• Schwerdfeger

mindre värda barn?

Det är så mycket prat när någon får reda på att man ska ha barn, framförallt om man nu är ensamstående!
    det är alltid en massa frågor innan gratulationen kommer, ex e du tillsammans med pappan?, kommer han ta sitt ansvar, klarar du detta själv mm!

varför kan man inte få samma glada gratulation när man är ensamstående?
    ingen är redo att skaffa barn, man växer med sig i rollen och känner man verkligen att man vill behålla det oavsett vad så är det inget fel med det!

barnet mår inte bättre av att leva med båda föräldrarna , det är upp till den ensamstående att göra så att barnet får en lyckad uppväxt!

är vi ensamstående mindre värda ett barn jämfört med dem som får ett med en pojkvän?! varför tror folk att vi ensamstående mammor inte kan klara av ett barn på samma sätt som ett par?

• Svar på tråden mindre värda barn?
  • Mariohn
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 16:20:03 följande:
    Skulle jag vara lågbegåvad just bara för att jag har mina åsikter ?
    Du tror inte att det är så man presenterar sin begåvningsnivå eller? Att hävda att mord är ok ibland är enligt min, och de flesta andra normalbegåvades åsikt, inte särskilt begåvat eller genomtänkt. 
  • Schwerdfeger
    Mariohn skrev 2010-02-05 16:22:43 följande:
    ja precis samma sak, du tycker att mord är OK ibland,
    och jag tycker abort e OK ibland,
    Ens Åsikt har ingenting med sin lokalbegåving att göra! tycker du att man ska tänka igenom sina åsikter, man tycker som man tycker, och att du gjorde abort som 13 åring var väl bara ett smart drag , grattis till dig
    du får gärna reagera hur mkt du vill men det stör ju inte min åsikt!

jag kan tycka att abort e självklart om man blir våldtagen och blir gravid och även när man är under åldern att kunna fatta sitt egna beslut,
    men abort eller inte abort det är upp till varje människa!
    men att folk använder abort som preventivmedel är sjukt!  borde finnas lag på när man borde få göra abort och inte!  thats it liksom, du får gärna skriva vad du vill men jag tar inte illa vid mig! jag har ändå min åsikt!
  • Mariohn
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 16:55:17 följande:
    ja precis samma sak, du tycker att mord är OK ibland, och jag tycker abort e OK ibland, Ens Åsikt har ingenting med sin lokalbegåving att göra! tycker du att man ska tänka igenom sina åsikter, man tycker som man tycker, och att du gjorde abort som 13 åring var väl bara ett smart drag , grattis till dig du får gärna reagera hur mkt du vill men det stör ju inte min åsikt! jag kan tycka att abort e självklart om man blir våldtagen och blir gravid och även när man är under åldern att kunna fatta sitt egna beslut, men abort eller inte abort det är upp till varje människa! men att folk använder abort som preventivmedel är sjukt!  borde finnas lag på när man borde få göra abort och inte!  thats it liksom, du får gärna skriva vad du vill men jag tar inte illa vid mig! jag har ändå min åsikt!
    Vänligen ge fullständigt fan i att lägga ord i min mun. Jag anser inte att mord är ok någonsin! Jag anser däremot att abort kan vara en bra lösning i vissa fall. T ex i fall där mamman är totalt oförmögen att tänka själv och förstå allvaret i situationer. I fall där mamman är uppenbart dömande och brutal mot människor i sin omgivning såväl i tanke som handling. Där tycker jag att en abort är bästa lösningen. 
  • Schwerdfeger

och btw om du nu inte anser att det är mord att göra abort varför tar du till dig då?
    mord är det kanske inte men man avslutar ett liv och ja vet inte vad det kallas när det livet växer i ens mage,finns kanske annat ord för det, men man låter ett hjärta stanna! precis som man gör om man mördar någon!

Du anser att du gjorde rätt att ta bort det, va då glad för det istället än för att sura ner dg för någon annans åsikt, och du hoppar ju på mig om att du tycker att jag är lågbegåvad pga min åsikt!

du har nog inte mer innanför skallbenet än vad någon annan människa har!

