• Schwerdfeger

mindre värda barn?

Det är så mycket prat när någon får reda på att man ska ha barn, framförallt om man nu är ensamstående!
    det är alltid en massa frågor innan gratulationen kommer, ex e du tillsammans med pappan?, kommer han ta sitt ansvar, klarar du detta själv mm!

varför kan man inte få samma glada gratulation när man är ensamstående?
    ingen är redo att skaffa barn, man växer med sig i rollen och känner man verkligen att man vill behålla det oavsett vad så är det inget fel med det!

barnet mår inte bättre av att leva med båda föräldrarna , det är upp till den ensamstående att göra så att barnet får en lyckad uppväxt!

är vi ensamstående mindre värda ett barn jämfört med dem som får ett med en pojkvän?! varför tror folk att vi ensamstående mammor inte kan klara av ett barn på samma sätt som ett par?

• Svar på tråden mindre värda barn?
  • Användarnamn är för mesar
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 17:34:21 följande:
    men om det nu är din poäng, varför inte bara säga det, men oavsett vad så anser ja att folk som anser att abort är ett prev medel är barnamördare och jag hoppas de får komplikationer som gör att när dem väl vill ha barn så kan de inte få några! punkt slut! tack för mig ;D och lycka till med dig och dina åsikter !
     Och människor som önskar andra personer olycka är inte mogna nog att skaffa barn, och kan antagligen inte ge dem en god uppfostran. Så tycker jag.
  • Mariohn
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 00:07:14 följande:
     det är alltid en massa frågor innan gratulationen kommer, ex e du tillsammans med pappan?,
    I min värld utgår man helt enkelt från att en graviditet är något som den blivande föräldern tar ansvar för. Är det inte så bland alla vuxna? 
  • Schwerdfeger
    Användarnamn är för mesar skrev 2010-02-05 17:45:34 följande:
     Och människor som önskar andra personer olycka är inte mogna nog att skaffa barn, och kan antagligen inte ge dem en god uppfostran. Så tycker jag.
    okej, ja det är din åsikt! :)
  • Umbrageous
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 17:34:21 följande:
    men om det nu är din poäng, varför inte bara säga det, men oavsett vad så anser ja att folk som anser att abort är ett prev medel är barnamördare och jag hoppas de får komplikationer som gör att när dem väl vill ha barn så kan de inte få några! punkt slut! tack för mig ;D och lycka till med dig och dina åsikter !
    skojjar du? Önskar du alltså alla som gjort abort att de senare i livet inte ska kunna få barn????!!!
  • Mariohn
    Umbrageous skrev 2010-02-05 17:48:31 följande:
    skojjar du? Önskar du alltså alla som gjort abort att de senare i livet inte ska kunna få barn????!!!
    Ja. eftersom de är mördare. Enligt TS.
  • Användarnamn är för mesar
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 17:48:28 följande:
    okej, ja det är din åsikt! :)
    Jag gissar att du röstar på Sverigedemokraterna. Har jag rätt?
  • lokisse

och det handlar inte om att folk inte vet om du är förtvivlad över att vara gravid och inte vill trampa i klaveret genom att gratulera i tron att dom skulle sara dig da??

Difficile est saturam non scribere
  • M C
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 16:55:17 följande:
    ja precis samma sak, du tycker att mord är OK ibland, och jag tycker abort e OK ibland, Ens Åsikt har ingenting med sin lokalbegåving att göra! tycker du att man ska tänka igenom sina åsikter, man tycker som man tycker, och att du gjorde abort som 13 åring var väl bara ett smart drag , grattis till dig du får gärna reagera hur mkt du vill men det stör ju inte min åsikt! jag kan tycka att abort e självklart om man blir våldtagen och blir gravid och även när man är under åldern att kunna fatta sitt egna beslut, men abort eller inte abort det är upp till varje människa! men att folk använder abort som preventivmedel är sjukt!  borde finnas lag på när man borde få göra abort och inte!  thats it liksom, du får gärna skriva vad du vill men jag tar inte illa vid mig! jag har ändå min åsikt!
    Ohoo, goodie! En guldgruva av mindre genomtänkta uttalanden att bena i!

Först jämför du abort med mord, men inte på lika premisser. Hur tänker du där?

Vad är lokalbegåvning? Menar du att begåvning inte har med åsikter att göra eller menar du att begåvade människor ofta har mer genomtänkta åsikter?

Åsikter är saker man tycker, för någon i min situation är det väl genomtänka och väl underbyggda meningar jag inte bara gapar ut i min enfald. Har du verkligen tänkt över vad du anser om abort?

Var går gränsen för när abort blir preventivmedel? Har du en solklar gräns som går att beskriva? Eller är det mera varje enskild situation som bestämmer?

Förr (och även i andra delar av välrden) dör kvinnor pga taffliga aborter. De kan inte ta hand om barnet eftersom de antingen skulle bli stenade om de födde fram det eller bli helt uteslutna från sin familj. Hur tänker du där?

Vad är viktigast? Att fullt vuxna kvinnor med familj, liv, barn och/eller andra att ta hand om får bestämma över sin kropp eller att din åsikt att abort är mord är viktigaste?

I USA har gynekologer blivit mördade för att de utfört aborter. Människor med barn, fru/man, föräldrar och andra som är beroende av dem. Var ligger rättvisan i det?
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 16:58:09 följande:
    och btw om du nu inte anser att det är mord att göra abort varför tar du till dig då? mord är det kanske inte men man avslutar ett liv och ja vet inte vad det kallas när det livet växer i ens mage,finns kanske annat ord för det, men man låter ett hjärta stanna! precis som man gör om man mördar någon! Du anser att du gjorde rätt att ta bort det, va då glad för det istället än för att sura ner dg för någon annans åsikt, och du hoppar ju på mig om att du tycker att jag är lågbegåvad pga min åsikt! du har nog inte mer innanför skallbenet än vad någon annan människa har!
    Kan du vänligen sluta med dina personangrepp? Det är inte OK på den här sajten - eller öht.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 17:16:33 följande:
    vad vill du att jag ska svara på det ? Grattis till att du är normalegåvad precis som vi alla andra ? om du ärligt försöker få mig att ändra min åsikt så är du bara löjlig, och försöker du få mig till att säga att JA MEN ABORT E OKEJ; GÅ OCH KNULLA RUNT UTAN PREV MEDEL FÖR MAN KAN ALLTID GÖRA ABOOOORT FÖR ETT FOSTER ÄR INGEN MÄNNISKA DEN HAR INGEN RÄTT ATT LEVA! så är du otroligt löjlig! jag tycker att abort är fel om man då inte blivit våldtagen och blivit gravid, då är den väl OKEJ som du säger! men att gå och vara sexuellt aktiv och vara medveten om hur ett barn blir till och inte skyddar sig så är man ju allmänt förståndshandikappad innanför pannbenet! och jag är inte lågbegåvad just bara för att ja tycker det, jag är nog inte ensam om att tycka det , och du är ju inte mer begåvad för att du vet förstår den avancerade medicinen som krävs för att ha ett nervsystem? det förstår väl vem som helt, även min lillebror som är 10 år vet det!så tyvärr, du kommer nog inte lyckas få någon att ändra sin åsikt idag iheller!  men du får ju gärna göra aborter till höger och vänster om du vill, men jag skulle aldrig göra det för jag har mer samvete än så!
    Igen: personangrepp.
    Låt bli.
    Vem har gjort dig till gud? Finns ingen som helst anledning till att du ska bestämma vad andra kvinnor ska göra med sina liv och sina kroppar.
Svar på tråden mindre värda barn?