• Schwerdfeger

mindre värda barn?

Det är så mycket prat när någon får reda på att man ska ha barn, framförallt om man nu är ensamstående!
    det är alltid en massa frågor innan gratulationen kommer, ex e du tillsammans med pappan?, kommer han ta sitt ansvar, klarar du detta själv mm!

varför kan man inte få samma glada gratulation när man är ensamstående?
    ingen är redo att skaffa barn, man växer med sig i rollen och känner man verkligen att man vill behålla det oavsett vad så är det inget fel med det!

barnet mår inte bättre av att leva med båda föräldrarna , det är upp till den ensamstående att göra så att barnet får en lyckad uppväxt!

är vi ensamstående mindre värda ett barn jämfört med dem som får ett med en pojkvän?! varför tror folk att vi ensamstående mammor inte kan klara av ett barn på samma sätt som ett par?

• Svar på tråden mindre värda barn?
  • Schwerdfeger
    Mariohn skrev 2010-02-05 15:50:56 följande:
    Jaha så fostret är mindre mördat om omständigheterna är annorlunda? Antingen blir väl fostret mördat eller inte? Du tror väl inte att ett foster vet hur det blev till eller bryr sig om det?? 
    HAHA nej det tror jag verkligen inte, den vet väl inte äns vad det är för något!
    men alltså vart kom ni in på våldtagna och nu blev detta helt plötsligt ett snack om skillnaden mellan abort som prev medel och att göra abort om man blir gravid i samband med en våldtäkt!

jag tror ni är smartare än så och fattar själv att det är skillnad!
    för ni kan ju inte säga att det inte är någon skillnad på någon som gör abort 4 gånger än en som gör abort en gång pga våldtäkt?
  • janniahlholm
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 15:54:38 följande:
    HAHA nej det tror jag verkligen inte, den vet väl inte äns vad det är för något! men alltså vart kom ni in på våldtagna och nu blev detta helt plötsligt ett snack om skillnaden mellan abort som prev medel och att göra abort om man blir gravid i samband med en våldtäkt! jag tror ni är smartare än så och fattar själv att det är skillnad! för ni kan ju inte säga att det inte är någon skillnad på någon som gör abort 4 gånger än en som gör abort en gång pga våldtäkt?
    Självklart är det en enorm skillnad, men det är inte mindre barnamord för att det är ett våldtäktsfoster. Det är ju bissart.
  • Mariohn
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 15:54:38 följande:
    HAHA nej det tror jag verkligen inte, den vet väl inte äns vad det är för något! men alltså vart kom ni in på våldtagna och nu blev detta helt plötsligt ett snack om skillnaden mellan abort som prev medel och att göra abort om man blir gravid i samband med en våldtäkt! jag tror ni är smartare än så och fattar själv att det är skillnad! för ni kan ju inte säga att det inte är någon skillnad på någon som gör abort 4 gånger än en som gör abort en gång pga våldtäkt?
    Jag tror att det du försöker säga är att det är mer "FEL" att göra abort för att man sket i preventivmedel än om man blivit våldtagen. Inte att abort är mord. För ett mord är alltid ett mord och har ingenting att göra med under vilka omständigheter det begicks. 
  • Mariohn
    janniahlholm skrev 2010-02-05 15:56:17 följande:
    Självklart är det en enorm skillnad, men det är inte mindre barnamord för att det är ett våldtäktsfoster. Det är ju bissart.
    Exakt. Det är som att säga att det är mer ok att skära halsen av ett oönskat gatubarn än ett planerat äktenskapsbarn. Ett mord är ett mord. Men jag hoppas att det TS menar är att det finns situationer där det är mer "ok". 
  • janniahlholm
    Mariohn skrev 2010-02-05 16:12:40 följande:
    Exakt. Det är som att säga att det är mer ok att skära halsen av ett oönskat gatubarn än ett planerat äktenskapsbarn. Ett mord är ett mord. Men jag hoppas att det TS menar är att det finns situationer där det är mer "ok". 
    Ja jag hoppas verkligen det och att hon bara hade otur med sina egna formuleringar!
  • Mariohn
    janniahlholm skrev 2010-02-05 16:13:44 följande:
    Ja jag hoppas verkligen det och att hon bara hade otur med sina egna formuleringar!
    Exakt. Det kan hända alla men ibland blir det ju jävligt olyckligt. Genom att kalla folk som gör abort för mördare kallar man även våldtäktsoffer för mördare. vilket är avskyvärt och lågbegåvat. 
  • Stargirl

Det finns ju ingen kvot att fylla i världen med barn. Men om det fanns så skulle jag önska att par med ett stabilt förhållande skulle får barn före dem som är ensamstående. Men eftersom det inte finns en sådan regel så är ju ingen mer eller mindre värd ett barn. Hur bra förälder man är baseras inte på om man är ett par eller ej.

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Schwerdfeger

nej jag hade inte otur med mina egna formuleringar, jag har mina åsikter om abort oavsett vad! men det är mer självklart att göra ett när man blivit våldtagen än annars!
    men det är min åsikt, ni har ju era åsikter!  
    och varför fortsätter ni o tjöter på om att mord som mord när ni förstår vad ja menar med skillnaden?

så nu påtal om mord eftersom ni verkar vara glada att prata om det så en som mördar i självförsvar för att hennes man kanske slår och våldtar henne dagligen förtjänar ett lika långt straff som en kallblodig mördare?   MoRD som MORD säger ni ju!

• Schwerdfeger

Skulle jag vara lågbegåvad just bara för att jag har mina åsikter ?

Mariohn skrev 2010-02-05 16:14:54 följande:
    Mariohn skrev 2010-02-05 16:14:54 följande:
  • Mariohn
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 16:17:55 följande:
    nej jag hade inte otur med mina egna formuleringar, jag har mina åsikter om abort oavsett vad! men det är mer självklart att göra ett när man blivit våldtagen än annars! men det är min åsikt, ni har ju era åsikter!   och varför fortsätter ni o tjöter på om att mord som mord när ni förstår vad ja menar med skillnaden? så nu påtal om mord eftersom ni verkar vara glada att prata om det så en som mördar i självförsvar för att hennes man kanske slår och våldtar henne dagligen förtjänar ett lika långt straff som en kallblodig mördare?   MoRD som MORD säger ni ju!
    Hörrdu om man kallar folk för mördare öppet får man räkna med att bli ifrågasatt. Jag som avbröt en ofrivillig graviditet som trettonåring för att rädda mitt eget liv har oerhört svårt att acceptera att bli kallad för mördare utan att reagera. 
Svar på tråden mindre värda barn?