid. Vilket leder till att dom oftast inte hinner fram till lossning/lastning i tid utan måste stanna för att få vila på företagets bekostning (vilket kan leda till att du får kicken i slutändan) eller så kör du vidare och kör olagligt i risk av att få en dryg böter. Jag har själv varit med om ett liknande fall. Det var min svärfars fruntimmer som påstog helt och fullt att min karl satte på ett annat fruntimmer. Och inte bara en gång, utan flera gånger gjorde hon det. Idag har jag en sån koll på hans schema och hur vilotider är upplagt att jag vet vart han ska vara. Jag vet även att det är ett helvete att prata med dom i telefonen när dom lossar/lastar såsom TS säger. MIn tanke är att TS har någon i sin omgivning som är ute efter hennes karl, eller att hon är svartsjuk och inte tål att TS har det bättre än henne.
    Nog tar han sitt jobb på allvar men verkar däremot inte ta eran relation på på större allvar. Stannar inte ens om nån har dött? det låter känslokallt..
  • Pysselgalningen
    Anonym skrev 2010-02-01 13:21:12 följande:
    Nog tar han sitt jobb på allvar men verkar däremot inte ta eran relation på på större allvar. Stannar inte ens om nån har dött? det låter känslokallt..
    vafan ska han stanna för det för? Han svarar och pratar medans han kör. Har han inte tid att prata så ringer han upp när han har rast.
    Guds gåva till yrkesförare... Hörsnäcka!
  • Anonym
    Pysselgalningen skrev 2010-02-01 13:32:38 följande:
    vafan ska han stanna för det för? Han svarar och pratar medans han kör. Har han inte tid att prata så ringer han upp när han har rast. Guds gåva till yrkesförare... Hörsnäcka!
    Och alla vet att man inte ska prata i tel samtidigt som man kör,speciellt inte om det gäller om nåt så allvarligt som dödsfall,man kan ju bli så chokad och distraherad att man krockar.
    Hörsnäcka,nymodigheter..
  • Anonym

Låter nästan som ett betalnummer eller liknande. Kolla upp din räkning! Jag fick ett sms från okänt nummer en natt, det stod typ: "Om du suger min så slickar jag din". Sökte på numret men det fanns inte. Såg inte ut att vara ett svenskt nummer.

Svar på tråden skumt??