Schwerdfeger skrev 2010-02-05 16:55:17 följande:
ja precis samma sak, du tycker att mord är OK ibland, och jag tycker abort e OK ibland, Ens Åsikt har ingenting med sin lokalbegåving att göra! tycker du att man ska tänka igenom sina åsikter, man tycker som man tycker, och att du gjorde abort som 13 åring var väl bara ett smart drag , grattis till dig du får gärna reagera hur mkt du vill men det stör ju inte min åsikt! jag kan tycka att abort e självklart om man blir våldtagen och blir gravid och även när man är under åldern att kunna fatta sitt egna beslut, men abort eller inte abort det är upp till varje människa! men att folk använder abort som preventivmedel är sjukt! borde finnas lag på när man borde få göra abort och inte! thats it liksom, du får gärna skriva vad du vill men jag tar inte illa vid mig! jag har ändå min åsikt!
Ohoo, goodie! En guldgruva av mindre genomtänkta uttalanden att bena i!
Först jämför du abort med mord, men inte på lika premisser. Hur tänker du där?
Vad är lokalbegåvning? Menar du att begåvning inte har med åsikter att göra eller menar du att begåvade människor ofta har mer genomtänkta åsikter?
Åsikter är saker man tycker, för någon i min situation är det väl genomtänka och väl underbyggda meningar jag inte bara gapar ut i min enfald. Har du verkligen tänkt över vad du anser om abort?
Var går gränsen för när abort blir preventivmedel? Har du en solklar gräns som går att beskriva? Eller är det mera varje enskild situation som bestämmer?
Förr (och även i andra delar av välrden) dör kvinnor pga taffliga aborter. De kan inte ta hand om barnet eftersom de antingen skulle bli stenade om de födde fram det eller bli helt uteslutna från sin familj. Hur tänker du där?
Vad är viktigast? Att fullt vuxna kvinnor med familj, liv, barn och/eller andra att ta hand om får bestämma över sin kropp eller att din åsikt att abort är mord är viktigaste?
I USA har gynekologer blivit mördade för att de utfört aborter. Människor med barn, fru/man, föräldrar och andra som är beroende av dem. Var ligger rättvisan i det?