• Schwerdfeger

mindre värda barn?

Det är så mycket prat när någon får reda på att man ska ha barn, framförallt om man nu är ensamstående!
    det är alltid en massa frågor innan gratulationen kommer, ex e du tillsammans med pappan?, kommer han ta sitt ansvar, klarar du detta själv mm!

varför kan man inte få samma glada gratulation när man är ensamstående?
    ingen är redo att skaffa barn, man växer med sig i rollen och känner man verkligen att man vill behålla det oavsett vad så är det inget fel med det!

barnet mår inte bättre av att leva med båda föräldrarna , det är upp till den ensamstående att göra så att barnet får en lyckad uppväxt!

är vi ensamstående mindre värda ett barn jämfört med dem som får ett med en pojkvän?! varför tror folk att vi ensamstående mammor inte kan klara av ett barn på samma sätt som ett par?

• Svar på tråden mindre värda barn?
  • Användarnamn är för mesar
    UpsyDaisy skrev 2010-02-05 18:51:15 följande:
    Men herregud...bara för att någon ogillar att döda småbarn betyder inte att de är rasister! Snarare tvärtom.
    Enligt vad jag sett få FL så finns det ett tydligt samband mellan folk som önskar andra människor olycka (i detta fall infertilitet) och folk som röstar på SD. Just sayin'.
  • Schwerdfeger
    M C skrev 2010-02-05 18:07:03 följande:
    Igen: personangrepp. Låt bli. Vem har gjort dig till gud? Finns ingen som helst anlednin
    jag har inte angripit något mer än vad hon angrep mig, enligt henne är jag lågbegåvad pga att jag tycker att abort som prev medel är fel!
    och det är inget jag ska få kritik för , just för att jag tycker det, jag är nog inte den enda som tycker så!
  • Schwerdfeger
    amalie79 skrev 2010-02-05 18:19:36 följande:
    Jag blev lite ledsen. Jag läste din trådstart och tänkte att hurra, äntligen någon som tycker som jag. Sedan läste jag resten av dina inlägg och blev väldigt besviken. : (
    vad blev du besviken av ?
    för att jag tycker att det är fel som person att göra abort efter abort ?  är inte ett foster ett liv! ?
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 18:56:17 följande:
    vad blev du besviken av ? för att jag tycker att det är fel som person att göra abort efter abort ?  är inte ett foster ett liv! ?
    Foster är "liv", visst. Men det är kossor och svin och råttor och ormar och myggor också.
  • Umbrageous
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 18:54:52 följande:
    pga att jag tycker att abort som prev medel är fel!
    Det är omöjligt att använda abort som preventivmedel....
  • Umbrageous
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 18:56:17 följande:
    vad blev du besviken av ? för att jag tycker att det är fel som person att göra abort efter abort ?  är inte ett foster ett liv! ?
    Är du vegan med?
  • Schwerdfeger
    M C skrev 2010-02-05 18:03:15 följande:
    Ohoo, goodie! En guldgruva av mindre genomtänkta uttalanden att bena i! Först jämför du abort med mord, men inte på lika premisser. Hur tänker du där? Vad är lokalbegåvning? Menar du att begåvning inte har med åsikter att göra eller menar du att begåvade människor ofta har mer genomtänkta åsikter? Åsikter är saker man tycker, för någon i min situation är det väl genomtänka och väl underbyggda meningar jag inte bara gapar ut i min enfald. Har du verkligen tänkt över vad du anser om abort? Var går gränsen för när abort blir preventivmedel? Har du en solklar gräns som går att beskriva? Eller är det mera varje enskild situation som bestämmer? Förr (och även i andra delar av välrden) dör kvinnor pga taffliga aborter. De kan inte ta hand om barnet eftersom de antingen skulle bli stenade om de födde fram det eller bli helt uteslutna från sin familj. Hur tänker du där? Vad är viktigast? Att fullt vuxna kvinnor med familj, liv, barn och/eller andra att ta hand om får bestämma över sin kropp eller att din åsikt att abort är mord är viktigaste? I USA har gynekologer blivit mördade för att de utfört aborter. Människor med barn, fru/man, föräldrar och andra som är beroende av dem. Var ligger rättvisan i det?

Jag jämförde inte mord med abort, jag sa att jag tyckte att det va mkt fel att använda abort som preventivmedel och att det är nästan som barnmord om man gång på gång gör det hela tiden, för att jag anser att ett liv är något med hjärta!

jag har tänkt över min åsikt om abort, har man blivit gravid pga dåliga handlingar som t.ex blivit våldtagen så är det självklart att man gör abort!

gränsen för abort som prev medel anser jag när man gör mer än en abort om man vägrar skydda sig med annat!

jag pratar om abort inom Sverige och vitt jag vet så kan man inte bli stenade för att man föder fram ett barn här!   och det var kanske fel ord från mig att använda mord i samband med abort men vad ska mna annars kalla 5 aborter på rad?

sen kan folk få kalla mig lågbegåvad eller omogen eller att jag inte har rätt att skaffa barn pga den åsikten men jag tycker som ja tycker inom aborten och jag blir faktiskt ledsen när folk använder abort som prev medel för att varför förhindrar man inte att bli med barn istället för att gå och ta bort det?
    det är ändån ett barn!
  • Schwerdfeger
    Umbrageous skrev 2010-02-05 18:58:29 följande:
    Det är omöjligt att använda abort som preventivmedel....
    Nej det är det inte, jag har en vän som använder abort som prev medel, hon vägrar att skydda sig med annat utan blir hon gravid utan så gör hon abort, hon har gjort 4 aborter nu! och det tycker jag är fel!  för hon tänker att blir jag gravid så gör ja abort!
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 19:06:59 följande:
    Nej det är det inte, jag har en vän som använder abort som prev medel, hon vägrar att skydda sig med annat utan blir hon gravid utan så gör hon abort, hon har gjort 4 aborter nu! och det tycker jag är fel!  för hon tänker att blir jag gravid så gör ja abort!
    Vet du ens vad preventivmedel betyder? Nä det vet du inte, hade du vetat det så hade du inte påstått att folk använder abort som preventivmedel...
  • VulgusProfanum
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 00:07:14 följande:
    Det är så mycket prat när någon får reda på att man ska ha barn, framförallt om man nu är ensamstående! det är alltid en massa frågor innan gratulationen kommer, ex e du tillsammans med pappan?, kommer han ta sitt ansvar, klarar du detta själv mm! varför kan man inte få samma glada gratulation när man är ensamstående? ingen är redo att skaffa barn, man växer med sig i rollen och känner man verkligen att man vill behålla det oavsett vad så är det inget fel med det! barnet mår inte bättre av att leva med båda föräldrarna , det är upp till den ensamstående att göra så att barnet får en lyckad uppväxt! är vi ensamstående mindre värda ett barn jämfört med dem som får ett med en pojkvän?! varför tror folk att vi ensamstående mammor inte kan klara av ett barn på samma sätt som ett par?
    Det tråkigt när det är just sådana kommentarer som blir den första reaktionen.
    Visst kommer tanken till en ibland men samtidigt så är det ju inte det som är det viktigaste att påpeka direkt till någon som är gravid och ensamstående.

Det är tuffare att vara ensam- i de allra flesta fallen men det går och det blir folk av de barnen med

Sedan kan jag tycka att det är bra om ensamstående som är i behov av stöd och avlastning också får det. För det är tufft att få en liten ny individ att ta ansvar för och är man helt ensam kan det bli rejält jobbigt.
Svar på tråden mindre värda barn?