• Schwerdfeger

mindre värda barn?

Det är så mycket prat när någon får reda på att man ska ha barn, framförallt om man nu är ensamstående!
    det är alltid en massa frågor innan gratulationen kommer, ex e du tillsammans med pappan?, kommer han ta sitt ansvar, klarar du detta själv mm!

varför kan man inte få samma glada gratulation när man är ensamstående?
    ingen är redo att skaffa barn, man växer med sig i rollen och känner man verkligen att man vill behålla det oavsett vad så är det inget fel med det!

barnet mår inte bättre av att leva med båda föräldrarna , det är upp till den ensamstående att göra så att barnet får en lyckad uppväxt!

är vi ensamstående mindre värda ett barn jämfört med dem som får ett med en pojkvän?! varför tror folk att vi ensamstående mammor inte kan klara av ett barn på samma sätt som ett par?

• Svar på tråden mindre värda barn?
  • Schwerdfeger
    xXx skrev 2010-02-05 17:16:09 följande:
    Nej det kallas omognad
    ÄR jag nu OMOGEN för att jag tycker frivillig graviditet som blir abort är Fel?  snälla, vad är jag mer pga min åsikt?
  • Mariohn
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 17:16:33 följande:
    vad vill du att jag ska svara på det ? Grattis till att du är normalegåvad precis som vi alla andra ? om du ärligt försöker få mig att ändra min åsikt så är du bara löjlig, och försöker du få mig till att säga att JA MEN ABORT E OKEJ; GÅ OCH KNULLA RUNT UTAN PREV MEDEL FÖR MAN KAN ALLTID GÖRA ABOOOORT FÖR ETT FOSTER ÄR INGEN MÄNNISKA DEN HAR INGEN RÄTT ATT LEVA! så är du otroligt löjlig! jag tycker att abort är fel om man då inte blivit våldtagen och blivit gravid, då är den väl OKEJ som du säger! men att gå och vara sexuellt aktiv och vara medveten om hur ett barn blir till och inte skyddar sig så är man ju allmänt förståndshandikappad innanför pannbenet! och jag är inte lågbegåvad just bara för att ja tycker det, jag är nog inte ensam om att tycka det , och du är ju inte mer begåvad för att du vet förstår den avancerade medicinen som krävs för att ha ett nervsystem? det förstår väl vem som helt, även min lillebror som är 10 år vet det! så tyvärr, du kommer nog inte lyckas få någon att ändra sin åsikt idag iheller!  men du får ju gärna göra aborter till höger och vänster om du vill, men jag skulle aldrig göra det för jag har mer samvete än så!
    Oj oj. Det är skillnad på att diskutera de negativa effekterna och den etiska aspekten av abort i olika situationer och att kalla folk mördare. Men visst. fortsätt du att bevisa min poäng
  • Mariohn
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 17:16:33 följande:
     jag tycker att abort är fel om man då inte blivit våldtagen och blivit gravid, då är den väl OKEJ som du säger!
    Och det enda jag försöker få dig att förstå är att man då inte kan kalla det mord. Ett mord förutsätter att det finns en mördare och ur fostrets perspektiv är då anledningen till mordet inte intressant eller diskutabel. 
  • Schwerdfeger

men om det nu är din poäng, varför inte bara säga det, men oavsett vad så anser ja att folk som anser att abort är ett prev medel är barnamördare och jag hoppas de får komplikationer som gör att när dem väl vill ha barn så kan de inte få några! punkt slut! tack för mig ;D och lycka till med dig och dina åsikter !

• Mariohn
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 17:34:21 följande:
    men om det nu är din poäng, varför inte bara säga det, men oavsett vad så anser ja att folk som anser att abort är ett prev medel är barnamördare och jag hoppas de får komplikationer som gör att när dem väl vill ha barn så kan de inte få några! punkt slut! tack för mig ;D och lycka till med dig och dina åsikter !
    Jag har överhuvudtaget aldrig kommenterat hurovida abort är rätt eller fel. Jag har bara sagt att det är skillnad på etiskt fel och mord. Det är allvarligt att kalla någon mördare istället för att diskutera deras etiska och moraliska tankegångar och handlingen som blir till följd av dessa.
  • Mariohn
    Nu önskar du alltså att folk ska bli skadade och sjuka. Ok. då konstaterar jag det och lägger till listan av brutala anklagelser, påhopp och olycksönskningar. 
  • xXx
    Du ser ,jag tycker det du skrev sist är omoget igen ,,du kommer själv att se när du blir äldre
  • Freddan
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 00:07:14 följande:
     det är alltid en massa frågor innan gratulationen kommer, ex e du tillsammans med pappan?, kommer han ta sitt ansvar, klarar du detta själv mm! varför kan man inte få samma glada gratulation när man är ensamstående?
    Vafan lever du i för värld som får dessa frågor först av allt när du är preggo?
    Är du korkad så räkna med att jag är elak.
  • Mariohn
    Freddan skrev 2010-02-05 17:42:05 följande:
    Vafan lever du i för värld som får dessa frågor först av allt när du är preggo?
    Det förstår inte jag heller. jag har aldrig varit med om att någon reagerat med att ställa frågan "är du tillsammans med pappan?" vid en nyannonserad graviditet. Jag tänker inte ens skriva vad jag misstänker att det är för standard på den sortens värld... 
Svar på tråden mindre värda barn?