• Anonym
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 16:55:17 följande:
    ja precis samma sak, du tycker att mord är OK ibland, och jag tycker abort e OK ibland, Ens Åsikt har ingenting med sin lokalbegåving att göra! tycker du att man ska tänka igenom sina åsikter, man tycker som man tycker, och att du gjorde abort som 13 åring var väl bara ett smart drag , grattis till dig du får gärna reagera hur mkt du vill men det stör ju inte min åsikt! jag kan tycka att abort e självklart om man blir våldtagen och blir gravid och även när man är under åldern att kunna fatta sitt egna beslut, men abort eller inte abort det är upp till varje människa! men att folk använder abort som preventivmedel är sjukt!  borde finnas lag på när man borde få göra abort och inte!  thats it liksom, du får gärna skriva vad du vill men jag tar inte illa vid mig! jag har ändå min åsikt!
    "Ens Åsikt har ingenting med sin lokalbegåving att göra! " need I say more?
  • Schwerdfeger

Jo enligt fialotta här uppe så är jag lågbegåvad pga min åsikt om abort?! 

Anonym skrev 2010-02-05 16:58:37 följande:
    "Ens Åsikt har ingenting med sin lokalbegåving att göra! " need I say more?
  • Mariohn
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 16:58:09 följande:
    och btw om du nu inte anser att det är mord att göra abort varför tar du till dig då? mord är det kanske inte men man avslutar ett liv och ja vet inte vad det kallas när det livet växer i ens mage,finns kanske annat ord för det, men man låter ett hjärta stanna! precis som man gör om man mördar någon! Du anser att du gjorde rätt att ta bort det, va då glad för det istället än för att sura ner dg för någon annans åsikt, och du hoppar ju på mig om att du tycker att jag är lågbegåvad pga min åsikt! du har nog inte mer innanför skallbenet än vad någon annan människa har!
    Jag har uppenbarligen tillräckligt mycket innanför pannbenet för att förstå den avancerade medicin det innebär att ha ett centralt nervsystem och medvetande VS ett aktivt hjärta.  Och tillräckligt mycket för att vara enig med svensk lagstiftning och en majoritet av befolkningen samt att välja att inte uttrycka vad jag tror att andra människor har "innanför pannbenet"- 
  • Anonym
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 17:00:39 följande:
    Jo enligt fialotta här uppe så är jag lågbegåvad pga min åsikt om abort?! 
    Ja verkligen. 
  • xXx
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 16:20:03 följande:
    Skulle jag vara lågbegåvad just bara för att jag har mina åsikter ?
    Nej det kallas omognad
  • Schwerdfeger

vad vill du att jag ska svara på det ?
    Grattis till att du är normalegåvad precis som vi alla andra ?
    om du ärligt försöker få mig att ändra min åsikt så är du bara löjlig, och försöker du få mig till att säga att JA MEN ABORT E OKEJ; GÅ OCH KNULLA RUNT UTAN PREV MEDEL FÖR MAN KAN ALLTID GÖRA ABOOOORT FÖR ETT FOSTER ÄR INGEN MÄNNISKA DEN HAR INGEN RÄTT ATT LEVA! så är du otroligt löjlig!

jag tycker att abort är fel om man då inte blivit våldtagen och blivit gravid, då är den väl OKEJ som du säger! men att gå och vara sexuellt aktiv och vara medveten om hur ett barn blir till och inte skyddar sig så är man ju allmänt förståndshandikappad innanför pannbenet! och jag är inte lågbegåvad just bara för att ja tycker det, jag är nog inte ensam om att tycka det , och du är ju inte mer begåvad för att du vet förstår den avancerade medicinen som krävs för att ha ett nervsystem?
    det förstår väl vem som helt, även min lillebror som är 10 år vet det!
    så tyvärr, du kommer nog inte lyckas få någon att ändra sin åsikt idag iheller!  men du får ju gärna göra aborter till höger och vänster om du vill, men jag skulle aldrig göra det för jag har mer samvete än så!

Svar på tråden mindre värda barn?